Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:34

Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
SC bij spuiter geweest, eerst niet tevreden... maar nu wél! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht SC bij spuiter geweest, eerst niet tevreden... maar nu wél!
Hallo allemaal, graag wat advies, wellicht stel ik gewoon te hoge eisen. Maar na een paintjob zijn er een aantal zaken waarover ik niet tevreden ben.

ik ga geen naam noemen van het bedrijf waar ik ben geweest omdat ik langs mag komen en we naar een oplossing gaan zoeken. Toch wil ik weten van de experts hoe bepaalde resultaten zijn behaald.

Mijn SC had een vreemde plek in de deur en wat blaasjes (geen roest) op het achterscherm. Eerst met de auto langs de spuiter gegaan en een advies gevraagd. Hij gaf aan pas een definitief oordeel te kunnen geven nadat het schuurpapier op de auto was geweest. Een afspraak gemaakt en de auto gebracht. Na 2 dagen belde hij me op of ik even langs wilde komen voor overleg. Dit vond ik prettig, want ik wordt graag betrokken bij een dergelijke klus. Het verhaal was dat er in de oude laag nog onopgeloste oplosmiddelen zaten. Hierdoor waren ook de vreemde plekken op de deur en achterscherm ontstaan. Zijn 2 mogelijkheden waren: 1 dichtsmeren en opnieuw spuiten met risico dat het weer terugkomt of de hele boel kaal maken en er zo vanaf te zijn. Dit zou echter wel behoorlijk wat meerwerk met zich meebrengen. Ik heb uiteraard voor optie 2 gekozen en alles kaal maken. Het ging hierbij om het portier en het achterscherm. Hij zou hierbij op het voorscherm uitspuiten. Mij zegt het niks, ik ben geen schadehersteller.

Afgelopen zaterdag de auto opgehaald. Om toch wat te besparen op de kosten heb ik zelf de deur en het achterscherm kaal gemaakt en ik zou de auto ook zelf weer opbouwen. Ik moest 1.250 euro afrekenen en dit was zonder bon. In mijn beleving toch een aardig bedrag.

Nu het resultaat waar ik niet tevreden over ben:
- deukje boven deurklink er niet uitgehaald
- lichte glooiïng in portier
- in de blanke lak op veel plekken kleine deukjes, soort putjes alsof in de niet gedroogde lak met een speldenknop is gedrukt
- behoorlijk kleurverschil tussen nieuwe en bestaande laag. Ik kon geen kleurnummer geven daar de auto ooit al is overgespoten. Kleurverschil zelfs te zien in schaduw. In zon / tl licht nog gekker.
- boven de motorkap uitgespoten. Op de overgang een doffe plek en in de lak veel putjes (stof?)

Stel ik teveel eisen? Mag ik dit resultaat verwachten voor dit geld?

Ik heb totaal geen zin de auto nu op te bouwen en zit ernstig te denken om de auto te laten wrappen. Ik heb nu geen geld om het elders overnieuw te laten doen. Echt vertrouwen in de spuiter welke dit werk heeft verricht heb ik ook niet...

Hou zouden jullie dit oplossen?

10 jul 2013 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: SC bij spuiter geweest, totaal niet tevreden...
Wow, jammer joh.

Ben geen kenner maar de putjes kunnen stof of siliconen deeltjes, van oude lak, zijn.
Echte experts komen straks wel aan het woord.

Sterkte!

10 jul 2013 22:03
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Moeilijk om zonder beeld een oordeel over te geven, maar 1250 zonder bon - voor twee delen spuiten- vind ik aardig aan de prijs.

10 jul 2013 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik kan wel proberen met de spiegel reflex wat foto's te maken.. Ik kom zo wel ff in de lucht.

10 jul 2013 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
1. Probeer er toch met het bedrijf waar je bent geweest uit te komen. Als jij
dit al ziet als "leek", ziet hij het als vakman zeker. Is het een goed bedrijf
dan zal hij dit oplossen. Geef hem die kans.
2. Veel schade-herstel-bedrijven zijn aangesloten bij de Focwa. Is dit bedrijf
dat ook dan krijg je 4 jaar garantie op het geleverde werk. Wordt e.e.a.
niet naar tevredenheid opgelost, dan kun je een beroep doen op de Focwa.

Zie onderstaande link:

http://www.focwa-autoschade.nl/index.ph ... eling.html

Succes !

10 jul 2013 22:10
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
+1 Ga gewoon praten, geef hem de kans het op te lossen.

Als een kleurcode onbekend is het altijd lastig de juiste lak te mengen, maar zeker niet onhaalbaar. Met de juiste apparatuur: lakstalen,
daglichtlamp en desnoods een paar proefstaaltjes spuiten moet je een kleurverschil tot nihil weten terug te brengen.

10 jul 2013 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Probeer er inderdaad met de spuiter uit te komen, omdat je geen factuur hebt kun je niet terugvallen op de Focwa voorwaarden.

Verder lastig beoordelen zonder foto's.....

Wel is het zo: hij heeft de prijs bepaald toch? Ook al had hij maar 100,- gerekend, dat is toch zijn fout?

