Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

FERTIG van bouw van de 356 Speedster replica. Snap 360

18 apr 2008 20:15

Eindelijk is mn chassis aangekomen.Meer dan 10jaar in mn gedachten en dan is het zo ver........
De bouw van een 356 Porsche Speedster.

Afbeelding

Na een paar weken onderdelen te hebben gedemonteerd en schoon gemaakt te hebben ziet het er dan zo uit.....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Omdat een Porsche 356 Speedster een wielbasis heeft van 2.10 tussen de assen moest het chassis van de VW kever 1300 30cm worden ingekort worden.......

Afbeelding Afbeelding

En natuurlijk weer aan elkaar gelast...........

Afbeelding

Na het inkorten meteen naar de straler en daar mn chassis laten scoperen en in de 2k epoxy primer.......
En natuurlijk afkitten doe ik zelf.

Afbeelding Afbeelding

Ook dan is het mooie werk begonnen het opbouwen van een super strak chassis........

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En natuurlijk zitten dingen niet mee en zijn er tegen slagen.Ook ik vernam dit bij mn project.....
Tijdens de demontage van de schakelvork van mn lange versnellingsbak brak het oor van het bakhuis af.
Dus genoodzaakt moest ik zoeken naar een andere versnellingsbak.Eindelijk een bak gevonden een korte versnellingsbak en de bedoeling is om van 2 naar 1 versnellingsbak te gaan.De inhoud van de lange bak over te zetten in de korte bak en het bakhuis van de korte bak te gebruiken als bakhuis......

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Een kennis van me wilde me helpen de bak om te zetten maar wel uit elkaar halen maar niet in elkaar.....
Er gingen 4 lange maanden verders en er was radio stilte.Beloven,bellen,niet aanwezig enz enz enz.
Kortom belofte maakt schuld.
Na veel geduld te hebben en respect voor de mede mens heb ik mn 2 gedemonteerde versnellingsbakken opgehaald en weggebracht naar een revisiesbedrijf die gespeciaseerd is in VW kever versnellingsbakken.En het was volgens hun een legpuzzel maar het is gelukt.
Een rib uit mn lijf qua prijs maar goed het resultaat mag dr zijn......enne met garantie.......

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Omdat het niet allemaal mee zit met de bouw en ik daarom nu al zn 3 maanden zit te op 5 verchroomde velgen en die op de boot zitten tussen THE USA heb ik vandaag alvast Michelin banden gehaald.
Dus ff wachten zodat het chassis rollend naar buiten kan.
Laatst bijgewerkt door 356_rijder op 02 jan 2013 23:21, in totaal 26 keer bewerkt.

18 apr 2008 20:52

Ziet er goed uit :thumleft: !!

Overigens is vandaag de twijfel enorm toegeslagen of ik 'm wel weg moet doen. Vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens genoten van een tochtje in de speedster.

18 apr 2008 20:58

Doe t dan maar niet! :wink:
Laatst bijgewerkt door alvin01 op 18 apr 2008 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.

18 apr 2008 20:58

Subscribed,

prachtig die projecten,hou ons op de hoogte met veeeeeel foto's. :lol:

18 apr 2008 23:03

ziet er heel goed uit ben heel benieuwd hoe het eind resultaat er uit komt te zien, als dat net zo mooi word dan de onderbouw komt dat wel goed :)

18 apr 2008 23:46

leuk project om hier weer te volgen. Veel plezier en succes ermee!!

19 apr 2008 10:53

Een mooi project om te volgen. Lijkt me een gigantische klus, maar het resultaat zal vast prachtig zijn. Sterkte ermee.

19 apr 2008 13:36

Thx mannen ach het is een leuke hobby en het houd je van de straat he :cheers:

19 apr 2008 15:57

Ziet er erg strak uit allemaal. Gaaf hoor!
Succes met de bouw. Zal nog wel effe duren totdat-ie af is...

19 apr 2008 16:01

ingo schreef:Ziet er erg strak uit allemaal. Gaaf hoor!
Succes met de bouw. Zal nog wel effe duren totdat-ie af is...


Thx Ingo,

bedenk wel alle haast kost geld.

19 apr 2008 16:02

Wat een schitterend project zeg!!!

Ik blijf dit volgen, hou ons alsjeblieft met veel foto's op de hoogte van je vorderingen.

Uit je album kan ik opmaken dat hij zilvergrijs met rode bekleding gaat worden??

Heel veel succes en ook plezier natuurlijk!!!

19 apr 2008 16:07

Mark Nauta schreef:Wat een schitterend project zeg!!!

Ik blijf dit volgen, hou ons alsjeblieft met veel foto's op de hoogte van je vorderingen.

Uit je album kan ik opmaken dat hij zilvergrijs met rode bekleding gaat worden??

Heel veel succes en ook plezier natuurlijk!!!


Dank Mark Nauta,

ja het word inderdaad zilver metallic met wijn rode bekleding.Maar de vloerbedekking wordt zwart.

23 apr 2008 18:21

Even een micro update,

gisterenavond meer dan 300km gereden maar de moeite is waard.Eindelijk een Porsche dynamo 5 blads opgehaald.
Er moet nog wel wat visueel aan gedaan worden maar goed dat mag de pret niet drukken.Het is de bedoeling om een zeer strakke koelkap dr op te zetten en ik zit te denken aan een GWD koelkap.Ook nog even bij Franky's langs geweest om dingen door te nemen hierover.

