Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

911 Coupe uit 1974 volledige restauratie - vorderingen

28 sep 2010 12:59

Het is zover, hij staat er..

Bouwjaar 1974, originele lekkende motor, roest en alle andere aangename dingen die erbij horen :(

Maar ik wil een 1974 (heeft met m'n geboortejaar te maken), het is een 150 pk versie met een 5 speed bak.

Deze moet volledig gestript worden en terug origineel wit opgebouwd worden. Ze is goed van ver, maar ver van goed.

Is aan haar 3de kleur toe (het wit zie je op alle belangrijke plekken, dus het is wel geen botsauto geweest)

Is nog redelijk origineel, op zeker al de vleugel en de voorstoelen na.

Maar er is ook nog veel slecht nieuws. De krikpunten zijn slecht (de buitendorpel is voor het zicht vervangen geweest maar daarachter zit alle roest verstopt achter de gekende dikke zwarte smurrie), ik durff haar daar ook niet op te krikken, hoe kan ik dat dan best doen (anderen hebben al schade aan de vloerplaat aangericht).

Verder een opsomming wat ik zoal zal nodig hebben

- voorscherm links
- deur links
- deur rechts
- binnen dorpel links
- binnen dorpel rechts
- wartmte wisselaars
- 2.7 carrera vleugel (weet ik, is ook niet orig bij deze maar wel van de juiste periode)
- voorzetels
- bodemhelft links en rechts
- krik supports links en rechts
- deurbak links
- deurbak rechts
- dakhemel
- alle rubbers
- weet nog niet wat in de ophanging fout zit
- motor revisie (met hydro kleppen aanpssingen en 3.2 olie pomp, waarschijnlijk nieuwe zuigers en cilinders)
- 915 5 speed, moet ik afwachten hoe deze eruit gaat zien.


en dan nog heel veel tijd en nog veel meer centjes ...

Eigenaar had de wagen 12 jaar en had niet veel gereden, stond nu al 2 jaar stil en de olie vliegt intussen mee door de uitlaat, en een plas olie op de garagevloer als resultaat.

Hele hoop werk maar hoop jullie binnen 18 - 24 maand een zo goed als nieuwe 2.7 kunnen te tonen.

K.
Laatst bijgewerkt door 928S4 op 09 jan 2012 22:37, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:00

Hulde voor degene die aan zo'n project begint :cheers:

Ik hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt, want het grote feest gaat nu pas beginnen.
Ik zou hem helemaal strippen en laten stralen en dan het lijstje dat je hebt opgesteld nog eens maken.
Alle onderdelen en plaatwerk zijn gewoon verkrijgbaar (nieuw en gebruikt). Orginele delen van Porsche zijn waardevol, van goede kwaliteit en dat merk je in de prijs.

Succes en ik ga het volgen :thumleft:

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:06

Leuk project weer, ik heb in April ook een 911 opgehaald die 10 jaar stilstond.
Nu die weer rijdend is blijft het leuk om hem uit de garage te pakken.

Wat betreft onderdelen, hier kan je ook heel goed terecht
:arrow: http://www.dsp-parts.nl

Succes man, je zal het nodig hebben.

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:31

opmerking: de achterste wielranden zijn ook niet origineel...van een SC of Carrera... :wink: :!:

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:39

[quote="924carreragt"]opmerking: de achterste wielranden zijn ook niet origineel...van een SC of Carrera... :wink: :!:[/quote]

bedoel je dat deze breder zijn gemaakt ?

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:51

Ja, dat klopt inderdaad.... goed gezien :thumleft:

Ik heb nog wel twee harde portieren voor je..... rode :mrgreen:

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:52

Zo hoort jouw bouwjaar er uit te zien. :idea:

Afbeelding

Dus de smalle body, en daar staat dus al de genoemde achter schermen op.

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 14:54

Veel werk, maar toch veel succes iig met het project.

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 15:12

"je bent gauw te bang" :wink:

hulde !

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 15:15

Veel succes en volgens mij is de 150 PK versie de US versie. Als je hem toch opnieuw opbouwt dan zou ik zeker voor Europese specs kiezen!

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 15:31

chassis is europese coupe bouwjaar 74 met 150 pk motor

blijkbaar zowat het enige wat er nog origineel aan is

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 15:43

Maarten schreef:Veel succes en volgens mij is de 150 PK versie de US versie. Als je hem toch opnieuw opbouwt dan zou ik zeker voor Europese specs kiezen!


Hoeft niet, je hebt verschillende 2.7 motoren oplopend van 150, 165, 175 en 210 pk......

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 16:16

Klopt, de 911 uit 1974 was de eerste 911 waar ik in reed.
Heerlijk rauw geluid van de (inderdaad) 150 pk motor :drive:
Praat dan over 28 jaar terug en was toen al slecht van carrosserie, heb nog stukken in de achterscherm gelast en de slotplaten vernieuwd.
Ook de dorpels waren de zwakke punten en wist toen 1 ding zeker, vanaf 1976 met een verzinkte carrosserie en heb deze ook een jaartje later gekocht :idea:
Volgens mij kocht mijn maat hem toen voor Fl 15750,--, geen geld hé en had niet veel gelopen en door Pon geleverd :!:

Suc6

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 16:34

voor dorpels, bodemplaten, etc. effe contact op nemen met John

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 17:52

Yup, veel geluk gewenst. Je kan je de kosten van zo'n carrera vleugel sparen, want die kwam nooit met een 1974.

