Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 20:35

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
944 gekocht, nu netjes maken! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht 944 gekocht, nu netjes maken!
Een vriend van mij was zijn Audi A4 cabriolet zat en heeft hem verkocht. De zoektocht naar iets anders was *aan*.

Allerlei merken en modellen zijn voorbij gekomen; Volvo C30, Alfa GTV, BMW 1-serie en van alles daar tussen in. Op een of andere manier had ik het idee dat hij een 944 wel leuk zou vinden. Hij helpt mij vaak bij het sleutelen aan mijn 993 (en nu ook opknappen GTV6) en vind de manier hoe die oudere Porsches in elkaar zitten erg mooi.

Wij hebben voor de gein een keer een 944S in Soest bekeken. Vraagprijs toen iets van EUR 4.950,00, staat nog te koop voor inmiddels meer... :shock: Maar wat een hok was dat. Daarna nog een witte bekeken in Nistelrode, zeer nette auto. Jammer dat wij geen proefrit mochten maken, vraagprijs was wat aan de hoge kant, dus dat werd hem niet.

Toen besloten dat een 944 wel leuk zou zijn, maar alleen als hij voor een scherpe prijs gekocht zou kunnen worden. Dat zat er zo even niet in, dus het zoekveld werd weer breder.

Ongeveer twee weken terug zat ik wat te neuzen op autoscout en kwam een 944 tegen voor EUR 3.500,00 en die stond ook nog eens in een dorpje waar ik langskom onderweg naar mijn werkplaats. Contact opgenomen en maar eens gaan kijken.

De auto stond vanaf december stil, onder een boom. En zo stond hij er dan ook bij.... Onder het vuil en in 1 van de bakken achter de achterwielen zeker 30 cm (!) water. De dame die hem had gereden had een kindje gekregen en gebruikte hem nu niet meer. Ook het interieur was al even niet schoongemaakt..

Na een testrit even een rondje om de auto gemaakt. Redelijk strakke body, weinig tot geen roest, interieur goed te reinigen, motor trekt goed, schakelt goed, staat op nette (N-codering) banden van 2014 en 2012. Dat was het positieve... Spiegel rechts is eraf gereden, lakwerk van voorbumper en kappen over de koplampen verweerd, lekkage in de kofferbak en allerlei onderdeeltjes in het interieur missen.

Na wat overpeinzingen van beide partijen is de auto gekocht voor net even meer dan de helft van de vraagprijs :roll: :cheers:

Dus... afgelopen zondag aan de slag! Eerst maar eens grondig schoonmaken :cheers:
Afbeelding

Hieronder het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar eens opzoek naar een hele berg onderdelen die missen, beschadigd zijn of gewoon niet zo netjes meer zijn.

Tips voor goede adressen voor onderdelen of mensen die zelf nog wat hebben liggen uiteraard meer dan welkom. Ik vind het in ieder geval weer leuk een oudere porsche weer helemaal netjes te maken :drive:

18 jun 2015 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: 944 gekocht, nu netjes maken!
misschien even aanmelden op 944forum.com. ?
ziet er netjes uit op de foto.

18 jun 2015 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Leuk verhaal en dat plan zit ook nog steeds in mijn hoofd. Niks mis met een 944 II.

18 jun 2015 18:07
Profiel
M140i
WTF, dat interieur lijkt wel nieuw! :shock: :cheers: :res:

18 jun 2015 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Leuk verhaal, en lijkt op de foto lang niet slecht. Succes met het opknappen! :drive:

18 jun 2015 18:37
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Tips voor goede adressen voor onderdelen

Ik denk dat Djurre van VOF de Loods je wel kan helpen :salut:

18 jun 2015 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Loods is inderdaad de moeite waard, zelfs vanuit Scheveningen!

Ziet eruit als een nette auto, en zeker voor het geld. :thumleft:

Is er iets van de historie bekend?

18 jun 2015 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Zeker een nette voor een super prijs(je)!
Have Fun!

19 jun 2015 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bedankt allemaal voor de reacties! Het is inderdaad echt wel een hele leuke auto voor het geld. Toch snap ik dan ook niet zo goed dat de 944 zo ondergewaardeerd is. Het interieur vind ik echt wel heel erg mooi en ook de buitenkant is echt wel gaaf.

Hij krijgt nu met de auto veel meer reacties van mensen dan hij met de Audi kreeg.

Ik vind met name de manier waarop alles in elkaar zit echt mooi. De GTV6 die wij aan het opknappen zijn is een leuke auto maar technisch (bedrading vooral) is hopeloos. Vergelijk dat met deze auto (maar drie jaar nieuwer!!) en dat is een wereld van verschil.

Die tip van de Loods zal ik eens opvolgen!

19 jun 2015 13:17
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Vergeet niet dat zo'n 944 ook prima stuurt...
Perfecte gewichtsverdeling...

19 jun 2015 13:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]