Ik ben altijd al een liefhebber geweest van de Martini Racing kleuren en toen ik in 2007 een witte 964C4 uit 1989 kon kopen voor relatief weinig geld is het idee ontstaan om een Martini Racing 911 te bouwen; de bedoeling is vanaf het begin geweest om er een uitvoering van te maken die ik persoonlijk gewoon mooi vind en niet een RS cloon oid. De auto was in redelijke staat toen ik hem kocht maar werd door de vorige eigenaar als 3e auto gebruikt en stond veel stil, er was de nodige steenslag en parkeerschade's en ook de gebruikelijk druppels onderaan het blok waren aanwezig. Ik ben beetje bij beetje begonnen om zaken te veranderen en te vervangen, ik heb daarbij regelmatig gebruik gemaakt van de kunsten van Johan v.d. Gugten uit Bodegraven die de reparaties & vervangingen heeft gedaan die ik zelf niet kan (waren er best veel eigenlijk...
). Een kleine opsomming: cup-spiegels, Momo stuur, radio & speakers eruit, RS deurpanelen, Recaro Pole position stoelen, 6-punts gordels van Schroth, halve rolkooi van Heigo, nieuwe koppeling (in 2009 dus niet zo gek na 20 jaar, was nog de eerste...), witte knippers voor & RS luchtinlaten die ook echt open zijn zodat de remmen extra gekoeld worden, Cup-rohr, airco is verwijderd, nieuwe achterlichten & reflectorbalk - die was verbleekt & gescheurd, H&R + Bilstein set die ik iedereen kan aanraden zowel voor op den weg als op het circuit, 18" replica BBS wielen en oh ja, nog een paar stickers.......... Het stickeren van de auto heeft me heel wat winteravondjes zoet gehouden want de Martini stickers waren dus niet kant en klaar toen ik ze kreeg (via Ebay) maar alle streepjes moesten stuk voor stuk op de grotere stickers worden geplakt en uitgelijnd; verder heb ik via verschillende site's losse stickers besteld en er hierbij wel op gelet dat de kleuren zoveel mogelijk bij elkaar passen. Het resultaat is naar m'n eigen tevredenheid, zowel het interieur als de buitenkant maar ook het rijden op zich is zoveel verbeterd met het nieuwe onderstel. Als ik weer gespaard heb ga ik met de remmen aan de slag en komen er 'big reds' op. Hieronder een paar foto's, staan ook in mijn album.
Edit: Afbeeldingen groter en dus beter zichtbaar gemaakt.
Laatst bijgewerkt door
P-Driver op 12 feb 2010 18:54, in totaal 1 keer bewerkt.