Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

964 restauratie

24 okt 2010 0:03

Ik rijd sinds juli 2006 dagelijks met deze 964 C4. Tot en met vorig jaar september zakelijk maar door de gewijzigde fiscale regeling nu privé.

Afbeelding

Historie
Deze wagen is in juli 2006 door Witmer geïmporteerd vanuit Italië. In het begin veel problemen gehad met het boostercircuit (ABS, Sper). Na 1 week rijden stond ze alweer bij de garage voor een 2 weken durend onderzoek (garantie).
Vervolgens na een kleine 5000 km maar eens naar de specialist gegaan. Deze heeft er toen voor 9000 euro aan versleuteld w.o.:

- remschijven en blokken
- div. oliekeringen (motor, stuurpomp en voor diff)
- koppeling vliegwiel
- hoezen aandrijfassen
- draagarm rubbers voor
- div kleine zaken
- nieuwe voorbanden

Na deze beurt kreeg ik een compleet andere auto terug. Reed weer helemaal super. hierna geen noemenswaardige problemen meer gehad buiten normaal onderhoud. Vorig jaar heb ik er een Billstein B6 set met H&R groen onder laten zetten.

Fase1
Optisch moet er wel wat gebeuren. Zo zijn er een paar slecht gerepareerde schades (achterscherm, portier). Een paar maanden geleden zag ik tijdens het wassen blaasjes op het paravaan bij de voorruit zitten. Het bekende roest probleem. Ik wil op dit moment nog geen volledige restauratie doen omdat ik al met een Mercedes 300sl van 1988 bezig ben. Dus laat ik voorlopig alleen het roestmonster aanpakken.

Zo zag het eruit toen de voorruit eruit was. Het valt iig mee, maar 1 gaatje.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door morriz74 op 12 maart 2012 22:25, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

24 okt 2010 0:10

Je bent dus in ieder geval van plan deze mooie 964 te blijven rijden.
Succes met het project, ik ga het aandachtig volgen :thumleft:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

24 okt 2010 0:12

HenkC2C schreef:Je bent dus in ieder geval van plan deze mooie 964 te blijven rijden.


Dat is wel de bedoeling. :drive: :drive: :drive:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

24 okt 2010 8:34

Succes met het werk, maar als ik een tip mag geven, haal wel je voorste schermen eraf.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 9:09

Waarom advseer je dat dat Wim? Om ook daar te kunnen beoordelen of het roestspook heeft toegeslagen?

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 9:58

Omdat we nu er nog geen tegen gekomen zijn waar geen roest tussen zit. :cry:

En het zou zonde zijn van het werk en voor morriz dat er binnen korte tijd dan roest vanonder komt. :idea:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 10:03

Aha! Lijkt me een bruikbare tip!

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 10:21

Plus als je deze dan voor het plaatsen van kofferrubber af kit, kan er nadien ook geen vocht meer tussen komen.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 11:50

ook bij mij was daar het begin van roest te zien, gelukkig zijn we zo ver gegaan dat de schermen eraf gingen.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 11:55

zit jij ook nog in fase 1 :clown: :mrgreen:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 14:07

nee, er zijn al wat verschillende fases gepasseerd inmiddels zijn we in de afrond fase,
:ba:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 14:15

en dan verkopen,,,,, :mrgreen:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 15:20

:pale:

nee daar is het kosten plaatje niet naar, zou echt niet zo slim zijn.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 17:31

cabrio wim schreef:Plus als je deze dan voor het plaatsen van kofferrubber af kit, kan er nadien ook geen vocht meer tussen komen.


:scratch: ... als je de schermen terug plaatst op de manier zoals dat in de fabriek gebeurd, heb je MI naderhand geen kit meer nodig :idea:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 19:34

Afbeelding

Het paravaan is inmiddels weer dichtgelast en strak gemaakt. Bij de koplampen is het een ander verhaal. De plekjes rond de koplampen wilde ik tijdelijk, d.m.v. spotrepair, laten behandelen. Dit is helaas niet mogelijk :bang: .
De schermen moeten helemaal worden behandeld. Het is gelukkig niet verrot. Het deel bij de ruit wordt morgen gespoten. De schermen haal ik komend voorjaar vanaf. Ik wil voorkomen dat ik straks twee auto uit elkaar heb liggen.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 20:17

Olaf schreef:
:scratch: ... als je de schermen terug plaatst op de manier zoals dat in de fabriek gebeurd, heb je MI naderhand geen kit meer nodig :idea:


Klopt gedeeltelijk.