Tenzij je hebt gezegd dat je het goedkoop klaar wou hebben, dan kan je dus wel een mindere kwaliteit verwachten natuurlijk....

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 10 jul 2013 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2013 22:22
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Klant tevreden is het criterium voor elke leverancier lijkt me mits de klant onrealistische eisen stelt
Ik neem dan ook aan dat zij zelf ook niet tevreden zullen zijn over het resultaat als ik jouw relaas lees

Kleurverschil vind ik niet meer van deze tijd: ze kunnen de huidige kleur exact meten en namaken. Het enige kleurverschil kan dan nog ontstaan omdat het op verschillende materialen wordt gespoten. De kleur zal op metaal anders zijn dan op kunststof. Dat kun je nooit voorkomen helaas.

10 jul 2013 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Allen dank voor de reacties.

Waar ik een beetje mee zit en waardoor ik vertrouwen kwijt ben, is dat hij de auto zo aflevert. Precies wat al gezegd werd. Als ik als leek dit zie, dan moet hij dit toch ook zien? Als je als vakman trots wil zijn op je werk en je weet dat je aan iemand zijn hobby bezig bent, dan laat je die auto gewoon niet zo het pand verlaten...

Hier wat foto's

kleurverschil, bij daglicht wat minder opvallend als hier, maar zeer goed zichtbaar:
Afbeelding

Doffe plek bij het uitgespoten deel boven motorklep:
Afbeelding

Plekjes in lak boven motorklep:
Afbeelding

plekjes, putjes in deur
Afbeelding

Afbeelding

deukje boven deurgreep portier:
Afbeelding

plekjes boven motorklep:
Afbeelding

10 jul 2013 22:43
Profiel
964 C2
Dat ziet er niet uit zeg.
Ik zou er inderdaad morgen vroeg weer voor de deur staan.
Kleurverschil is wellicht "pech", maar de kwaliteit van het spuitwerk is zeer onder de maat.
Ben blij dat mijn auto er niet zo uit zag na het spuiten.

10 jul 2013 22:49
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb ooit bij de VW Polo van mijn vrouw het voorspatbord en de deur zelf gespoten en later ook met blanke lak. In de blanke lak (jawel, gewoon met de spuitbus) zaten ook kuiltjes en die heb ik eruit gepoetst. Eerst met een waterproof zeer fijn schuurpapier en later met commendant cleaner. Werd prachtig.

Maar indien ik er € 1250,= zonder bon voor zou betalen, moet het goed zijn. één heikel punt, je hebt de auto zelf voorbewerkt als ik het goed begrijp. Ik hoop niet dat daar de discussie over gevoerd gaat worden.

Daarnaast had het weghalen van een deukje vooraf besproken moeten worden.

Succes; fijn in ieder geval dat de spuiter er samen uit wil komen.

Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 10 jul 2013 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2013 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Inderdaad, slecht werk :bang:

Ik zou ook geen vertrouwen meer hebben in dat bedrijf, en verwacht niet veel beters als ze het nog een keer over doen.
Als ze zoiets af durven te leveren, zien ze zelf dus schijnbaar niet hoe slecht het is.
Tenzij je het zelf voorbewerkt hebt en ze voor het spuiten hebben medegedeeld dat het niet mooi zou worden (maar ik begrijp dat je het alleen maar kaalgemaakt hebt)

Enige optie lijkt mij: zorgen dat je je geld terugkrijgt en naar een ander goed bedrijf gaan.

Als het er op de foto's al zo slecht uitziet is het echt prutswerk :bang:

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 10 jul 2013 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2013 22:55
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Kleurverschil is niet nodig, ze kunnen zelfs verweerde kleuren scannen en exact naspuiten. Wel moet een kleur een paar dagen uitwerken, voordat je een definitief oordeel kan geven.

10 jul 2013 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
De putjes lijken op een ondergrond die is gaan "werken". Niet goed of te snel gedroogd ?
Of anders "siliconen" (kratertjes) in de lak. + Kleurverschil ...
Het lijkt er op dat je klachten terecht zijn. Hoe vervelend ook: terug gaan.
Fouten worden overal gemaakt, het verschil tussen een goed en een k@t bedrijf
is hoe ze het oplossen. Hopelijk voor jou wordt het perfect opgelost.

:salut:

10 jul 2013 22:59
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
voor dit geld moet het zeker gewoon goed zijn,dat is zeker!
maar losse delen spuiten van een auto zonder kleurverschil is bijna onmogelijk.
er moet eigenlijk bij oudere auto's gewoon uitgespoten worden in de naaste delen.
de putjes zijn gewoon kratertjes in de blankelak (siliconen noemen we he ook wel)
niet goed ontvet voor ze zijn gaan spuiten of met hun tengels aan de basislak gezeten.

gr anton964

10 jul 2013 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Daar het allemaal wat duurder ging uitvallen kon ik zelf kaal maken. Dit bij het bedrijf met hun materiaal en hun advies. Na deze actie zouden zij het verder afmaken. Dat deukje zat er niet in, maar was een al eens hersteld deukje. Dit weet ik nog omdat ik hier best even bezig ben geweest de lak eraf te krijgen.

