Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Porsche 944 van Bas

08 aug 2011 18:18

Tijd geleden hier al aangemeld en ook wel rondgekeken maar nooit een topic aangemaakt over mijn auto, dus hierbij maar gelijk het verslag van m'n uitlaat en de foto's van na het spuiten:



Nou, eindelijk dan, met heel wat vertraging e.d. zijn hier dan eindelijk de foto's van mijn uitlaatsysteem. Ik vind zelf dat het heel erg mooi is geworden en dat het geluid veel beter is dan standaard. Om de een of andere reden heb ik ook de gedachte dat ik meer vermogen heb maar dat zal een rollenbank uit moeten wijzen (clementooo???!!)

Hier de losse onderdelen die er op zijn gegaan, foto van het spruitstuk gemonteerd zoals het er nu onder de motorkap zit komt nog, alles zit nu met nieuwe tapeinden, RVS ringen en koperen borgmoeren gemonteerd zodat het nooit meer roest

Afbeelding

Hier wat laswerk van het bochtenwerk om de startmotor heen:

Afbeelding

Hier het eind van het spruitstuk en het stuk voor de middendemper gemonteerd:

Afbeelding

Nogmaals, zoals je kan zien aan de binnenkant geen wratten (die krijg je als je zonder tegengas aan de binnekant gaat lassen)

Afbeelding

Middendemper gemonteerd met stukken pijp eraan

Afbeelding

Lassen aan de eindpijp

Afbeelding

Eindpijp d'r op en eindstukje onder mooie hoek gezaagd

Afbeelding

Mooie foto van de soort flens die we hebben gebruikt; een v-bandflens, zijn 2 opstaande randen die door een soort slangklem tegen elkaar worden gedrukt, is 100% gasdicht en heel makkelijk demonteerdbaar (dus echt binnen 10 seconden)

Afbeelding

Foto vanaf de zijkant, middendemper zo gemonteerd dat je het merk van de uitlaat mooi ziet!

Afbeelding

Achterkant zoals ie er nu uit ziet

Afbeelding


En hier wat showfoto's van afgelopen zondag op M.I.V.W:

Afbeelding Afbeelding


Als er interesse is om ook een uitlaatsysteem te laten bouwen van dezelfde en ondertussen dus al betere kwaliteit als mijne hoor ik het wel. Dempers zijn van Simons en zijn in alle soorten en maten te leveren, van 1 tot 4 inch"

En hier een link naar mijn album over het spuitwerk: http://www.mijnalbum.nl/Album=JEPHRHUR

Re: Porsche 944 van Bas

08 aug 2011 22:50

Bas Henneman schreef:Nogmaals, zoals je kan zien aan de binnenkant geen wratten (die krijg je als je zonder tegengas aan de binnekant gaat lassen)

nice job :thumleft:

Re: Porsche 944 van Bas

08 aug 2011 22:57

Dat ziet er goed uit Bas :res:

Re: Porsche 944 van Bas

09 aug 2011 7:38

Interesse?

Re: Porsche 944 van Bas

09 aug 2011 9:41

Mooi systeem! :thumleft:

Maar hier
alles zit nu met nieuwe tapeinden, RVS ringen en koperen borgmoeren gemonteerd zodat het nooit meer roest

Zou ik een kleine nuance in aan willen brengen:
De benaming roestvrij die in algemeen taalgebruik zeer gewoon is, wordt in de vaktaal van metallurgen niet gebruikt. Roestvrij staal zal wel degelijk roesten. Deze oxidehuid kan echter afsluitend zijn, waardoor in bepaalde gevallen geen verdere roestvorming zal plaatsvinden of deze roestvormig erg vertraagd zal worden. In omstandigheden die hardnekkig genoeg zijn, of bij beschadiging van de beschermende oxidehuid, kan de roestvorming plaatselijk extra snel plaatsvinden. Dit wordt o.a. veroorzaakt door chloriden of andere metalen die zich nestelen in het oppervlak. Dit is ook de reden, waarom bij het bewerken van RVS geen stalen gereedschappen gebruikt mogen worden. Praktischer is echter om na het verwerken, het RVS te behandelen waarbij alle mogelijke verontreinigingen worden verwijderd. Dit is het zogenaamde beitsen, waarbij langs chemische weg alle verontreinigingen worden opgelost en verwijderd.
Bron

Maar voorlopig zit je nog wel effe safe :res:

Re: Porsche 944 van Bas

09 aug 2011 9:54

Bedank voor de info maar ik ken de eigenschappen van RVS. ik heb in dit geval ook A4 gebruikt ipv A2. Verder is al het buizen en bochten materiaal 316, dus daar zit ik zeker weten een hele tijd goed meer, ik denk dat het wel langer zal leven dan de auto zelf..

Re: Porsche 944 van Bas

10 aug 2011 10:38

Ziet er mooi uit Bas :thumleft:

Re: Porsche 944 van Bas

11 aug 2011 18:54

Lekker bezig geweest... handige jongen jij :thumleft:

Re: Porsche 944 van Bas

15 sep 2011 18:58

Dimitri-Turbo schreef:Lekker bezig geweest... handige jongen jij :thumleft:


ja handige jongen, :bang:
die andere dan hé , die het uitlaatje gemaakt heeft. :scratch:

Re: Porsche 944 van Bas

15 sep 2011 19:46

indrukwekkend werk, respect hoor. Is die bridge-spoiler achterop trouwens van een 968CS of iets dergelijks? Verstelbaar heb ik bridge-spoilers voor de 944 nog niet gezien zelf.

*mooi album ook van het spuitwerk. Fantastisch wat dat met een auto doet zeg, zo'n frisse laag.
Laatst bijgewerkt door Tedman0105 op 15 sep 2011 19:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche 944 van Bas

15 sep 2011 19:49

[quote="Bas Henneman"]
...

. Om de een of andere reden heb ik ook de gedachte dat ik meer vermogen heb maar dat zal een rollenbank uit moeten wijzen (clementooo???!!)

Ik zie mijn scherm aam staan zal idd nog eens informeren bij dat bedrijf. Ik zou nog terug gebeld worden maar dat is alweer een jaar geleden...

Re: Porsche 944 van Bas

15 sep 2011 20:43

@dimitri, dankje. Het enige wat ik niet zelf heb gedaan was t lassen en het spuiten. Lassen van me uitlaat dus ook niet zelf gedaan maar verder wel. Ik zal, zodra ik voor andere vering en camberplates ook is foto's van onder de motorkap maken!

@944, ik weet niet of je mij kent of dat ik jou ken maar ik kan wel zeggen dat ik een handige jongen ben, dat ik niet kan lassen oke, maar verder..

@Jan, ik ben benieuwd! Ik wil nog steeds graag op de rollenbank! Alleen de laatste tijd ben ik best druk en het geld groeit me ook niet op de rug, sponsoren zijn best schaars!!

@Tedman, is de spoiler van een 968 turbo s. Heb de spoiler wel vaker gezien maar altijd op racerts. Op straat auto's zie je wel vaker de 968 spoiler maar deze niet.

Re: Porsche 944 van Bas

22 sep 2011 10:08

Netjes! :thumleft: Ziet er goed uit!
Plaats een reactie