Hoi medeforummers,
ik heb een tijd geleden een targa 4s gekocht en vind het een gave wagen. Hij is een heel stuk smoother
dan mijn zwarte 964. Ik heb er tot nu toe veel plezier aan beleefd maar merkte wel dat ik het vervelend begon te vinden
dat het PCM systeem oud en beperkt in gebruik was. Dit gezien de moderne bluetooth technieken en nieuwere navigatie systemen.
Na veel onderzoek om het PCM (2.1) systeem (met bose) te vervangen heb ik besloten de uitdaging aan te gaan en een
Pioneer F30BT headunit te kopen en deze door middel van een MOSTHUR interface te koppelen aan de bestaande versterker en speakers.
Waarom een MOSTHUR interface ? Porsches die uitgerust zijn met het bose systeem sturen/ontvangen audio signalen door een optische
kabel/bus tussen het PCM systeem en de versterker. Een van de redenen hiervan is geloof ik de kans van overspraak minimaliseren.
Ik heb de MOSTHUR kit besteld in de verenigde staten waarbij ook een plaatje is geleverd, zodat het navigatie systeem mooi past in het
console.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de oplossing. Ik ben wel een flink tijdje zoet geweest om alle kabels goed aan te sluiten en het passend te krijgen
maar het resultaat en geluid, navigatie, telefonie integratie mogen er absoluut zijn.
Voor diegene die ook denkt aan eventuele vervanging, kan ik uit ervaring vertellen dat het mogelijk is dit te doen !
groetjes martijn
Laatst bijgewerkt door
martijnn op 07 aug 2011 7:51, in totaal 1 keer bewerkt.