Als je de schermen geplaatst hebt, zal er altijd tussen binnen en buiten scherm een naad zitten waar geen kit zit, waarom rotten ze daar anders. :mrgreen:
Dus als je die naad onder het rubber weer niet af kit, zal daar altijd weer vocht tussen komen, en het resultaat geven als toen in mijn draadje.
Rubber dicht dat echt niet af. :idea:

Heb het dus over deze naad waar het spatbord tegen geschroefd word.

Afbeelding

En wil je dit voorkomen, zul je toch echt moeten af kitten.

Afbeelding

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 21:20

Wim, wat voor kit gebruik jij hiervoor?

Re: Fase 1 van mijn 964 project

25 okt 2010 21:24

bison klit :shock: :mrgreen: :wink:


sorry ik kon het weer niet laten :D

Re: Fase 1 van mijn 964 project

26 okt 2010 17:30

Wij gebruiken Teroson flexibele carrosserie kit.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

26 okt 2010 17:35

als de mijne ooit uit elkaar gaat dan gaat ik dat iig doen met die kit , goeie tip thnx :thumleft:

Re: Fase 1 van mijn 964 project

26 okt 2010 18:26

cabrio wim schreef:En wil je dit voorkomen, zul je toch echt moeten af kitten.

Afbeelding


Volgens mij zit daar af fabriek al kit - boven en onder - kit perst er boven en onder uit bij montage van het scherm ..

Maar goed - afkitten waar dat niet zo is, kan mss geen kwaad :wink:

Re: 964 restauratie

12 maart 2012 22:43

Ik heb even geduld moeten hebben maar eindelijk gaat het gebeuren. In maart vorig jaar werd mijn 964 beschadigd tijdens een bezoek aan de was(kras)straat.

Afbeelding

Sindsdien ben ik bezig geweest om de schade vergoed te krijgen. Na bijna een jaar touwtrekken met de wasstraat kan ik overgaan tot reparatie. in ieder geval de voorschermen eraf en een slecht herstelde schade aan het achterscherm en linkerportier in orde maken. Daarnaast wil ik de telefoonantenne (zo jaren 90) dichtmaken.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door morriz74 op 12 maart 2012 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 964 restauratie

12 maart 2012 22:56

Lekker verhaal dat akkefietje met die wasstraat :shock: . Heb je de auto een jaar stil gezet en ga je nu alleen die schade van de wasstraat aanpakken of laat je nog meer doen :?: EDIT: was weer te snel, zie dat je je post hebt aangepast met de aanvullende werkzaamheden

Ik heb zelf net ook een restauratie van een 964 achter de rug en ben benieuwd hoe die van jou er aan toe is :?:

Bekend kleurtje bank waar je 964 op staat trouwens :wink:

Re: 964 restauratie

12 maart 2012 23:02

WillemB schreef:Lekker verhaal dat akkefietje met die wasstraat :shock: .

Jazeker lekker :flush: :flush: De vertragingstaktiek van de wasstraat werkt blijkbaar nogal bij hen. Alleen dit keer niet.

Re: Fase 1 van mijn 964 project

12 maart 2012 23:46

cabrio wim schreef:
Olaf schreef:
:scratch: ... als je de schermen terug plaatst op de manier zoals dat in de fabriek gebeurd, heb je MI naderhand geen kit meer nodig :idea:


Klopt gedeeltelijk.

Als je de schermen geplaatst hebt, zal er altijd tussen binnen en buiten scherm een naad zitten waar geen kit zit, waarom rotten ze daar anders. :mrgreen:
Dus als je die naad onder het rubber weer niet af kit, zal daar altijd weer vocht tussen komen, en het resultaat geven als toen in mijn draadje.
Rubber dicht dat echt niet af. :idea:

Heb het dus over deze naad waar het spatbord tegen geschroefd word.

Afbeelding

En wil je dit voorkomen, zul je toch echt moeten af kitten.

Afbeelding

deze foto`s zeggen mij dus erg veel in mijn eigen projectje, voor het monteren heb ik een kit rand in het onderste draagvlak van het spatbord gespoten, het spatbord weer gemonteerd en daarna ook vanaf de kofferbak zijde een nieuwe kit rand aan gelegd daar naast komt het kofferbak rubber. Aan de binnenzijde van het spatbord een extra kit rand gelegd en volgens mij moet hij nu toch echt water resistent moeten zijn. (hoop alleen dat hij er NOOIT meer af hoeft)
Plaats een reactie