Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

911(S)T 1969 project

11 jul 2008 16:14

Na wat zoekwerk heb ik een '69T gevonden die optisch leuk is, compleet en motorisch redelijk is, maar waar 8 jaar na de 1e restauratie toch wel een hoop werk aan zit te komen. De verkoper schrok zelf ook een beetje van de uitkomsten van de aankoopkeuring bij Gmund en in gezamelijk overleg met de vorige eigenaar werd een schappelijke overnameprijs vastgesteld.

Aangezien ik tot nu toe meer rij- dan sleutelervaring heb lijkt deze wagen mij een goede oefening om ervaring op te doen met klassieke 911'jes.

De afgelopen tijd heb ik 500 km in de auto dame gereden en op basis van die bevindingen een "to do" lijst opgesteld.

Grootste aandachtspunt tot nu toe is de onderzijde van de auto, bij de opknapbeurt in 2001 is veel plaatswerk vervangen en is de auto gespoten, alleen is de onderzijde is dichtgetectileerd omdat die er waarschijnlijk "wel redelijk" uitzag. Ondertussen vallen daar dus de gaten in...

Aangezien het moeilijk te bepalen is wat slecht is wil ik de hele onderzijde laten ijsstralen, om overal goed bij te kunnen hebben we deze week de motor, bak en benzinetank gedemonteerd. Rijden doet 'ie dus voorlopig niet meer.

Afbeelding

Zo'n blok ligt er vrij snel uit maar waar komt die rotlucht nu toch vandaan?
Na enig speurwerk was het muizenkerkhof snel gevonden, gewoon je neus volgen.

Afbeelding

Naast de stoelen dus toch ook maar de bekleding eruit getrokken :lol:

Afbeelding

Gelukkig heb ik een Inzittenden ongevallen verzekering afgesloten..

Afbeelding

Dit als start en aankondiging van dit projectje, bij belangstelling zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en gebeurtenissen rond de 911 doodskist.
Laatst bijgewerkt door 58GT op 27 nov 2008 15:33, in totaal 2 keer bewerkt.

11 jul 2008 16:39

Mooi project. We zullen het met belangstelling volgen.

Re: 911T 1969 project (rijdende doodskist)

11 jul 2008 16:49

58GT schreef:De afgelopen tijd heb ik 500 km in de auto dame gereden en op basis van die bevindingen een "to do" lijst opgesteld.


500km in die graflucht ?? hoe hou je dat vol... :mrgreen:
Maar goed dat je gaat tunnelen in een andere. :wink:

Leuk project, succes :thumleft:

11 jul 2008 17:35

Succes met het project, en deze keer grondig aanpakken, vind 8 jaar wel weer snel na z.g. restauratie, lijkt dan meer net als oudere dames, even snel naar de cosmetisch specialist en optisch er weer goed uitzien, maar wat zit er onder dat leuke kleedje :? :wink:

11 jul 2008 18:16

jeee, gaan we met veel plezier weer volgen......

Heel veel succes!

11 jul 2008 19:19

heee leuk topic en nog eens dicht bij huis ook kom graag eens kijken

ben zelf nu elke donderdagavond de 911 71er uit elkaar aan het trekken

maar waar heb je de koets laten ijsstralen

zoek nog een adresje dichtbij voor het voor terrein te stralen en te poedercoaten

11 jul 2008 19:25

john's Porsches schreef:maar waar heb je de koets laten ijsstralen


Moet hij nog lasten doen volgens mij. :wink:

11 jul 2008 19:46

Volgens mij ga je voor jezelf beginnen in exoten :lol: Naast de SL ook nu weer dit project. Ben wel erg benieuwd.

Succes :thumleft:

Re: 911T 1969 project (rijdende doodskist)

12 jul 2008 4:24

58GT schreef:Na wat zoekwerk heb ik een '69T gevonden

lange of korte wielbasis?

Re: 911T 1969 project (rijdende doodskist)

12 jul 2008 5:21

Jeroen914 schreef:
58GT schreef:Na wat zoekwerk heb ik een '69T gevonden

lange of korte wielbasis?


Dit kan geen serieuze vraag zijn Jeroen..... :!: :!: :!:

Re: 911T 1969 project (rijdende doodskist)

12 jul 2008 7:29

lange of korte wielbasis?


