Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

posche motor gezocht 996/3.4

14 jun 2011 19:05

Hallo weet er mischien iemand een motor voor een 996/3.4 te koop
tatsilver@telenet.be
Laatst bijgewerkt door silvain op 14 jun 2011 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: motor 996/3.4

14 jun 2011 19:12

pb Do(minicus)



H: wanneer je het bericht zo opstelt als ik hier nu heb gedaan, dan kan de melding van het minimale aantal tekens achterwege blijven. :idea:

Re: motor 996/3.4

14 jun 2011 19:20

Moet hij heel zijn? :wink:

Re: posche motor gezocht 996/3.4

15 jun 2011 9:58

Resto hier op het forum schijnt die dingen toch te repareren.
Ik neem aan dat de oude motor "vroegtijdig toe aan een revisie" is?! :(

Re: posche motor gezocht 996/3.4

15 jun 2011 17:28

Weet nog een blok met 100 dkm, vraagprijs 4500........

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 10:05

bedankt en waar ligt die blok van 100 dkm

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 11:42

Ik zou op zoek gaan naar een 3.6 :popcorn:

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 12:54

zou die dan passen ?

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 12:59

silvain schreef:bedankt en waar ligt die blok van 100 dkm

Hier....klikhier.....

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 13:03

deze is duurder

http://v-zweeden.com/product_info.php?c ... cts_id=777

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 13:27

van Kessel heeft nog een 996/3.6 (2003) liggen. Geen idee wat 'ie moet kosten maar bel even en je weet 't. Als er toch een nieuwe in moet, dan ook meteen een 3.6

Re: posche motor gezocht 996/3.4

16 jun 2011 14:59

twt schreef:zou die dan passen ?


Waarom niet :?:

Re: posche motor gezocht 996/3.4

05 jul 2011 15:38

krijg je dan niet te maken met allerlei andere aanpassingen? Draadbomen, boardcomp. etc.?

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 10:01

Of dat te doen is hangt af van wat voor eisen je stelt, of alles (electrisch) weer moet werken als origineel en wat dat mag kosten.

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 10:46

Olaf schreef:
twt schreef:zou die dan passen ?


Waarom niet :?:


De kabelboom aanpassingen schijnen toch wel serieus te zijn. Voor mij was het destijds aanleiding om toch voor de 3.4 te kiezen ipv de 3.6

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 16:32

En niet vergeten ff langs de RDW, kenteken aan laten passen.... anders niet meer verzekerd

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 16:39

:mrgreen: :mrgreen: @Marcel....ik zou ook NIET willen dat hetzelfde probleem weer optreed, bij jou ontbreekt het woordje NIET :mrgreen: :mrgreen: of je moet per se van sleutelen houden :lol: :lol:

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 17:36

wat is er met de oude motor precies aan de hand als ik vragen mag?

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 18:53

Jip schreef:En niet vergeten ff langs de RDW, kenteken aan laten passen.... anders niet meer verzekerd

Motor op kenteken? ...

Retalie met verz. is er zeker niet.

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 21:21

Jip schreef:En niet vergeten ff langs de RDW, kenteken aan laten passen.... anders niet meer verzekerd


We zijn hier niet in Belgiƫ!!

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 21:53

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.

Kosten:

De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Re: posche motor gezocht 996/3.4

06 jul 2011 22:39

Daar houdt toch helemaal niemand zich aan, en er wordt volgens mij helemaal niet op gecontroleerd..

Iedere TDI of andere turbodiesel met een chippie heeft al 20% vermogenswinst!!!

Zou wel van de zotte worden!!

Re: posche motor gezocht 996/3.4

07 jul 2011 13:43

Voorbeeld: een vriend van mij heeft een auto gekocht, waarbij de moter was vervangen en niet correspondeerde met de gegevens in het kenteken....en kon hem vervolgens bij geen enkele verzekeringsmaatschappij verzekeren....

Daarbij: je bent strafbaar en riskeert een boete, als ze je aanhouden bij een controle langs de weg, de goedkeuring geldt alleen voor de gegevens op het kenteken... wijzigt het vermogen, vervalt de goedkeuring, geen goedkeuring, niet verzekert

Daarbij: als je least in een voordelige belastingbijtellingscategorie en je chipt de moter, zodat deze meer vermogen krijgt, ben je daarnaast ook nog eens schuldig aan ontduiking van de belasting....

Dus, ff naar de RDW....

Re: posche motor gezocht 996/3.4

07 jul 2011 14:50

Dus als ik het 1300 blok uit mijn alfa bertone (sorry :oops: ) vervang door een 2000 moet ik langs de RDW? Is geen hond die weet wat het verschil is, zien er identiek uit nl. Vermogenswinst is wel al gauw 30 pk (das veel voor een alfa :mrgreen: )

Als dit dan moet hoe regel ik dit? En moet hij dan voldoen aan de moderne eisen? Gaat ook never nooit niet gebeuren. Ik heb een tijdsconform blok en kan zelfs FIA krijgen op de auto.

Re: posche motor gezocht 996/3.4

07 jul 2011 18:11

mijn nieuwe leaser wordt door de dealer gechipt. heeft niemand iets over gezegd. is een speciale 163 pk versie voor de 20% bijtelling die nu met een aanpassing naar 200 pk zou gaan. Nu heb ik geen bijtelling (rij de auto niet prive) maar dit zou dus ook niet zo maar kunnen/mogen? waarom doet een officiele (grote) mercedes dealer dit dan gewoon bij een nieuwe auto? :scratch:
Plaats een reactie