Wellicht hoort procedure meer thuis in het rijtje van "velg caps richten naar het ventiel" en "banden op de juiste spanning brengen, maar toch wilde ik het graag met jullie delen
Zoals jullie weten, is het lasting om de radiatoren achter de grill aan de voorzijde van o.a. de 986 en 996 goed te ontdoen van alle bladeren, grind en andere rotzooi die in de loop van de tijd naar binnen zijn gezogen. Voor een echte goede reiniging dien je dan de voorbumper te verwijderen, waarna je beter bij de radiatoren kunt komen. Wat ik met jullie wil delen, lost "de vervuiling" niet geheel op, maar is zeker een goede stap in de richting...
Toen ik laatst bij de
Action naar binnen liep, zag ik dat ze een opzetstuk voor de stofzuiger verkochten. Dit is eigenlijk niet meer dan een rubberen slang met een zacht, eventueel te verwijderen borsteltje, die lang en dun genoeg blijkt te zijn om tussen de lamellen van de onderste grillen te komen.
Plaatjes:
Tot mijn verbazing kwam uit de holte achter de bumper maar een rotzooi vandaan; bladeren, kiezelstenen, takjes, plasticjes!
Ook toen ik over het oppervlak van de radiatoren zoog, hoorde ik tegen de slang van de stofzuiger allemaal zand en kleine bladeren slaan.
Zoals ik zei, je zult hiermee niet al het vuil tussen de radiatoren kunnen verwijderen, maar ik weet dat al het vuil uit de holte is gezogen (en dit ligt ook tegen de radiator aan en kan ook verrotting veroorzaken) en dat heel wat vuil is "teruggezogen" uit de radiator.
Het is zeker aan te raden voor een tussentijdse reiniging. En dat voor 1,69 euro!