Auteur |
Bericht |
Pjetrof
Cayenne S
Cayenne 958.2 diesel sold
911 996 4s sold
911 964 WLT cabrio soldAntwerpen
|
Coating Brila onderhoud.
In mei 2020 heeft nieuw voor mij Cayenne een brila coating gehad. Hij zag er toen zo uit Met dit product
|
21 sep 2024 12:38 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Re: Coating Brila onderhoud.
Nu ziet hij er zo uit
|
21 sep 2024 12:47 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Dus de vragen die ik heb: 1 is onderhoud genoeg en indien ja welke producten adviseren jullie. 2 onderhoud niet genoeg is, nieuwe coating en welke adviseren jullie. 3 welke detailer raden jullie aan?
Woonachtig grens Nederland dicht bij Breda.
|
21 sep 2024 12:49 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Ik adviseer mijn klanten na het coaten naast de ph neutrale shampoo Semper, ook Primus en Purifica van Labocosmetica te gebruiken. Deze laatste lost ook de vervuiling op die een normale shampoo niet schoon krijgt. Maar zou ook kunnen dat jouw coating aan z’n eind is en een nieuwe nodig is. Zit helaas niet bij jou in de buurt. Diegene dit de brila coating heeft aangebracht kan je geen advies (meer) geven?
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
21 sep 2024 17:10 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Nee heeft vorige eigenaar gedaan. Hoe zie je coating op zijn einde? Eventueel top up?
|
22 sep 2024 3:13 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Ik zou even langs een goede detailer gaan. Die kunnen dat zo voor je bekijken. Aanrader is Detail Koning in Hoofddorp, daar zijn al vele van dit forum inclusief mijzelf klant. Verder geen belang, maar gewoon erg tevreden. Succes!
|
22 sep 2024 6:49 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Loopt het water er nog net zo af als in het begin? Anders wassen met een shampoo met een hoge zuurgraad zoals Purifica van Labocosmetica. Levert dat niks op, grote kans dat er een nieuwe coating op ‘moet’. Zelf lever ik voornamelijk coatings van Labocosmetica, CS-II, Onyx (Graphene) of Nasiol. Allen met hun eigen eigenschappen en standtijden.
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
22 sep 2024 11:01 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Goede vraag.
Vorige jaar mijn nieuwe P in de glascoating laten zetten (door de dealer geregeld). Na een paar maanden had de P allemaal vlekken. Binnenkort maar eens polijsten en in de was zetten. Voor mij voorlopig geen glascoating meer (of iemand hier op het PF moet met een goede tip komen). Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik mijn P soms pas na een maanden was (en na het drogen nabehandel met het meegeleverde onderhoudsproduct). Ik dacht dat de wasinterval verlengd zou worden door een glascoating, maar wassen en Wetcoat (van Gyeon die altijd gebruikte) is gemakkelijker, sneller en goedkoper.
Nogmaals tips zijn van harte welkom.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
22 sep 2024 19:23 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Polijsten gaat ten koste van de coating! Er zijn diverse middelen om de vlekken aan te pakken. Ik moet zeggen dat ik vlekvorming niet vaak tegenkom (zet gemiddeld zo’n 20 auto’s in een coating per jaar), meestal is dit het gevolg van hard water, niet goed afdrogen of wassen in de volle zon.
|
22 sep 2024 19:44 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Ok thx bekijk het allemaal zodra ik hem 8n mijn bezit heb op 7/10/68.
|
23 sep 2024 5:27 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Mijn auto in de coating van Protech. Duur maar ook met garantie. Super spul. Elke dag nog steeds tevreden over. Mijn tweede auto op die manier. Zit in Someren (buurt Eindhoven). Zijn naam is Frank van de Nieuwegiessen.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
23 sep 2024 9:41 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Thx allemaal
|
23 sep 2024 13:58 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Dank voor je reactie. Ik droog de P altijd af na het wassen en toch vlekken (ongeveer 10-15mm in diameter).Dat polijsten ten koste gaat van de glascoating is niet zo erg, zet hem liever in de was en heb dan een auto zonder vlekken dan in de glascoating met vlekken.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
23 sep 2024 19:24 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Welk merk coating heb jij er op zitten?
|
24 sep 2024 8:14 |
|
|
HansD
924 Bieber Cabriode Meern
|
Glans op een foto zegt niet zoveel, het gaat er om of die glans vanuit alle hoeken hetzelfde is. Ook glans in de schaduw of bij bewolkt weer zegt niet zoveel. In het licht tonen de fijne krasjes zich als een zweem. Op zwart of donker blauw is dat heel goed te zien, zeker in de zon.
De meeste (glas)coatings zijn gevoelig voor water / regen, vanwege zuurgraad of kalk. Daarom worden bij sommige merken ook spray's aanbevolen als bescherming van de coating. Dan is die spray dus verantwoordelijk voor de vuil afstotendheid.
Ik ken geen coatings (laat mij verrassen) die lichte krasjes (swirls) voorkomen / tegenhouden. Theoretisch geeft een coating in ieder geval bescherming tegen UV en hecht het vuil vaak minder.
Op Carclean.com en Cleanriders op Youtube staat meer uitleg (no-interest, just hobby)
|
02 okt 2024 10:26 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Thx bekijk ik even. Ben zelf van de oude stempel wax in wax uit Maar weet niet goed of dit op een auto met coating kan? Of dient de coating er eerts af te komen en hoe?
|
02 okt 2024 13:28 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
In Bavel (Breda) zit Madeko (Maarten de Koning) detailing. Een jonge gast met een hart voor auto's en veel ervaring met Porsches. Hij gebruikt producten van Gyeon en heeft mijn Cayman ook naar tevredenheid in de glascoating gezet. Ga eens bij hem langs voor informatie en advies. Hij is oprecht autoliefhebber en niet meteen uit op je geld, dus je krijgt gewoon eerlijk advies.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
02 okt 2024 14:50 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dus je beschermt je lak met een glascoating en de glascoating weer met een spray Ik ga 1-2 keer per jaar door de wasstraat en mn 993tje staat er nog patent bij, glimt als een keutel in de maneschijn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2024 15:05 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Glas coating slijt, dus onderhoud verlengt de levensduur.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
02 okt 2024 15:56 |
|
|
Pjetrof
Cayenne S
911 996 4s sold
|
Thx!
|
02 okt 2024 19:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dirt don’t slow ya down, hoorde ik gisteren. Wel een goede van MW. Kan iemand daar n sticker van maken?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2024 19:54 |
|
|