Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Radiatoren / ruimte in bumper uitzuigen

03 okt 2011 22:17

Wellicht hoort procedure meer thuis in het rijtje van "velg caps richten naar het ventiel" en "banden op de juiste spanning brengen, maar toch wilde ik het graag met jullie delen :)

Zoals jullie weten, is het lasting om de radiatoren achter de grill aan de voorzijde van o.a. de 986 en 996 goed te ontdoen van alle bladeren, grind en andere rotzooi die in de loop van de tijd naar binnen zijn gezogen. Voor een echte goede reiniging dien je dan de voorbumper te verwijderen, waarna je beter bij de radiatoren kunt komen. Wat ik met jullie wil delen, lost "de vervuiling" niet geheel op, maar is zeker een goede stap in de richting...

Toen ik laatst bij de Action naar binnen liep, zag ik dat ze een opzetstuk voor de stofzuiger verkochten. Dit is eigenlijk niet meer dan een rubberen slang met een zacht, eventueel te verwijderen borsteltje, die lang en dun genoeg blijkt te zijn om tussen de lamellen van de onderste grillen te komen.

Plaatjes:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Tot mijn verbazing kwam uit de holte achter de bumper maar een rotzooi vandaan; bladeren, kiezelstenen, takjes, plasticjes!
Ook toen ik over het oppervlak van de radiatoren zoog, hoorde ik tegen de slang van de stofzuiger allemaal zand en kleine bladeren slaan.

Zoals ik zei, je zult hiermee niet al het vuil tussen de radiatoren kunnen verwijderen, maar ik weet dat al het vuil uit de holte is gezogen (en dit ligt ook tegen de radiator aan en kan ook verrotting veroorzaken) en dat heel wat vuil is "teruggezogen" uit de radiator.

Het is zeker aan te raden voor een tussentijdse reiniging. En dat voor 1,69 euro!

Re: Radiatoren / ruimte in bumper uitzuigen

03 okt 2011 23:00

Goeie tip :cheers: :thumleft:

03 okt 2011 23:24

Handig apparaat! :D

04 okt 2011 20:38

Bedankt voor de tip; ik zag er al een beetje tegen op om mijn bumper te demonteren :roll:

09 okt 2011 13:24

Handige en goedkope tip voor de waterkoelers onder ons... en iedereen kan het :wink:

10 okt 2011 19:50

Thanx voor de tip. Direct even gehaald en uitgeprobeerd. Prima!

13 okt 2011 16:55

Hee, een doe-het-zelf klus die ik ook zou kunnen uitvoeren :mrgreen:

13 okt 2011 17:15

Ja in abstracto aqua is het eitje.

14 okt 2011 12:02

ga ze na mijn vakantie kopen !

THANKS !

31 okt 2011 19:31

heb net beide radiateuren uitgezogen. komt best veel troep uit !

wil toch deze winter de bumper eraf halen voor een goede schoonmaakbeurt

maar voorlopig weer schoner door de bocht ....

01 nov 2011 13:55

goede tip. Net bij Action geweest: hebben ze het niet. Weet iemand in Zuid Limburg waar ze het wel hebben?

01 nov 2011 14:43

Heb zelf onlangs bij Action in Geleen een setje gekocht. Moest wel vragen aan personeelslid waar het in de winkel lag

01 nov 2011 21:37

vanaf donderdag ook bij de LIDL verkrijbaar

52931

01 nov 2011 21:45

Wel 1.30€ duurder!! :D

01 nov 2011 21:48

dat had ik ook gezien ! wellicht voor sommige porsche bezitters net iets te veel :lol:

01 nov 2011 22:15

Tja, is wel een rib uit je lijf.
Misschien kan ik het in termijnen betalen.

Donderdag wel even Lidlen :D

01 nov 2011 22:27

Goeie tip!!!
:salut:

08 nov 2011 21:31

Goede tip, vroeg het me nl. ook al af.

Ga morgen gelijk even langs bij de Lidl.

08 nov 2011 23:11

Rontin schreef:Goede tip, vroeg het me nl. ook al af.

Ga morgen gelijk even langs bij de Lidl.

Zaterdag ook maar een gekocht. Bij de Action. Ik ben dus ook een uitzuiger :) :) :)

09 nov 2011 21:52

Heb er ook eentje....maar wat is het gaatje klein.....gaat bijna niets doorheen.....maar na veel gepruts was hij weer bladvrij....

09 nov 2011 21:54

Taatjen schreef:Wel 1.30€ duurder!! :D

Tja: sinds ze weten wie hun klanten zijn :mrgreen:

10 nov 2011 18:05

Is toch eigenlijk wel door een halve gare ontworpen dat die bladeren daar in kunnen blijven zitten. :mrgreen:

10 nov 2011 18:30

Ik had gisteren net de video op internet gezien waarbij de uitleg werd gegeven over de schoonmaak van de radiatoren. Dit is een mooi tussenoplossing. Tevens goed om bij die blaadjes onder de voorruit bij andere auto,s weg te zuigen.

Ga het ook kopen. Hopelijk niet uitverkocht.... ; Er zijn best veel forummers. :mrgreen: :mrgreen:

10 nov 2011 22:41

Mochten de potentiële uitzuigers net als ik wederom tevergeefs die fantastische huishoudwinkels hebben bezocht in de zoektocht naar de ultieme accessoire om wederom te horen te krijgen van totaal niet geïnteresseerd personeel dat "...het dinsdag weer binnenkomt..." ,dan verklap ik mijn oplossing.
Stukkie tuinslang afgeknipt, rolletje duct tape en zuigen maar, werkt prima.

Dan heb je alleen geen borsteltje...ik weet het... :wink:

11 nov 2011 0:45

Ha ha, morgen even de straat oversteken.
Die Richard's toch........daar heb je wat aan!
Bedankt :thumleft:
Plaats een reactie