Ik mag langskomen, maar het was niet zo'n leuk telefoongesprek. Ik gaf aan dat ik totaal niet tevreden ben, hij vroeg me waarom niet. Ik gaf de punten aan zoals bekend. Hij gaf toen aan dat het lastig was met de kleur. Mijn reactie was dat hij zelf dit project heeft aangenomen. Toen was zijn reactie: "Wat wil je hiermee zeggen?" en dat ie niet verder over de telefoon hierover wilde spreken en dat ik langs mocht komen. Ik ben er dus niet helemaal gerust op. Weet ook niet waar ik juridisch sta aangezien het zonder bon is gegaan. Overigens op zijn aanbod.

10 jul 2013 23:09
Profiel
Amsterdam
Helaas zal juridisch een heilloze weg zijn. Op zich vind ik het wel goed om de zaak niet via de telefoon te bespreken. Misschien een tip: neem iemand mee die met spuitwerk bekend is en als vakman met jou leverancier kan praten!

10 jul 2013 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik ga gewoon even langs met de auto. Heb in ieder geval wat tips van hier, waarvoor dank!!

Jullie horen hoe het afloopt!

10 jul 2013 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Triest verhaal.
Kennis van heeft een schadebedrijf, doet ook wel eens klusje zonder bon . Maar bij hem is de klant wel koning !
Heb in het verleden bij een ander schadebedrijf een soort gelijke ervaring gehad, met het spuiten van achterklep en achterbumper van mijn Audi. Schuurkrasjes zichtbaar, stakkertjes in de lak, stofjes niet uitgepoetst...... Zonder bon.....Werd toen wel netjes over gedaan.
Suc6 met het oplossen van deze zaak.

10 jul 2013 23:42
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Ik snap dat "zonder bon" gedeelte niet.
Wat is de reden dat dit bedrijf je geen bon geeft voor deze transactie?

Sterkte verder met de afhandeling; altijd erg balen als een klus niet naar tevredenheid wordt uitgevoerd.

11 jul 2013 1:41
Profiel WWW
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Dit is gewoon amateuristisch werk. Dit kan iedereen in een garagebox ook.
Ik zou het hard spelen. Je hebt behoorlijk betaald.
Daar moet men goed werk voor leveren. In ieder geval het lakwerk. De fouten die je noemt vallen in de categorie prutsers.

Ik heb mijn vorige 964 (zwart) ook laten stralen en spuiten. Hier is absoluut niets meer van terug te zien voor een leek. Een deskundige kan het altijd wel.
Geen kleurverschil, geen doffe plekken en zeker geen kraters.

Succes met het samen zoeken naar een oplossing

11 jul 2013 4:13
Profiel WWW Facebook  Twitter 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Misschien een overbodige vraag, maar heb je al betaald, en zo ja waarom, praat namelijk net iets makkelijker naar een oplossing toe. Zonder bon verhaal zou ik me niet zo'n zorgen over maken en indien nodig bij Focwa fewoon aan kaarten, denk niet dat ie dat echt leuk gaat vinden, desnoods bij de belastingdienst. Maar als je zo ver bent dan is het al triest, beter er uit te komen en daarbij eerst overeenstemming vinden over de analyse van het resultaat en pas daarna hoe en wat

11 jul 2013 5:34
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Marcel schreef:
(...) Zonder bon verhaal zou ik me niet zo'n zorgen over maken en indien nodig bij Focwa gewoon aan kaarten, (...)

Welke spuitklus?
Ene Michiel met een Porsche 911SC? Die's hier nooit geweest...

Ik zou me wel degelijk zorgen maken over het niet hebben van een factuur/bewijs. Vandaar dat ik hoop dat ze er zo uitkomen en dat de spuiter zoals ze hier zeggen 'takes pride in his work'.

11 jul 2013 7:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
patrick911 schreef:
Ik snap dat "zonder bon" gedeelte niet.
Wat is de reden dat dit bedrijf je geen bon geeft voor deze transactie?.

zodat zij het niet als omzet hoeven op te geven en de topicstarter als particulier geen btw hoeft te betalen. Soort van belastingontduiking zeg maar :wink:

11 jul 2013 7:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Het vreemde is, dat de golf van mijn vriendin na schade netjes is gerepareerd daar. Totaal geen klagen over.

Ik heb hem letterlijk gezegd, als het goed is vertel ik dit aan iedereen door, als het slecht is krijg je 1 x de kans het netjes op te lossen. Hij zit hier in de buurt, dus ik kan redelijk makkelijk elke dag even een kopje koffie gaan drinken. :twisted: ik gok het er maar op dat ie geen slechte naam wil hebben. Op hetzelfde industrieterrein zit nog een schadehersteller. Misschien dat als het lastig wordt, dat ik hem een second opinion vraag en dit ook aan de aanstichter meldt.

Nogmaals dank voor alle reacties en dat ik dus gewoon kwaliteit mag verwachten voor het betaalde geld. Helaas heb ik al betaald..

11 jul 2013 7:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende