15 jan 2010 1:21
15 jan 2010 11:09
15 jan 2010 13:49
15 jan 2010 23:37
16 jan 2010 0:39
16 jan 2010 11:53
Airhead schreef:Welkom.
Hoe klein is een "erg klein" budget? Ben bang dat je zelfs in Peize per uur zal moeten betalen.
Zelf geen ervaringen met MH, maar over MH kan je met de zoekfunctie genoeg hiero vinden; iha. is het oordeel positief volgens mij.
Zou toch echt zelf proberen te zorgen voor meer eigen vrije tijd en handigheid.
En foto's graag.
Wat mij betreft ook van die Bitter
Jay911 schreef:Zou beginnen met een AKK-achtig iets, even technisch en roestmatig laten checken voor je geld gaat investeren. Ik heb wel eens projecten gezien waarbij men het had over stekkertjes en raamlijstjes vervangen terwijl de stoelen bijna door de bodem kwamen en het linkervoorwiel 5cm meer naar voren stond dan het rechterwiel....
Maarten schreef:928 en goedkoop is een weinig gelukkige combi. Run Forrest run!
16 jan 2010 12:33
Raphaël schreef:
Of weten jullie een bedrijf/individu die het leuk vinden om aan deze auto te werken en die dit voor een klein bedrag kunnen doen?
16 jan 2010 12:38
Maarten schreef:Raphaël schreef:
Of weten jullie een bedrijf/individu die het leuk vinden om aan deze auto te werken en die dit voor een klein bedrag kunnen doen?
Je geeft toch zelf aan dat het niets mag kosten?
16 jan 2010 12:56
16 jan 2010 13:21
16 jan 2010 13:48
Paul II schreef:Het idee van een keuring lijkt een hele verstandige, om een juist inzicht te krijgen over wat er te doen staat.
Je schrijft dat je niet de kennis hebt om het zelf te doen.
Dan zou het heel goed kunnen zijn dat je te optimistisch bent over het lijstje klussen
Een project als met de Bitter wil je toch niet weer
En als 150 Euro voor een keuring te kostbaar lijkt, vergeet het dan maar helemaal.
Bertroex schreef:Texaanse zon: rubbers verdroogd.
Nieuwe ruitrubbers en deurrubbers: 1300 euro
ander interieur, moet wellicht de voorzetels reconnolised, draadjes/buttons van de stoelversnellingen vernieuwen en hier en daar een motortje : aankoop 600 euro, werk 300 euro= 900 euro
opspuiten auto + sunroof nakijken + nieuw ruitje en ook maar meteen nieuwe voorruit bestellen via de franchise van de verzekering (Nu al doen dus, als ie nog verzekert+ op de weg rijd): 4000 euro
versnellingsbak lekt olie: 8 uur werk. De 928 heeft de weissach achteras. Dat betekent rear exhaust system uitbouwen, rear suspension uitbouwen, en met vastzittende boutjes ga je makkelijk aan 6 werkuren zitten. 6x 60€ is al 360 + versnellingsbak strippen + rubbers vervangen (1000 euro) + terug inbouwen 360= 1720
Wagen heeft problemen met het alarm. O jee. Diagnose wireing loom, afbouwen aftermarket alarm/stereosystemen/telefoonkit/2 of 3 immobilisers (al eens een immobiliser gezien waar een 5 amp kabetje gezet is op een 30 amp startkabel? MEER DAN GENOEG. Geeft het problemen? FOR SURE. Hoelang duurt het eer dat je eindelijk aan de fout zit? How long is a piece of string- 3 visits van de electroman aan 40 euro x 7 uur x 3=840 euro
Grote beurt: olien, filters, riemen, afstellen lichten, CO, diagnose DME, kortom de hele boelbazaar: 2500 euro.
Dus: 2500+840+1720+4000+900+1300 = 11 260
en dan maar hopen dat de motor ok is enz enz.
