Het is zover, hij staat er..
Bouwjaar 1974, originele lekkende motor, roest en alle andere aangename dingen die erbij horen
Maar ik wil een 1974 (heeft met m'n geboortejaar te maken), het is een 150 pk versie met een 5 speed bak.
Deze moet volledig gestript worden en terug origineel wit opgebouwd worden. Ze is goed van ver, maar ver van goed.
Is aan haar 3de kleur toe (het wit zie je op alle belangrijke plekken, dus het is wel geen botsauto geweest)
Is nog redelijk origineel, op zeker al de vleugel en de voorstoelen na.
Maar er is ook nog veel slecht nieuws. De krikpunten zijn slecht (de buitendorpel is voor het zicht vervangen geweest maar daarachter zit alle roest verstopt achter de gekende dikke zwarte smurrie), ik durff haar daar ook niet op te krikken, hoe kan ik dat dan best doen (anderen hebben al schade aan de vloerplaat aangericht).
Verder een opsomming wat ik zoal zal nodig hebben
- voorscherm links
- deur links
- deur rechts
- binnen dorpel links
- binnen dorpel rechts
- wartmte wisselaars
- 2.7 carrera vleugel (weet ik, is ook niet orig bij deze maar wel van de juiste periode)
- voorzetels
- bodemhelft links en rechts
- krik supports links en rechts
- deurbak links
- deurbak rechts
- dakhemel
- alle rubbers
- weet nog niet wat in de ophanging fout zit
- motor revisie (met hydro kleppen aanpssingen en 3.2 olie pomp, waarschijnlijk nieuwe zuigers en cilinders)
- 915 5 speed, moet ik afwachten hoe deze eruit gaat zien.
en dan nog heel veel tijd en nog veel meer centjes ...
Eigenaar had de wagen 12 jaar en had niet veel gereden, stond nu al 2 jaar stil en de olie vliegt intussen mee door de uitlaat, en een plas olie op de garagevloer als resultaat.
Hele hoop werk maar hoop jullie binnen 18 - 24 maand een zo goed als nieuwe 2.7 kunnen te tonen.
K.
Laatst bijgewerkt door
928S4 op 09 jan 2012 22:37, in totaal 2 keer bewerkt.