Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Probleem uitlaatgasbewaking ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.0
Halle
Bericht Probleem uitlaatgasbewaking ?
M'n vriend z'n Boxster 2.5 tipronic doet nu wel héél raar :!: :!:

Na een probleemloos tochtje van enkele km's startte hij de auto opnieuw toen op het dashbord de "check control" ging knipperen met de aanduiding "uitlaatgasbewaking".

Bij het wegrijden kon de auto niet sneller dan ong. 30km/u en had steeds de neiging om stil te vallen. Toen hij thuis aangekomen was bemerke hij na een poosje een plasje koelwater onder de auto. (Waarschijnlijk werd de motor heter dan anders door het trage rijden).

Gaat het hier om een kat- en/of lambdasonde-probleem ? En is dat niet-harder-dan-30km/u een noodsenario ?

Nog even vermelden dat de auto vorige week een groot onderhoud heeft gehad.

20 aug 2006 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
heb het zelfde gehad.bij mij was het de lamda sonde.maar ik had alleen maar problemen met nat weer of als ik de auto had gewassen.
het probleem was telkens snel opgelost omdat de kat goed warm word.
maar als er veel water bij kwan had ik prijs.leuk klusje omdat ding te vernieuwen.

anton964

20 aug 2006 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Als de lamba sensor uit valt, Gaat de ECU (motor management systeem) in nood loop, omdat ie geen informatie meer krijgt over de hoeveelheid zuurstof na de ontbranding van de lamba sensor.

Dan loopt de auto veels te rijk en heel beroerd. Maar dat heeft niks te maken met het koelwater, in princiepe hoort het systeem op druk te blijven of hij heeft wat via de overloop van het expansie tankje eruit gemikt. (geen id waar die zit bij een boxter, dit zijn puur standaard redenaties).

Succes ermee! :)

20 aug 2006 14:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
ik heb ook zoiets gehad als ik hem net gestart had liep hij slecht en kon niet harder dan ca.20 als ik hem een paar minutjes warm liet draaien deed hij weer normaal. ik heb hem toen uitgelezen en het bleken lambdasondes en luchtmassameter te zijn. na die en de bogies vervangen te hebben liep hij weer prima.
in het instructie boekje staat dat als het lampje blijft knipperen je niet verder moet rijden :!: inverband met schade aan kat.

dus je zal hem eerst moeten laten uitlezen om te zijn wat het probleem is.

20 aug 2006 21:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]