Enne a.s. zaterdag diverse motoronderdelen ophalen o.a. bewerkt carter,cilinderkoppen,nokkenas drijfstangen en krukas enz enz enz.

Afbeelding Afbeelding

24 apr 2008 0:14

356_rijder schreef:
ingo schreef:Ziet er erg strak uit allemaal. Gaaf hoor!
Succes met de bouw. Zal nog wel effe duren totdat-ie af is...


Thx Ingo,

bedenk wel alle haast kost geld.


Ja joh, en het bouwen is de helft van de fun! Zolang er maar progressie in zit. Of dat nou 1 of 5 jaar duurt, 't is iets dat je helemaal zelf doet (nou ja, het meeste dan).

En het houdt je van de straat zodat je daar geen herrie kan schoppen ;-)

24 apr 2008 0:19

Tjonge tjonge, mooi hoor.
Zou willen dat ik de tijd, plaats, 't geld en kennis had.
Petje af alvast, zal vast heel mooi worden.

Veel foto's plaatsen aub, kunnen we meegenieten.

24 apr 2008 20:11

ingo schreef:
356_rijder schreef:
ingo schreef:Ziet er erg strak uit allemaal. Gaaf hoor!
Succes met de bouw. Zal nog wel effe duren totdat-ie af is...


Thx Ingo,

bedenk wel alle haast kost geld.


Ja joh, en het bouwen is de helft van de fun! Zolang er maar progressie in zit. Of dat nou 1 of 5 jaar duurt, 't is iets dat je helemaal zelf doet (nou ja, het meeste dan);-)


Het maakt me niet uit hoelang het gaat duren ( nou ja toch wel een beetje hoor mn streven is om over 4-5 jaar te kunnen rijden ).En wil het goed met de bouw en alles perfect afwerken.Dit heeft ook wel te maken met mn beroep.Ik zeg altijd doe het goed of begin dr niet aan.En als je dingen niet kunt of geen verstand van hebt, moet je eerlijk zijn en toegeven en uit handen geven.

MetalGreen911SC schreef:Tjonge tjonge, mooi hoor.
Zou willen dat ik de tijd, plaats, 't geld en kennis had.
Petje af alvast, zal vast heel mooi worden.

Veel foto's plaatsen aub, kunnen we meegenieten.



Dank je MetalGreen :ba:

26 apr 2008 19:46

Vanmorgen naar Otto van den Bergh geweest.Daar aangekomen lagen mn motor onderdelen klaar om te worden opgehaald.
Na een flinke kruiwagen leeg te hebben gegooid en even voor Oom Dagobert gespeeld te hebben ging ik met een gerust gevoel naar huis met een auto vol motor onderdelen.

Het volgende heb ik opgehaald:

- mn bewerkte carter o.a. voorzien van grote cilinder diameters ( 94mm ) en gevlakt, Full-Flow, olie censor
enz enz enz....
- vliegwiel laten balanceren.
- een nokkenas van het merk Scat C35 ( 285" )
- drijfstangenset voor een slag van 69mm.
- een krukas voor een slag van 69mm.
- cilinderkoppen set 044 Magnum CNC bewerkt met kleppen 42-37,5mm en dubbele klepveren.

Bekijk de foto's en kijk naar de geflowde kamers van de cilinderkoppen 1 woord SUPERRRR..........
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En natuurlijk even stiekem het carter passen op de versnellingsbak hahah mn dag kan niet meer stuk in het zonnetje.....

Afbeelding Afbeelding

26 apr 2008 20:17

:thumleft:

27 apr 2008 8:55

Nu nog even in elkaar zetten. :shock:

27 apr 2008 11:09

WdePundert schreef:Nu nog even in elkaar zetten. :shock:


Als alles een beetje mee zit dan gebeurt dit rond de bouwvak vakantie!

Dus nog even wachten..............

27 apr 2008 11:58

Ziet er bijzonder strak uit. Hoeveel PK moet dit gaan leveren?

27 apr 2008 14:55

Maarten schreef:Ziet er bijzonder strak uit. Hoeveel PK moet dit gaan leveren?


De prognose is tussen de 100 en 120PK.Maar er kan nog wel meer uit worden getoverd worden maar dan vertrouw ik de motor niet meer.Wil nog wel mee naar Italie kunnnen gaan rijden.Zonder steeds in de hoge piek en belasting van de motor te hoeven gaan.
Ooit is het de droom en de bedoeling om de Milla Miglia route te gaan rijden.

27 apr 2008 18:01

Weet je dat je met een niet origineel blok de auto kan laten keuren bij het RDW!
Hij moet aangeleverd worden in originele staat, niet voor en achter schijfremmen, geen modificaties/andere motoren dan geleverd met de donorauto.

Grt

27 apr 2008 18:38

Porschehenk heeft gelijk. Ik zou eerst maar eens de auto laten keuren met een originele motor en andere zaken die officieel bij het chassis horen. De mijne is ook met een standaard 1300 motor naar de keuring geweest, goedgekeurd, en toen de andere motor ingebouwd.

27 apr 2008 19:36

Eerst naar de RDW en het voertuig laten omkeuren naar cabrio (zonder apk) en vervolgens de auto bij je eigen garage aanbieden voor de apk: no problem...
Plaats een reactie