Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Waar een stuk autoband toe kan leiden...

06 sep 2010 22:46

Een aantal weken geleden had ik de pech een stuk loopvlak van een vrachtautoband met m'n 3.2 tegen te komen op de A2. 't Ding wapperde onder m'n voorligger vandaan en je raadt 't al: vol tegen de voorkant van m'n mooie Porsche! Gevolg: Voorspoiler, mistlamp, koplampring en voorspatbord beschadigd... Eigenaar band spoorloos :twisted:

Nu zit er in mijn woonplaats een groot Porschefanaat die deel uitmaakt van het PGRT (PaulGeerisRacingTeam), genaamd Erik den Dekker en ook eigenaar is van een autoschadebedrijf. Hij leek me dé aangewezen persoon om zich om mijn 911 te bekommeren.

Zo gedacht, zo gedaan. Nu had ik nog wel wat andere kleine schades, dus meteen maar doorpakken! Een week of 2 later was 'ie klaar en vol goede moed haalde ik mijn 3.2 op.

Helaas... zelfs m'n vrouw die werkelijk niets met auto's heeft (maar wel een scherp oog) zag vanuit haar auto precies welke delen waren gespoten. Achteraf logisch, want verse lak naast 23 jaar oude, dat kun je nu eenmaal niet naadloos op elkaar laten aansluiten. Domper... :pale:

Erik pakte 't goed op. "Laat maar staan, ik ga 't voor je oplossen", was de enig juiste reactie van hem. En hij heeft woord gehouden. 3 weken later was -uitgezonderd 't dak- de complete carrosserie gespoten en vervolgens gepolijst. Het resultaat is letterlijk oogverblindend mooi!

Natuurlijk moest er geld bij. Maar gelukkig heeft Erik zelf ook een aanzienlijke duit in 't zakje gedaan, waardoor de schade voor mij te overzien was. Goed te ervaren dat er nog bedrijven zijn die nakomen wat ze beloven en naast hun hoofd óók hun hart gebruiken. :res: :res: :res:

Foto's volgen, een reportage van Dr. Knauf ook!

Re: Waar een stuk autoband toe kan leiden...

08 sep 2010 21:26

dank je wel! :D

08 sep 2010 23:27

Ik had vorig jaar precies hetzelfde op de snelweg tussen Milaan en Chiasso. met 160 over een losgeslagen profiel van een vrachtwagenband .

Mistlamp kapot, schokbreker inwendig gebroken, dikke deuk in mijn bodemplaat.
Op zondag morgen, onderweg naar huis, dus maar doorgereden naar huis met een trillende en slingerende voorkant. Thuis gekomen natuurlijk de rechterband helemaal aan vellen.

Meteen alle rubbers in de voorophanging maar vervangen, 2 nieuwe banden erop gegooid, nieuwe schokbrekers voor erop, had nog een setje reserve mistlampen.

Nieuw stuk bodemplaat erin en nieuwe dorpel.

Ze zijn hard he, die vrachtwagen banden!!

Ben benieuwd naar de foto's!!!

Moraal van het verhaal: van zoiets worden ze uiteindelijk toch weer beter!!

09 sep 2010 10:38

Reed een tijdje terug bij de ArenA achter een truck waarvan de achterband uit elkaar klapte :shock:
Je hebt werkelijk geen idee wat een klap dat is en wat een troep vrij komt en met name de schrik :oops:
Gelukkig viel de schade mee en kon de chauffeur de auto op de baan houden, maar hij trok toch een aardig scheef bekkie :?
Voorheen hadden wij op het bedrijf daar ook wel eens last van maar de kwaliteit is enorm voorruit gegaan en de meeste banden worden gewoon vernieuwd en geen remix of cufferaars :(

09 sep 2010 11:18

die schade heb je neem ik aan wel verhaald bij het waarborgfonds?

09 sep 2010 14:29

Waarborgfonds keert niet uit bij buitenlandse schades :evil: dus in mijn geval: eigen portemonnee!!

09 sep 2010 22:13

ja in t buitenland ben je helemaal t haasje.. erg jammer. Maar ook wel prettig dat hij er nu weer top bij staat toch? :res:

10 sep 2010 8:46

Zie mijn onderschrift!

10 sep 2010 11:03

Klapbanden zijn o.a. het gevolg van slecht onderhoud of te oude recoverde banden. Slechte wegen doen ook een behoorlijke duit in het zakje (kijk maar eens wat erbij onze zuiderburen allemaal in de berm ligt aan rubber).

Levensgevaarlijk naar mijn mening.

Vaak gebeurd het met de zgn huurtrailers (veelal met zeecontainers). Als je soms ziet hoe de banden eruit zien is het een wonder dat er niet meer ernstige ongelukken gebeuren. Probleem is dat veel kleine transportbedrijven de trailerrem gebruiken om af te remmen, hiermee sparen ze de banden en remmen van de trekker.

10 sep 2010 14:03

@Dekkerik: graag gedaan!

Dit weekend ga ik alvast wat foto's nemen voor de nieuwsgierigen onder ons...

31 okt 2010 14:22

is mij ook gebeurd op de weg langs Willemstad NB ik zie voor me een loopvlak van giga afmetingen op me af stuiteren , ik zit naast een vrachtwaggel en links de vangrail ... kon niks doen dan op de klap wachten ! en een klap was het ! mijn oude stokdove moeder was meteen wakker en zei : wat gebeurt er ??? !!!

de schade was niet mis... en mijn verdriet onmetelijk....hier kun je echt niks aan doen al was je Schumacher !
maarrrrrrr het waarborgfonds heeft de schade betaald ! schade aan mijn ziel heeft wat langer geduurd, ik wantrouw vanaf dat moment elke vrachtwaggel.... :twisted:
Plaats een reactie