Laatstens: er zijn weinig specialisten die iets van een 928 kennen. Je wil ideaal iemand hebben die door porsche in de 928 is getraind, OF die meerdere 928 wagens in onderhoud heeft. Het grootste probleem is de diagnose van de fouten. Door de hoge uurprijs moet je ofwel een afspraak maken met de porsche man dat gearbx in en uitbouwen bv "capped" is aan een vaste prijs, irrespectief hoeveel uren het kost.
Ook de diagnose van de electrische systemen: "capped". Er gaan altijd meer uren inzitten dan je denkt enz
Je gaat grijze haren krijgen van het zoeken naar parts, dus hier al maar even een website van wellicht DE specialist in 928, Paul Anderson in Stroud, Gloucershire: 700 en een beetje km van Amsterdam. Pond staat laag, dus....
http://www.nixsoft-consulting.co.uk/928spares/index.html
Lees dit eens na:
http://www.928.org.uk/pipermail/928uk/2008-November/039634.html
Spreek ook eens met de forum specialisten: Do, Knauff, renntech, Wim etc
In het geval met een 928 ga je ALTIJD een betere koop doen door een cosmetisch zeer goede, originele, goed onderhouden en lopende wagen te kopen dan een restauratiewagen. Je loopt er gewoon letterlijk en figuurlijk op leeg. Ah, weet je hoeveel die dingen verbruiken?
Bert
16 jan 2010 14:05
16 jan 2010 14:13
16 jan 2010 14:19
16 jan 2010 14:37
16 jan 2010 14:52
Jaco schreef:Wil wel mijn GTS (laatste der... ) verkopen, alleen ruil ik niet in.
16 jan 2010 15:03
16 jan 2010 15:03
Raphaël schreef:Dan is de vraag, wie wil een auto in deze staat inruilen?
16 jan 2010 15:04
16 jan 2010 15:10
16 jan 2010 15:12
Maarten schreef:Denk eerlijk gezegd echt dat de economische waarde van deze auto in de onderdelen zit. Koop gewoon een goede want deze goed krijgen wordt een Bitter II verhaal. (Kun je trouwens meer over die Bitter vertellen?)
Bertroex schreef:Raphaël schreef:Dan is de vraag, wie wil een auto in deze staat inruilen?
Wel,
0) een duitse ouwe Porsche dealer. Je verliest een beetje van je 3500€ aankoop prijs (alhoewel..... dat was een goede prijs EN je hebt twee jaar gereden?) en legt 5000-7000 euro erbij voor een 32v model?
1) Iemand die er zelf aan kan werken, bv mechanieker, oldtimerspecialist, porscheliefhebber met veel tijd etc
2) iemand die de wagen verkoopt in onderdelen
3) Een positivo die impuls koopt via Marktplaats/Ebay, gebaseerd op een geweldig verhaal en heel mooie fotos.
Het wordt een beetje zoeken, dit, maar daarom niet minder "fun".
Bert
Bertroex schreef:Juist de foto's gezien. Moneypit.
Dit is een auto dat na 11000 euro erin te duwen, er nog steeds uit zal zien als een 7500€ examplaar
Move on!!
Bert
16 jan 2010 15:19
Raphaël schreef:Voor mij lastig die knoop door te hakken. Emotionele waarde ofzo denk ik.
16 jan 2010 15:24
16 jan 2010 15:25
Bertroex schreef:Raphaël schreef:Voor mij lastig die knoop door te hakken. Emotionele waarde ofzo denk ik.
Daar is maar 1 remedie tegen: de roffel van een goede 928 horen en reeds denken hoe lekker het is om in een goed examplaar te zitten en van de lente/zomer te genieten.
Als je 928 gekeurt, verzekert en op de openbare weg te rijden is, gaat ie alleszins meer geld opbrengen. Via marktplaats of zo kan er altijd een hot-rodder opduiken die perse een mat- zwart exemplaar met gele binnenbekleding wil en jouw auto, mits een goede prijs, wil gebruiken als basis?
Het verhaal van de bitter maakt me ziek. Gecondoleerd.
Bert
16 jan 2010 16:39