Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Op verzoek, ga ik hier mijn eigen privé project plaatsen van de restauratie VW karmann Ghia met Porsche motor en IRS onderstel. En misschien nog veel meer veranderingen maar dat weet ik nog niet, zie ik wel als ik bezig ben. Motor en bak heb ik reeds zoals jullie weten, want 34pk en een top van 117 k/mh is niet mijn ding. Dus als eerste moet ik op zoek naar een chassis van een kever automaat en een donor Porsche 924 of onderdelen. Hier de eerste foto's van mijn aanwinst. Ik sta voor alles open, dus als er zelfbouwers zijn met tips, mogen die altijd reageren. Met dank aan de tipgever.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 06 mei 2011 20:38, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 jun 2010 14:11 |
|
|
bully
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
wordt het een automaat Wim?
|
15 jun 2010 14:15 |
|
|
cabrio wim
|
Gelukkig niet, maar die zijn al geleverd met het IRS systeem als ik goed geïnformeerd ben.
|
15 jun 2010 14:26 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
mooi project! succes!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
15 jun 2010 17:01 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
wat heb je aan onderdelen nodig van een 924?
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
15 jun 2010 18:44 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Steenwijk zal wel te ver zijn Wat wordt het , een 356 motor of een 911 motor .....?? .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 jun 2010 19:07 |
|
|
cabrio wim
|
Steenwijk is aan de andere kant van Nederland, maar geen probleem hoor Erwin als je wat liggen hebt, moet toch omgebouwd worden met de bodem delen, want deze zijn anders als een kever. Kom ik er wel om als Nederland voetbalt overdag, tenminste geen files. En het blok wat erin komt is een 914 2.0 blok, dus eigenlijk VW. Zal nog veel info moeten verzamelen, want dit is compleet nieuw voor mij. komt inderdaad veel bij kijken, maar wil het wel goed doen, en heb al begrepen dat jij hier de kever man bent Erwin, maar zal je daar niet met lastig vallen. @bassie, kunnen ook 944 onderdelen zijn, moet ik nog even uitzoeken via nummers.
|
15 jun 2010 19:26 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Leuk project Wim! Zelf ook aan een VW Karmann Ghia gedacht voor ik uiteindelijk de Porsche kocht. En de VW is nog steeds niet uit gedachten... Enneeehh.... Er stond ergens op het web (ik meen DDK) een Karmann Ghia met een race onderstel en een 400+pk 993 motor erin. En je zag het aan de buitenkant niet. Erg leuk om met je VWtje een dikke slee weg te trekken... Ben benieuwd wat je er van maakt... Suc6 iig.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
15 jun 2010 20:59 |
|
|
Renntech
|
Ik heb een automaat chassis liggen die ik 16 jaar geleden heb laten zandstralen en schopperen. De bodemplaten heb ik indertijd netjes verwijderd voor het zandstralen. De draagarmen en veerplaten / veren zijn er uiteraard bij. Als je interesse hebt mail je mij maar. .
|
15 jun 2010 21:07 |
|
|
drknauf
|
mooi dis leuk dat gaat ik eens volgen keep us regulary updated with pics please
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 jun 2010 21:16 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Van dit soort huwelijken komen interessante kindjes. Ben benieuwd... Succes!
_________________________________________ Horses for courses....
|
15 jun 2010 21:17 |
|
|
cabrio wim
|
|
15 jun 2010 21:28 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Da's een mooi ding, zag pas ook zoiets op basis van een p1800 volvo, waarschijnlijk niks voor puristen maar kan wel waarderen
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 jun 2010 21:35 |
|
|
horn
PF #57
|
vind alleen de velgen een te moderne uitstraling hebben. verder wrede bak!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 jun 2010 21:40 |
|
|
cabrio wim
|
Daarom behoud ik ook het originele onderstel en motor, is op een morgen over geplaatst.
|
15 jun 2010 21:45 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Hoi Wim, Heel mooi project ! ga het zeker volgen
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
15 jun 2010 21:49 |
|
|
cabrio wim
|
Als het goed is komen er bij mij Fuchsen onder, denk dat dit beter bij het jaartal past.
|
15 jun 2010 21:52 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
leuk om weer eens iets te volgen blijkbaar
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
15 jun 2010 22:02 |
|
|
horn
PF #57
|
kwam vrijdag een verlaagde beige t1 vw bus tegen bij de pomp op de a1. op fuchsen. erg retro - stond hem erg goed!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 jun 2010 22:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Overigens: het klopt dat een Karmann Ghia geen Porsche is en dus eigenlijk hier niet zou horen. Ik (en wellicht ook anderen) heb Wim echter gevraagd dit project hier te tonen. a. Omdat ik het persoonlijk een erg mooi project vind, b. omdat de Volkswagen Karmann Ghia niet helemaal een vreemde eend in de bijt is, c. omdat er bij de restauratie vele originele Porsche onderdelen gebruikt worden, d. omdat ik ervan uitga dat er meer liefhebbers zijn die dit willen volgen en e. omdat het een privé en geen zakelijk project betreft. Mochten er grote bezwaren zijn van mensen die vinden dat een dergelijk niet-Porsche project hier niet hoort, zie ik de pb (en dus geen reeks van posts in dit topic!) graag tegemoet.
|
16 jun 2010 14:26 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Prima hier lijkt me... Overigens lijken me cookie cutters ook prachtig onder zo'n custom KG.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
16 jun 2010 14:36 |
|
|
horn
PF #57
|
plus een stuk goedkoper dan fuchsen...
|
16 jun 2010 14:39 |
|
|
Renntech
|
En laat BBSen nou met deze velgen een nostalgische spaakvelgen als voorbeeld hebben genomen. Geweldige Karmann. Ik heb hem wel eens met een oud clubje forummers in Stutgart gezien. Hoogwaardig stukje werk, ook aan de onderkant en in de motorruimte.
|
16 jun 2010 15:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Wist ik niet. Ik vind de velg an sich wel mooi (evenals de 'klassieke' BBS'en), maar op deze KG vind ik hem niet mooi. Maar ieder z'n meuk. Zou er zelf liever van die 17 inch Fuchsen op zien bijvoorbeeld (wat natuurlijk ook niks uit die tijd is).
|
16 jun 2010 15:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
@Horn: inderdaad geen Porsche maar veel dichterbij kun je het niet vinden. Ben benieuwd wat ze er in Zeeland van gaan brouwen!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jun 2010 15:57 |
|
|