Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
27 jan 2010 12:13
Beste Forum genoten, ik ben sinds september aan mijn blok aan het werk. Nu heb ik even een winter pauze, maar wil wat mooie plaatjes met jullie delen. Kijk in mijn album, daar staan ze.
Groeten Harold
27 jan 2010 12:58
mooi maar misschien wil je ze in het topic plaatsen met uitleg.
Heb je het bv zelf gedaan of laten doen, was het preventief of was het game over met het blokie.
robert
27 jan 2010 13:27
Hoi, ik wilde eerst de foto's in mijn bericht zetten, maar omdat het er best veel waren heb ik ze in mijn album staan...
Ik heb die auto nu 5 jaar en vermoede een lekkende uitlaat klep. Had een lektest gedaan en daar was cilinder 1 heel slecht.
Het plan was om dus alleen de koppen te doen.
Toen ik de koppen erafhaalde kwam ik een gebroken cilinder-tapeind tegen.. uiteindelijk de cylinders eraf en waarempel een gebroken zuigerveer...
Weet niet of dit met demonteren stukging of al stuk was. Op zich liep het blok goed.
Nadat de zuigers en cilinders eraf waren bleef er een drijfstang "hangen" en besloot ik om alles aan te pakken. Toen het carter uit elkaar was bleek het drijfstang lager krom getrokken te zijn.
Een korte samenvatting wat ik daarna gedaan heb:
-Alles uit elkaar en laten meten.
-Nieuwe Alu gear op intermediate shaft
-nieuwe lagers (alle)
-Nieuwe kettingen en geleiders
-cilinders bij powerseal laten meten en honen (waren gelukkig nog goed)
-Nieuwe zuigerveren, return tubes
-Koppen gereviseerd (nieuwe kleppen waar nodig, nieuwe geleiders, zittingen klepveren etc)
-RSR rocker seals in de rocker shafts
Heb al het sleutel werk zelf gedaan, (na heel veel uitzoek werk en een flinke investering in gereedschap..)
Er komen nu SSI uitlaten een K27HF turbo en Rarelyl8 uitlaat op.
Waste gate nieuw van tial. (op 0.9 of 1 bar)
Moet nog uitzoeken wat ik doe met de intercooler, welk type
Instelbare WUR of digitale WUR
en een AFR meter.
Hoop als het iets warmer is snel verder te gaan, en als de pekel van de straat is te gaan rijden!
27 jan 2010 13:33
leuk om te lezen dat je het zelf kan doen
verder is het wel een mooi voorbeeld van wat je allemaal tegen komt als blokkie opengaat,
lijkt niks mis mee totdat je verder kijkt.
wat zal dat straks weer super rijden
27 jan 2010 13:43
Echt knap als je diet zelf kan.
Nou nog leren een beetje knap foto's maken.
27 jan 2010 13:54
Haha, ja sorry, maar komen van mijn mobiel, en ik zit blijkbaar iets te vaak met mijn vette vingers aan de lens. ach ieder zijn vak!
27 jan 2010 14:21
bijzonder mooi
27 jan 2010 14:34
Gaat lekker zo
maak ook ff foto's van de auto's
27 jan 2010 15:26
Super, toch wel handig zo'n gouden handjes
27 jan 2010 16:26
Super
28 jan 2010 11:49
Bedankt voor de reacties, ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Als iemand tips heeft over welke intercooler en waste gate en misschien een bron heeft waar ik die kan kopen hoor ik het graag.
28 jan 2010 12:01
david hamilton soft porno.
zit je proff. in de techniek?
28 jan 2010 12:32
jep, ben werktuigbouwer en werk bij asml bij mechanical development.
Maar sleutelen doe ik ook al een tijdje, rij nu 12 jaar porsche en heb nu ook mijn werkplaatsje eindelijk goed voor elkaar.
28 jan 2010 12:45
delluf
hoeveel km heeft dat blok?
28 jan 2010 13:00
Eindhoven!, het blok had 168000 gelopen, en was heel lang goed onderhouden bij porsche zuid (nu porsche centrum einhoven) Er is daarna net voor ik hem kocht alleen een paar jaar aan geprutst... (heb zo veel gevloekt met wat ik tegen kwam...)
28 jan 2010 13:19
Bent een nederlander of een belg?
Het zou leuk zijn te weten wat het kostenplaatje bedraagd.
Tenminste als je dit niet privé wil houden.
Ik kan ook wel goed sleutelen maar dit gaat misschien net iets te ver voor mij.
