Tijdens de restauratie van mijn 911 Carrera 1984 in Duitsland, (helaas heb ik daar geen documentatie van) is het ondertapijt tot op het kale ijzer verwijderd. Nu liggen de matten direct op de bodemplaat, wat niet echt mooi is.
Ik heb diverse posts gelezen over rubber ondertapijt, op internet zie ik een soort vilt ondertapijt.
Welk materiaal kan ik nu het beste gebruiken, en welke dikte is het beste? Bedankt voor de adviezen!
Cas
27 maart 2026 15:20
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
Re: Ondertapijt 911 Carrera
Hallo Cas Je hebt het over ‘de matten” deze liggen normaal gesproken op de vloerbedekking Of bedoel je “welk materiaal ligt er onder de vloerbedekking?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
27 maart 2026 20:43
Cas911
911 Carrera - 1984
Rotterdam
Re: (Onder)tapijt 911 Carrera
Hallo MetalGreen
Toen ik de auto kocht, lagen er losse zwarte matten op de kale bodemplaat. Dus geen vloerbedekking meer. De binnendorpels en tunnel zijn wel (vast) bekleed met zwarte vloerbedekking.
Ik had nieuwe Porsche matten gekocht, maar die liggen nu op de kale bodemplaat. De oude zwarte matten heb ik eronder gelegd, maar krijg dat niet netjes. Op het forum las ik dat er soms rubber op de vloer wordt gelijmd, maar ik geef de voorkeur (onder)tapijt, is origineel en kan ook "ademen'
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum