Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:48

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Garagedeuropener in Boxster S 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Bericht Garagedeuropener in Boxster S 986
Hallo allemaal,

Ik ergerde me nogal aan 2 dingen: Blindplaatjes op het bedieningspaneel en de losse garagedeuropener in een lompe grote kast die altijd in de weg ligt. Tijd voor een projectje dus!

Dit is tamelijk simpel. Het grote voordeel is dat de deuropener reeds op 12v werkt en dat in de behuizing geen aktieve onderdelen (zoals een antenne of schakelaar) zitten.

We beginnen met dit apparaatje, welbekend denk ik: 59629

Opengemaakt; zit vast met één schroefje en wat 'klik' werk: 59630

Het printje 'gehacked' en 3 verbindingen (allen parallel aan de bestaande) naar buiten gebracht: De schakelaar, de LED en de 12v aansluiting. 59632

Ondertussen staat de postbode voor de deur met een bij PCE bestelde schakelaar: 59631

Die nemen we met een zwarte stift onder handen. PASM OFF wordt PO en staat nu voor Port Opener. 59633

Het linker bedieningspaneeltje en de kabels voorzichtig losgemaakt. 59634

Om de schakelaar te monteren is behoorlijk wat kracht nodig. Ik gebruikte een kussen als ondergrond: De schakelaar klikte er onder druk aan een kant in, en op de andere kant heb ik druk op de achterkant van de schakelaar uitgeoefend met een hele brede schroevendraaier (ivm krachtverdeling). Dit ging prima.

Ik heb PCE een 'echte' accessoireplug met permanent 12v (dus ook als er geen sleutel in de auto zit) op de plaats van de aanstekerplug laten monteren, en ze gevraagd om dan meteen een permanente 12v leiding naar de andere kant van het paneel te leiden. 59635

De gehackte garagedeuropener heb ik in papier gewikkeld en met wat tape dichtgemaakt. Ik heb bewust voor papier gekozen; plastic zou statisch kunnen zijn, metaal zou het signaal kunnen verstoren en een 'echte' kunststof behuizing zou te groot worden om achter het paneeltje weg te frotten.

En het eindresultaat! 59636

Ik heb niet alle details beschreven. Mocht iemand vragen hebben, laat dat gerust via het forum weten!

Laatst bijgewerkt door RetroMan op 03 nov 2013 18:13, in totaal 2 keer bewerkt.

03 nov 2013 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Koos = Exit
Bericht Re: Garagedeuropener in Boxster S 986
RetroMan schreef:
Mocht iemand vragen hebben, laat dat gerust weten!

Laser-jammer :?:

03 nov 2013 17:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
RetroMan schreef:
PASM OFF wordt PO en staat nu voor Port Opener.
59633

:res:

Leuk staaltje knutsel-werk :thumleft:

03 nov 2013 18:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Laser Jammer??????????

Laatst bijgewerkt door RetroMan op 03 nov 2013 22:23, in totaal 2 keer bewerkt.

03 nov 2013 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Knap werk. :res:

03 nov 2013 20:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Koos = Exit
RetroMan schreef:
Laser Jammer?

De importeur (Target Automotive) beweert dat de laser-echo gemaakt en verkocht wordt om gebruikt te worden als garagedeur opener ........... lees meer

KLIK voor nog een voorbeeld.

Vandaar mijn vraag :wink:

04 nov 2013 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S

Da's wel iets duidelijker dan de vorige versie van je vraag! Maar neen, het betreft hier een echte originele Praxis-deuropener, niks meer en niks minder. Ik zou er ook weinig aan hebben, ben niet zo'n scheurneus. Met 70 door een bocht vind ik véél leuker dan 240 rechtdoor.

|\/|

04 nov 2013 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Zo, dat is een serieuze installatie. Ik heb me er makkelijker vanaf gemaakt: schakelaar voor de centrale deurvergrendeling gekocht, gaatje in de behuizing van de afstandsbediening gemaakt, met twee draadjes de schakelaar parallel aan het schakelaartje van mijn afstandsbediening gezet en de afstandsbediening met knoopcel en al achter het paneeltje weggestopt. Simpel klusje, half uurtje werk. Helaas geen voeding, dus het lampje doet het niet en na een paar jaar moet ik de knoopcel vervangen, maar installatie is simpel en werkt ook. Misschien een tip voor wie geen bedrading aan wil (laten) leggen.

04 nov 2013 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Josquin schreef:
Zo, dat is een serieuze installatie. Ik heb me er makkelijker vanaf gemaakt: schakelaar voor de centrale deurvergrendeling gekocht, gaatje in de behuizing van de afstandsbediening gemaakt, met twee draadjes de schakelaar parallel aan het schakelaartje van mijn afstandsbediening gezet en de afstandsbediening met knoopcel en al achter het paneeltje weggestopt. Simpel klusje, half uurtje werk. Helaas geen voeding, dus het lampje doet het niet en na een paar jaar moet ik de knoopcel vervangen, maar installatie is simpel en werkt ook. Misschien een tip voor wie geen bedrading aan wil (laten) leggen.

Da's inderdaad de korte versie:) Ik denk dat die 12v vrij makkelijk van de aanstekerplug is te jatten en ja, ik kick natuurlijk wel op het brandende lampje! ;-)

04 nov 2013 20:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]