Als je in de toekomst graag een centje bijverdiend
Momenteel wil ik nog wa genieten en rijden maar heb ook wel plannen
om een revisie te doen op men blokje, die is van 77 en zal waarschijnlijk ook
wel één en ander in te vinden zijn dat aandacht nodig heeft...
prachtig is dat je eigen werkplaats, ben jaloers op je
Ik blijf deze topic volgen tot het eind,veel van de 3.3 turbo is hier niet te vinden. eindelijk is hij daar
28 jan 2010 13:25
Ziet er goed uit dat hobbywerk
Wat ik me afvraag,is de doorstroming van SSI qua diameter wel voldoende bij een turbo ??
Heb begrepen dat tot 3.0 voldoende was,maar een geblazen 3.3..........
28 jan 2010 13:33
André schreef:Ziet er goed uit dat hobbywerk
Wat ik me afvraag,is de doorstroming van SSI qua diameter wel voldoende bij een turbo ??
Heb begrepen dat tot 3.0 voldoende was,maar een geblazen 3.3..........
De diameter lijkt me op het eerste zicht groot genoeg..
28 jan 2010 13:51
Goed punt, ik heb dyno sheets gezien van diegene die me het spul geleverd heeft (en van onafhankelijke mensen die zijn systeem gebruikt hebben) en daaruit zie je duidelijk winst "off boost" ook wordt er eerder druk opgebouwd en zou de totale weerstand lager zijn dan orgineel. De uitlaat pijpen in de warmte wisselaars zijn 1,75 inch en dat is net zo groot als bij de orginele spruitstukken, alleen is het veel gestroomlijnder, equal length en korter.
Ik denk dat het bij hogere toerentallen waar is dat het een restrictie zou kunnen worden, het uitlaatgas is ongeveer evenredig met het toerental. Een snelle 3 liter wil je richting 7200 7500 toeren tunen, een turbo valt orgineel bij 5500 toeren af omdat de turbo dan niet meer genoeg druk/flow levert. Met de K27HF zou tot 7200 toeren 1 bar kunnen leveren, maar ik wil bij mijn blok onder de 7000 toeren blijven. De 3 liters hebben een kortere slag 70,4mm en 3.2, en 3.3 74.4 mm, (dus grotere krachten bij hogere toerentallen) ook zijn de drijfstangbouten van 3 liters M10, en bij turbo's M9, dit zou dan de zwakke schakel worden.
Ik ben zelf ook heel benieuwd, mijn doel was om met een orgineel draaiend gedeelte met "bolt on's" een iets soepeler blok te bouwen, die meer linear vermogen opbouwd (ipv de schop bij 3000+ toeren)
Ook vind ik de "orginele" looks van de ssi's met de warmte wisselaars mooi.
28 jan 2010 14:07
Klefroid, ik ben een ollander, maar wel dicht bij de belgische grens!
Kosten plaatje wil ik het niet over hebben, als mijn vriendin dit forum leest schopt ze me buiten...
even grof geschat en al het sleutel werk zelf gedaan:
3000 euro aan onderdelen voor het blok
1500 de koppen
1000 koppeling
1200 cilinders (nicasilen en honen)
4500 uitlaten en turbo...
pfff geen grap.
Wil je altijd helpen als je aan jouw auto gaat werken, heb alleen weinig tijd.
Als deze klaar is staat het volgende project al klaar, die 911s uit 75. Daar is de body bijna klaar van en wil ik een racer van bouwen.. heel veel plannen, maar moet eerst ook even sparen...
28 jan 2010 15:05
Hteg schreef:Klefroid, ik ben een ollander, maar wel dicht bij de belgische grens!
Kosten plaatje wil ik het niet over hebben, als mijn vriendin dit forum leest schopt ze me buiten...
even grof geschat en al het sleutel werk zelf gedaan:
3000 euro aan onderdelen voor het blok
1500 de koppen
1000 koppeling
1200 cilinders (nicasilen en honen)
4500 uitlaten en turbo...
pfff geen grap.
Wil je altijd helpen als je aan jouw auto gaat werken, heb alleen weinig tijd.
Als deze klaar is staat het volgende project al klaar, die 911s uit 75. Daar is de body bijna klaar van en wil ik een racer van bouwen.. heel veel plannen, maar moet eerst ook even sparen...
Leuk, maar dit is nog niet voor 2010 en het is ook niet men dagelijkse wagen dus kan die zo lang dan nodig missen, het moet voor het plezier blijven he
. Die uitlaten en turbo magen het wel bijna dubbel van kost...
Maar zie het als een investering he
Als ik naar nederland rij zal ik eens passeren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.