Je had met model 74 de volgende types:
911 2.7 in ocupe/targa: 150 pk
911 2.7S in coupe/targa: 175pk
911 carrera 2.7 in coupe/targa 210pk.

De foto die wim aantoont in idd de juiste spec.

Dus: smalle schermen achter
chroom details ipv zwart
cookie cutters, optioneel fuchs - alhoewel de basis versie ook met stalen velgen was beschikbaar, maar niemand nam deze
Afbeelding

Wat meestal moet veranderd worden zijn:
tank support panel upper/lower
battery tray
A post welding
front windscreen rust
B post/slot post
kidney bowl
jack point
die schuim strip in het verlengde van de achterruit op het achterscherm, dus achterschermen eraf etc. Je kan dan maar beter de correcte 74 achterschermen erop zetten
slot panel motor
motorkap.

Goede mods:

SSI
Stainless exhaust
turbo tie rods
bilstein rears shockers
bilstein inserts voor indien je boge shockers hebt
goed uitgewogen en uitgelijnd
de sportzetels ipv de gewone recaro's
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=19816&hilit=


en dan is een 150pk 911 best een prettige sturende, rauwe, mooie wagen.

Good luck,


Bert

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 19:19

Hoi,

Een walhalla voor gebruikte 911 onderdelen is van Kessel Sportscars in Deurne.

Daar kun je zowel gebruikt als nieuw kopen , hij heeft 10-tallen sloop 911's staan en heel heel veel gebruikte onderdelen in de schappen liggen.

De eigenaar is ook nog erg schappelijk.

succes
Unteed

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 23:50

volgens info op het net had de 2.7 carrera in 74 bredere wings achter en de genoemde vleugel, zwart ipv chrome was een optie

afin ik zou hem toch graag zo brengen met de vleugel in wit (origineel), en met de bredere flares

k.
Bijlagen
porsche-911-081-4-37.jpg
porsche-911-081-4-37.jpg (19.41 KiB) 6844 keer bekeken
Porsche%20911%20Carrera%20(3).jpg
74+rear1157298893.jpg

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

28 sep 2010 23:52

2.7 Carrera is wat anders dan een 'gewone' 2.7. Totaal ander blok o.a.!

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

29 sep 2010 0:15

klopt, wil ik ook niet zeggen toonde alleen de looks ...

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

29 sep 2010 9:28

Als small body eigenaar ga ik dit zeker volgen. Succes!

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

01 okt 2010 12:45

gisteren even wat tijd gehad om te beginnen sleutelen, op de krik en rechterkant aan een oppervlakige inspectie onderworpen, deur draag stijlen, b- stijl + slotplaat werden vervangen, buiten dorpels zijn vervangen, (er zit wel een gat in de bodenplaat), vooraan ziet alles er nog relatief goed uit (met plamuurmes en schroevendraaier wat aan geprutst). De tak support werd vervangen, rechter voorvleugel is nog goed wel de voorste bumper support is gekrakt en doorgeroest (bijna)

de voorophanging (draagarmen zien er goed uit en lijken alvast niet oud, we zien wel),

Achter zit er veel olie in de wielkast (lekkage aan de motor), maar daaronder kan ik maar weining echt slechts vinden, de originele witte kleur komt met een beetje geduld overal door naar boven

Enkel aan de rechterkant is de boden nog niet helemaal onderzocht, komende weekend weinig tijd, maar dan de linkerkant bekijken en dan kan de demontage gaan beginnen ...

De motor gaan waarschijnlijk naar LDR in booischot (motor upgrade advies ?)

hierbij een paar foto's
Bijlagen
911_bumper.JPG
als iemend dus deze aansluitingen heeft -> laat het me weten
911_bstijl.JPG

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

01 okt 2010 13:15

ik neem aan dat je ongeveer weet wat je erin gaat stoppen (doe dat maal 2) en wat er dan aan waarde uitkomt? :roll:

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

01 okt 2010 14:15

ben ook niet van plan om haar weer weg te doen, deze wil ik bijhouden.

wel fijn om te horen dat iedereen hier de hoop al opgeeft voor je nog maar begonnen bent, had ook voor 30 of 40 K een piekfijn exemplaar kunnen kopen of de zoveelste 996 -> het zegt me niet zoveel

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

01 okt 2010 15:14

is toch allemaal hobby.. mag toch wat kosten dan..lb (lekker belangrijk wat anderen ervan denken) mooie klus :thumleft:

lekker van genieten !

Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie

01 okt 2010 15:45

yep, vooral genieten :mrgreen: maar de opvatting dat als het een hobby is je er onbeperkt geld in mag pleuren heb ik nooit zo begrepen
Plaats een reactie