Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
08 maart 2011 3:49
Enige tijd geleden meldde ik al dat ik mijn motor wilde laten reviseren.
Zowel de motor als de versnellingsbak zijn er inmiddels uit. (zelf gedaan)
Deze worden nu gereviseerd.
Zodra ik ze terug erin heb wordt de bolide verder aangepakt.
Wat normaal onderhoud:
- nieuwe deurrubbers
- remrevisie: direct ook netjes rode remklauwen, met de bekende stickers.
- nieuw alarm (oude was echt overleden
)
Wil nu ook het volgende doen:
optie1:
- matzwarte carrera sticker, matzwarte spiegels en koplampranden.
optie2:
- witte carrera sticker, velgen wit laten poedercoaten.
Heeft een van jullie een goed adresje (liefst in Noord Holland) waar ik dit kan laten doen.
Met name stickers en wrapping? Zelf plakken wordt toch altijd slordig.
CJ
08 maart 2011 4:20
Ik zou geen adres in NH weten ... maar kan je wel op het idee brengen om 'n tweede setje spiegels te scoren en deze matzwart te (laten) spuiten
-- zo ook met de koplampranden
Die spiegels raak je geheid (ooit) weer voor dezelfde prijs kwijt .. of mss wel meer
Voor de striping zou je naar Hellevoetsluis kunnen - Jeroen914 -
vermits hij het niet te druk heeft
08 maart 2011 7:07
Doet jeroen ook wrapping?
Zou wel ideaal zijn, heb tot mijn 24e twee huizen verderop gewoond.
Moriaanseweg oost 82
Dus weet het wel goed te vinden.
08 maart 2011 10:54
CJ schreef:optie2:
- witte carrera sticker, velgen wit laten poedercoaten.
Goed idee man..... doen....
08 maart 2011 12:39
Ja, jippie, nog een gymschoen.... een zwarte deze keer
08 maart 2011 15:18
Zoiets?
08 maart 2011 22:15
@ CJ: Ik weet niet of ze ook wrapping doen maar ons bedrijf laat al het stikker werk doen door een bedrijf in Hippolytushoef
http://www.wigboutenwigbout.nl/
09 maart 2011 3:16
Die foto is idd de inspiratiebron.
09 maart 2011 3:24
ex buurman
wrappen doe ik niet (spiegels zijn helemaal een drama)
stickers kan ik je ook gewoon opsturen
09 maart 2011 11:17
Spiegels gewoon laten spuiten, kost de wereld niet en als je hè beu bent gewoon weer laten doen
09 maart 2011 15:41
Mat zwart kan je makkelijk zelf doen
Of met 'n spuitbus - of met 'n hele fijne roller
In het geval van de topicstarter je ze ook gewoon opschuren
11 maart 2011 8:36
Mooie project in het vooruitzicht
03 nov 2011 22:50
Cj,
Je hebt zelf de motor en versnellingsbak eruit gehaald.
Heb paar vragen voor je:
Wat kostte uiteindelijk de revisie van de motor?
Wat is er aan de motor gereviseerd? Alleen koppen of ook krukaslagers etc.?
Wat kostte revisie versnellingsbak?
Wooter
04 nov 2011 12:13
idee is goed, maar zou alleen velgen lakzwart laten poedercoaten en matzwarte carrera striping nemen, ben je niet zo snel zat...
04 nov 2011 20:52
Volgens mij staat zijn auto te koop.... als ik het niet mis heb!
05 nov 2011 9:10
... dacht ik al dat ie te koop stond! Inmiddels al van eigenaar verruild
20 nov 2011 11:35
hmm jammer dat de vraag van Wooter nu wellicht blijft openstaan.
ben zelf ook wel benieuwd naar het prijsverschil bij zelf in- uitbouwen
20 nov 2011 16:37
Heb recent na een aankoopkeuring nee gezegd tegen een 964 C4. Moest te veel aan gebeuren, o.a. motor revisie.
Zou graag zelf veel aan die auto willen gaan doen, maar een motor revisie kan je deels zelf doen.
Ik heb diverse specialisten gesproken die het over 3000 Euro (1 werkweek) aan arbeidskosten hadden.
Stel dat je zelf die motor eruit haalt en aan levert, dan kan je en deel daarvan, zeg 2000 Euro uitsparen. Dat moet echter niet het doel zijn van zelf doen, want bij tegenslag ben je veel tijd kwijt.
Afin, ik heb dus nog geen Porsche en dat zal wel even zo blijven voorlopig.
22 nov 2011 13:25
Om zelf een motor in of uit te bouwen heb je toch een werkplaats en gereedschap nodig. Tevens moet de gehele motor nog getransporteerd worden.
De spezi zal de motor waarschijnlijk een stuk sneller uit kunnen bouwen dan de gemiddelde hobbyist.
Als ik tijd moet investeren om zelf aan de gang te gaan ben ik een stuk duurder uit....
22 nov 2011 14:23
motor er uit halen is toch maar een paar uurtjes,....daar ga je echt de besparing niet halen lijkt me.
22 nov 2011 14:26
Maar dan is de motor nog niet uit elkaar
22 nov 2011 14:49
wooter schreef:Stel dat je zelf die motor eruit haalt en aan levert, dan kan je en deel daarvan, zeg 2000 Euro uitsparen.
Demonteren van het blok kan nog wel eens lastiger zijn dan monteren
Of een Porschespecialist zit te wachten op iemand die z'n blok in delen aan levert, vraag ik me af ... maar je kan er natuurlijk (tegen die tijd dat je het nodig hebt) naar informeren ...
Motor in z'n geheel los aanleveren is inderdaad (ook) een geld besparende oplossing ... maar als de auto nog rijdt, zou ik 'm met blok en al bij de reviseur neer zetten ... die paar uurtjes uit- en in- bouwen merk je niet op de totaal factuur
22 nov 2011 17:01
Precies, die 3000,- aan arbeidsloon is een aannemelijk gemiddelde dat een motorrevisie kost.
2000,- besparen door de motor zelf uit-/ inbouwen klopt natuurlijk niet.
Voor 3000,- kunnen ze zo'n 50 uur werken, de uit en inbouw is 1/10e deel daarvan, zo'n 300,-
Een revisie is opgedeeld in drie gedeelten, 1/3e arbeid, 1/3e onderdelen en 1/3e uitbesteed werk aan revisiebedrijf, poedercoaten, verzendkosten etc.
Totaal is 9000,- excl. btw een redelijk gemiddelde van een revisie, ook al wordt het contant duurder door stijgende onderdeelprijzen en de minder wordende staat van de motoren.
18 dec 2011 8:06
Bedrag voor de goede revisie is wel juist echter er wordt in deze wereld op verschillende manier invulling gegeven voor het woord revisie.
Er zijn "motorrevisies"uitgevoerd voor minder dan 3K
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.