Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Boxster 986 Speaker Upgrade Afgerond

26 sep 2011 13:31

Na 2 middagjes knutselen de speakers van de voordeuren ge-upgrade.

Was 1-weg 70 W (papieren conus) "Porsche" (eigenlijk porsche onwaardig) 5 1/2 inch

Is nu 3-weg 125 W (kuststof conus) JBL 6 1/2 inch

Heb een adapter moeten maken van MDF en de bestaande bak aan moeten passen om alles passend te krijgen.

Isolatie is netjes teruggeplaatst maar nog niet zichtbaar op de foto.

Deurpanelen zijn ook teruggeplaatst en aan de buitenzijde is niets te zien van de upgrade (maar wel te horen :lol: )

525865258752588

Re: Boxster 986 Speaker Upgrade Afgerond

26 sep 2011 20:20

En hoe klinkt het :ba:

26 sep 2011 20:44

veel beter dan de originele speakers. snap niet dat ze bij porsche dit soort speakers af-fabriek monteren :flush:

26 sep 2011 22:56

ik houd van afwisseling. dus soms muziek en soms de uitlaat ...... een mooi muziekje kan een ritje ook mooier maken :)

11 okt 2011 0:36

mooi gedaan zeg, staat ook nog op mijn todo lijstje,
is het moeilijk om die deurpanelen eraf te krijgen, ik heb deze link gevonden:
http://www.sportwagen-hifi.de/boxster_tuerverkleidung_ausbauen.php
die geeft aan dat het wel een gedoe is, wat vond jij ?
hoe krijg je uiteindelijk het paneel eraf met die plastic pluggen, gewoon eraf trekken of iets ertussen wrikken met een tool ofzo.

11 okt 2011 12:06

ik heb een handleiding thuis op mijn pc staan met foto's. die kan ik je toesturen als ik terug ben van vakantie. zit nu in vietnam :-)

het deurpaneel zit inderdaad gedeeltelijk geklikt. was eigenlijk niet veel anders dan bij mijn vorige auto ... vw golf

12 okt 2011 11:13

De upgrade ziet er goed uit, maar even over de orginele speakers, dat deze van papier zijn doet niets af aan de kwaliteit van de speaker :roll: by de way, de deur speaker
fungeerd als subwoofer, bij een orgineel ingebouwd hifi systeem M490/M680 :!:
Ook het vermogen ( 70 W/125 W ) is geen factor voor geluidkwaliteit :|
Nu weet ik niet waar de filters zitten. maar als deze in de orginele versterker zitten, dan zal deze alleen laag aansturen :oops:
Dat je daar nu een drie weg systeem inbouwd, zal zeker een ander geluid geven, maar nog niet optimaal zijn, lijkt mij :scratch:
Misschien is dit iets om voor je zelf nog eens na te gaan, indien dit van toepassing is :idea:

Porsche audio groet, Hennie.

12 okt 2011 11:41

ik weet dat de deurspeakers voor de lage tonen waren. dat zal nu ook zo zijn plus midden en hoog. ik heb nieuwe kabels getrokken naar de headunit dus omzeil de originele versterker. sound in een boxster zal nooit zo ideaal kunnen zijn als een "gewone" auto met bijvoorbeeld ruime kofferbak welke dienst kan doen als basbox.

gr.

12 okt 2011 18:53

ik heb een handleiding thuis op mijn pc staan

graag, ik pb m'n email wel even naar je.
vietnam leuk, was ik ook eens.
grtn, Frank

12 okt 2011 20:56

Eigenlijk zouden ze bij Porsche helemaal geen speakers in moeten bouwen :P

Wat doe je dan met de radio :scratch:

13 okt 2011 10:30

Is de deur aan de binnenkant nu nog wel waterdicht? Ik zie toch een aardige ruimte tussen speaker en deur paneel.

16 okt 2011 10:21

originele radio/cd houd ik gewoon voor als ik 'm weer ga verkopen. deur is natuurlijk gewoon waterdicht. het gedeelte wat in contact (kan komen) met water is onaangetast.

16 okt 2011 11:37

redriver schreef:ik weet dat de deurspeakers voor de lage tonen waren. dat zal nu ook zo zijn plus midden en hoog. ik heb nieuwe kabels getrokken naar de headunit dus omzeil de originele versterker. sound in een boxster zal nooit zo ideaal kunnen zijn als een "gewone" auto met bijvoorbeeld ruime kofferbak welke dienst kan doen als basbox.

gr.

dan heb je toch minder vermogen voor de boxen, aangezien het signaal niet meer wordt versterkt?

16 okt 2011 16:01

ik heb deze radio (sony) meegenomen vanuit mijn vorige auto (vw golf). heeft standaard ZAT vermogen !

24 okt 2011 21:48

gisteren na mijn vakantie eindelijk de laaste kabeltjes kunnen solderen en alles ingebouwd. nu dus sony headunit met JBL boxen zonder versterker in deur ( 6,5 inch 3 weg) en (5,5 inch in het dashboard bovenin 2-weg)

resultaat: veel en veel beter en mooier geluid dan de standaard porsche set met versterker

totaal wel 4 lange middagen bezig geweest met alles maar heel tevreden :)

24 okt 2012 21:08

hoe ging het met het alarm ?

lees dat je wat vragen had gesteld over een kabeltje wat er voor zou zorgen dat je alarm afgaat
als er geen originele radio in zit ?
Plaats een reactie