Inmiddels ben ik al een paar weken eigenaar van een '77 Porsche 911S Targa US, Sally genaamd (van de Pixarfilm Cars
alleen geen Carrera...), en heb me al voorgesteld elders op dit forum...
Nu wordt er al een en ander verbouwd, om haar enigszins te brengen naar hoe de oldie de fabrieksband afrolde... voor zover mogelijk en te achterhalen althans.
Grote en kleine werkzaamheden, maar het leek me leuk ze een beetje in beeld te brengen; wie weet hoe dit topic zal gaan lopen...
Zal veelal kleinere fotootjes plaatsen, om meer een overzicht te geven. Grotere foto's staan dan op mijn www ... voor de eventuele liefhebbers.
Hier een beeld van toen ik haar net kocht, meer als startbeeld... Al bij het voorstellen laten zien.
Laatst wat goodies gehaald bij ERPA, voornamelijk in de sfeer van rubbers en kleine onderhouds delen....
Beginnend bij de achterlichten, om de smaak een beetje te pakken te krijgen. De rubbers waren dermate slecht dat lapwerk met kit de behuizingen dicht moesten houden. Demonteren glaasjes, uitnemen lampjes, lossen lichtunits, verwijderen rubber en kitresten (
), schoonmaken lichtunits rondom, maar voornamelijk binnenkanten, monteren lichtunits, aanbrengen rubbers, lampjes er weer in, en glaasjes ervoor.... makkie!
Om de oldie looks terug te brengen, en er volgens Pon geen BLACK optie op de P. geleverd is bij geboorte, gaan de zwarte koplampringen eraf, en worden die vervangen voor chrome exemplaren, in Euro stijl.
Koplamp ring los, stekkers los, opmeten en noteren in mm de stand van de koplamp, losdraaien en demonteren binnenbehuizing, lossen ring, schoonmaken behuizing, binnenkant glaswerk (
) en waar je nog meer vuiligheid tegen komt, plaatsen behuizing in chrome ring, vast schroeven en afstellen stand door draadeindjes in zelfde afstanden te draaien als opgemeten, plaatsen nieuwe rubberen koplampdichtingen, stekkers vast en de behuizing weer terugplaatsen waar ze zaten. Wel even nastellen voor zover nodig.
Het resultaat.....
Uiteraard wordt vervolgd.... want de targabeugel staat ook al op de planning!