Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:45

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
DIY drainage schoonmaken 996 coupe 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht DIY drainage schoonmaken 996 coupe
Hierbij wat foto's van de 996 coupe.
Ik zag het topic van de cabrio en in de coupe zit het net even iets anders.

Het onderste paneel is vrijwel hetzelfde, alleen hoeft de gordel daar niet los.
Bij de gordel voor zit achter de gleuf van de gordel nog een schroef verstopt, verder is het allemaal los klikken.
Daarna de B-stijl loshalen. Daarvoor moet eerst de kledinghaak los, deze kan vanaf onder losgewipt worden naar boven toe:
Afbeelding

Kapje van de scharnier bij de gordel boven in eraf trekken en bout van de gordel losdraaien. 16mm (meen ik uit mijn hoofd)
Vervolgens kruisschroef bovenin losdraaien:
Afbeelding

De plaat van de gordel voorzichtig er af trekken.
Dan kan het kleine paneeltje los waar de gordel achter doorheen gaat. Deze hoeft niet perse los, de gordel kan er ook doorheen geduwd worden.
Vervolgens moet achter onder het raam het paneel eraf, deze kan met beleid naar voren getrokken worden (dus van het raam af. Het de klikbevestiging zit boven, dus makkelijkste in van boven beginnen.
Daarna kan het grote paneel bij het raam eraf.
Dit zit verder (dacht ik) alleen nog geklikt. Ik had het allemaal al een dag eerder gedaan, en later pas weer foto;s gemaakt. Toen ik het deels weer in elkaar ging zetten

Nu kan de hemel los.
De hemel zit aan de zijkant met stangetjes aan een haakje.
De zijkant van de hemel beetpakken en van het haakje trekken:
Afbeelding

aan de achterkant kan de hemel richting raam getrokken worden. Aan de hemel zitten haakjes die in oogjes onder het dak schuiven. :
Afbeelding

NU de hemel deels los hangt, zijn de afvoergootjes zichtbaar.
In mijn geval lekte er water langs het koppelstuk van de goot naar het afvoerbuisje
Langs de rand die ik hier heb rood gemaakt:
Afbeelding

Ik heb het koppelstukje eraf gehaald voor het lipje aan de zijkant naar beneden te trekken en de deel langzaam eruit te trekken.
Vervolgens goed schoongemaakt en wat kit rond de rand gedaan. Dit leek er al te zitten, alleen werkte het dus niet goed.
De andere kant kreeg ik niet los en lekte ook niet, dus die heb ik laten zitten.
Vervolgens de buisjes doorgeblazen en water door lagen lopen en dat liep weer vloeiend weg.
Voor ook nog even losgehaald en doorgeblazen.
De rest was niet verstopt, maar stroomde wel mooier door naderhand.

Dus aan de hand van het andere (cabrio) topic, wel weer de boel mooi schoon gekregen.

20 jul 2016 21:22
Profiel
Bericht Re: DIY drainage schoonmaken 996 coupe
Dank! :thumleft: hier kunnen we wat mee.

05 okt 2016 1:37
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]