Het is een lange wielbasis, het '67R replica project gaat eerst nog in de koelkast, eerst maar eens wat ervaring opdoen met klassieke 911jes.[/quote]

Re: 911T 1969 project (rijdende doodskist)

12 jul 2008 14:00

912 schreef:Dit kan geen serieuze vraag zijn Jeroen..... :!: :!: :!:

alles wat ik na 4 uur 's-nachts post is altijd bloed serieus :mrgreen:

26 jul 2008 14:08

Zegge Mars: heb jij nog niet genoeg auto's ;-)?

26 jul 2008 14:12

denk het wel maar nog geen doodskist :lol:

26 jul 2008 21:25

:mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy:

18 aug 2008 12:11

De auto is ondertussen ge-ijsstraald, de hele bodem is nu netjes kaal, dan zie je toch weer hoeveel er al aan zo'n 40 jaar oude wagen is gewerkt.

Alles wat rot of niet netjes is gaat eruit en wordt vervangen.. Dat wordt weer een maandje bij de plaatwerker vrees ik :roll:


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 58GT op 18 aug 2008 13:24, in totaal 3 keer bewerkt.

18 aug 2008 12:27

Wat kost dat nou, een bodem ijs stralen? Ben erg benieuwd, want ik heb eens een hele onderzijde en de wielkasten met de hand kaal gemaakt, dat is geen pretje met die taaie Porsche coating ...

Afbeelding

Afbeelding

18 aug 2008 12:31

Ondertussen wel veel kunnen nadenken over hoe hij moet worden, de auto is donkerblauw en optisch heel netjes, daarnaast vind ik zo'n uni-kleur toch wel erg mooi alleen mag het van mij allemaal wel wat sportiever

Afbeelding

Wensenlijstje;

Body 100% maken
2.2 motor na laten kijken en doen wat nodig is
Auto voor en achter een stukje verlagen
Fuchsen opknappen
Nieuwe verlichting rondom
Sportstoelen
Momo Prototipo stuur
Porsche script aan zijkant
"Martini" thema
Sportuitlaat
K&N open luchtfilters
Stabi voor en achter monteren
Alu voetborden (heb ik nog)

en nog 100.000 kleine dingen om alles weer goed & clean te maken
Laatst bijgewerkt door 58GT op 18 aug 2008 21:17, in totaal 2 keer bewerkt.

18 aug 2008 12:32

de klassieke 912 schreef:Wat kost dat nou, een bodem ijs stralen? Ben erg benieuwd, want ik heb eens een hele onderzijde en de wielkasten met de hand kaal gemaakt, dat is geen pretje met die taaie Porsche coating ...


Is inderdaad dievenwerk, ijsstralen is niet goedkoop maar werkt wel fantastisch, ik stuur je wel een PB'tje
Laatst bijgewerkt door 58GT op 18 aug 2008 12:56, in totaal 1 keer bewerkt.

18 aug 2008 12:37

Mogen wij het niet weten dan. :roll: :idea:
Forum is toch voor info te delen. :!:

18 aug 2008 12:39

neen :lol:

18 aug 2008 12:55

cabrio wim schreef:Mogen wij het niet weten dan. :roll: :idea:
Forum is toch voor info te delen. :!:


IJsstralen is vrij nieuw in Nederland, heb het laten doen door Marc Willem van Gulik in Den Haag. Alternatief is www.carblast.de in Berlijn. De prijs is geen geheim en ik wil vaste forummers per PB best laten weten wat ik heb betaald, de prijs rechtstreeks neerzetten zodat iedereen dat kan lezen (en ermee kan schermen) laat ik aan de leverancier van de diensten zelf over. :wink:

18 aug 2008 13:31

58GT schreef:Dat wordt weer een maandje bij de plaatwerker vrees ik :roll:


Ik zeg even niks :silent:

18 aug 2008 14:16

58GT schreef: Is inderdaad dievenwerk, ijsstralen is niet goedkoop maar werkt wel fantastisch, ik stuur je wel een PB'tje


Bedankt. Als je al die uren krabben, fohnen e.d. rekent is het de moeite waard om de auto te laten ijsstralen.

18 aug 2008 17:46

Gaaf project hoor, goed idee dat blauw en die wat sportievere look!

Ik had de onderkant destijds ook met een krabber en fohn gedaan, sjesus wat een monnikenwerk! Hoe is het plaatwerk bij die ingelaste stukken, is dat nog goed of zet je daar nieuwe stukken in?
Plaats een reactie