Auteur |
Bericht |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
 964 startproblemen ? Bendix ? DME relais ][ waar zit dat
Krachttermen schieten te kort, maar het @#"#*#@$-ding start niet.
Na de circuitavond afgelopen donderdag, ben ik ook al aangeduwd door hulpvaardige Porschisten. Waarbij Paul opmerktte dat het na afkoeling waarschijnlijk wel weer zou starten, dat deed die direct na het aanduwen wel. En bij terugkomst thuis (warm) in de garaga niet meer, en gisteren-ochtend (koud) weer wel.
Nu wil ik 'm net gaan halen om nog even te wassen voor morgen, maar ik hoor alleen een klik, die zich niet herhaalt als ik nog een poging doe. Na de reset knop te hebben ingedrukt, hoor ik ook ook weer een keer een klik en vervolgens niets meer.
De term Bendix heb ik gehoord, of DME relais.
Hoe kan ik het controleren en eventueel oplossen, al is het maar tot morgen. Want zo als het er nu uit ziet, rijden er morgen 123 -/- 1 equipes 
Laatst bijgewerkt door Marcos op 25 aug 2006 23:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2006 15:25 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Marcel,
DME relais heeft te maken met aanslaan, en dus wel eerst ronddraaien. Is dus niet van toepassing, helaas
Bendix wel, want dat is onderdeel startmotor die dat ding in gang zet.
Aanpakken daarvan betekent: P. op de brug, motor iets laten zakken etc.
Lukt dus niet ff, helaas
Aanduwen is dus je enige optie, als je er morgen bij wilt zijn. En MORGEN zijn er voldoende handen om je helpen
Dat laatste is helaas het enige positieve wat ik je kan melden 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 15:38 |
|
 |
John
Cayenne
|
Marcel,
Wat je op dit moment nog zou kunnen doen, is als een speer Johan van de Gugten (Bodegraven) bellen, of ie een snelle reparatie wil doen op zaterdagmiddg, van horen zeggen is ie tot dit toe in staat.
NB hij was er afgelopen donderdag ook nog ff...........welliswaar in een Audi maar toch.
|
19 aug 2006 15:47 |
|
 |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Hulptroepen uit Kethel zijn onderweg!
|
19 aug 2006 16:10 |
|
 |
John
Cayenne
|
Ojee die Permagrinners, ............enfin das goed nieuws..ken niks tegenop.
|
19 aug 2006 16:29 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ben benieuwd en hoop voor je dat het lukt 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 16:43 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Succes Marcel, ik hoop voor je dat het nog op tijd goed komt. Tja en anders maar even duwen.
|
19 aug 2006 17:04 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Als je enkel een klik die vrij luid en goed te horen is, dan is dat je relais van de startmotor. Dat wordt de startmotor eronder uit halen + reviseren.Evt wil een klap met de hamer (beun style) helpen.
|
19 aug 2006 18:32 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Pas maar op!
Voordat je het weet zijn je velgen blauw geverfd
Suc6 iig en zoals Paul al zei: "er zijn voldoende handjes, om even te helpen bij de start"!
Tot morgen!
|
19 aug 2006 20:26 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ken het gevoel van 'de grote dag is aangebroken en het %$#@!&*kreng start niet'  Hoop dat het nog goed gaat komen! 
|
19 aug 2006 20:39 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Relais: zie eerdere opm. over Bendix
En een klap met een hamer lukt wel bij een 944 - weet ik sinds kort  - maar bij een 911 kom je daar niet bij, tenzij op een brug o.i.d.
Bovendien helpt dat 1 keer, maar de volgende keer starten 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 21:03 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Als ik bij mijn 924 een klap op de startmotor wil geven moet ik a helemaal onder de auto kruipen, een hitte schild weg trekken of anders van boven af met een lange lat..Maar bij een 944 zit ie inderdaad erg gunstig.
Maar anders gewoon direct op de startmotor polen starten? Wil ook nog wel eens wat doen.
|
19 aug 2006 21:07 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 21:10 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Bij een 964 zit de startmotor nagenoeg aan de bovenzijde van de versnellingsbak - als je al op een knappe manier onder die P kan komen, zit je ook nog met de airodynamische beplating
Hebben wat dingetjes gechecked - en helaas het euvel (nog) niet gevonden .... voor alsnog lijkt het er op dat de startmotor (en het bijbehorende relais) geen signaal krijgt .....
|
19 aug 2006 21:13 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helaas, maar helaas wel verwacht
Op grond van....  Want bij de startmotor heb je vast niet gemeten vanwege de plaats van dat ding die je net zelf beschreef 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 21:23 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad .... maar geen geluid en geen afname van voltage aan de accu bij een poging te starten
't zou zomaar eens het contactslot kunnen zijn  .... maar ook daar kan je net zo makkelijk bij als bij de startmotor 
|
19 aug 2006 21:28 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik zit met mijn gedachten tussen de porsche`s
Nee maar ik wist de plek van de startmotor bij een 964 niet 
|
19 aug 2006 21:35 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Door hittebelasting van de Bendix, door de bekende afgesloten hoge plaatsing bovenop de motor, geeft dit ding bij een 911 relatief vroeg de geest.
Een van onze eerste problemen met de 911 tijdens een Maaskant event op Lelystad: prachtig heet weer, motor draaien, klein stukje rijden, weer draaien, heet heet. Uitzetten en daarna niet weer aan
De Bendix komt niet in, daardoor geen klik en stroombelasting.
Ding is droog, zit vast speciaal na hitte - racen op Zandvoort - en soms nu ook wanneer koud. Morgen kan die het na een stop zo maar weer doen...., of niet.
Andere startmotor
Is altijd incl. Bendix... voor de minder ingevoerden 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 21:36 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ok, dus daar valt niks tegen in te brengen met hitte schildjes of hitte tape wat ze om uitlaten wikkelen? Wel vage plek eigenlijk (maar aerodynamisch gezien..) daar stijgt alle hitte naar toe.
|
19 aug 2006 21:39 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Denk inderdaad het laatste als de storing niet ergens anders zit
Bij een van de eerste pogingen vanmiddag hoorde we nog iets van een klik .... en daar is het dan ook bij gebleven ....
.... en vandaar het afwezig zijn van de stroombelasting 
|
19 aug 2006 21:40 |
|
 |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Wordt morgen helaas oud hollands vermaak

|
19 aug 2006 21:44 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
MARCEL: heb donderdag helemaal niet gezien dat je boxergemotoriseerdevervoermiddel ZO laag lag
EN: we duimen allemaal voor je dat 'ie het morgenochtend gewoon in 1 x doet 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 22:03 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Is ook na de 360 spontaan van kleur verschoten 
|
19 aug 2006 22:05 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
bij mij was het de start motor.had de zelfde problemen.
meet even met een multimeter of hij stroom krijgt.
ik heb hem zelf ver vangen.het is een lastig klusje.
want je kan er moeilijk bij.ook zit er een koper busje in wat vervangen moet worden.dat zat bij mij bij de nieuwe start motor.
gr anton964
|
20 aug 2006 10:07 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Och zo'n beetje Fitness deze morgen was wel leuk 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 aug 2006 21:18 |
|
|