Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

DRL's op Boxster 986

10 okt 2011 11:25

DRL MOD:
Materiaal: 12 Euro
Montage: 1 uur

Hallo Allemaal,

Nadat een vrachwagen mij bijna over het hoofd had gezien :pale: , leek het mij geen overbodige luxe om beter gezien te worden.
De beste oplossing is naar mijn mening drl's, zoals de nieuwe generatie Porsches dat standaard hebben.

Met gemengde gevoelens heb ik toch maar een setje drl's besteld in de hoop dat het geen afbreuk zou doen aan het aanzicht van de auto.
Ik heb alles gemonteerd zonder te schroeven of te boren, wat ik een groot voordeel vind. Zo kan ik altijd weer terug naar origineel zonder beschadigingen.

Nu alles gemonteerd en aangesloten is moet ik zeggen dat het naar mijn mening niet verkeerd uitziet.
De drl's lopen mooi gebogen mee met de bumper.

Wat vinden jullie ervan ?

Hieronder een paar foto's.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door snikhaas op 10 okt 2011 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: DRL's op Boxster 986

10 okt 2011 12:15

Denk dat het voor de vrachtwagen weinig uitmaakt dat je er nu ledjes inplakt.
Jouw auto jouw feestje.

10 okt 2011 12:31

Strobe-lampjes waren idd mss beter geweest :mrgreen:

10 okt 2011 12:35

Ik dacht meer aan zoiets:

52718
Laatst bijgewerkt door arjan op 10 okt 2011 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.

10 okt 2011 12:37

Ik hou ervan ,mooie vooruitgang :drive:

10 okt 2011 12:49

hoi,

ik zat er ook aan te denken om deze te monteren.

mijn vraag is hoe je ze hebt aangesloten ? volgens de regels mogen ze nl. niet tegelijk branden met de dimlichten. kun je hier wat toelichting op geven ?

10 okt 2011 13:14

arjan schreef:Ik dacht meer aan zoiets:

52718

Hahah , kreeg ik zonder te schroeven niet vast ... helaas geen vlaggetje :wink:

10 okt 2011 13:46

redriver schreef:hoi,

ik zat er ook aan te denken om deze te monteren.

mijn vraag is hoe je ze hebt aangesloten ? volgens de regels mogen ze nl. niet tegelijk branden met de dimlichten. kun je hier wat toelichting op geven ?

@ redriver

Ik weet de regels niet helemaal wat deze verlichting betreft. Ik weet dat bij Audi de Leds gewoon blijven branden met dimlicht, maar heb ook gelezen dat het niet samen aan mag... Ik denk zelf dat DRL het zelfde traject zal nemen als het 3e remlicht..... daar kreeg je vroeger ook een bekeuring voor als het achteraf gemonteerd was....

Maar goed het aansluiten.

Minus (-) ergens op metaal van chassis of accu.
Plus (+) 12v draad van ruitenwissersproeier verwarming (kom je het makkelijks en snelste bij , draad loopt links van de accu en is geschakeld via kontaktslot)

Indien automatisch uit bij inschakelen dimlicht kan je de plus via een klein 12v relais laten lopen waar de schakelspanning op de draad van het dimlicht wordt bijgeknepen.

Zodra het dimlicht aangaat , zal er 12volt op het relais komen waardoor deze de 12volt vanaf de ruitensproeier zal onderbreken (zie vlugge schets )

Afbeelding

10 okt 2011 16:12

Waarom doe je niet gewoon altijd je verlichting aan, dus ook overdag :?:

zelf heb ik op de Audi en de VW drl aangezet met vag-com, weet trouwens niet of hij ook in de Porsche werkt :scratch:

Vind de led trouwens niet verkeerd staan op je boxster :thumleft:

10 okt 2011 17:01

toen ik begon te lezen dacht ik - in het kader van de vrachtwaggel - dat je met DRL 'derde remlicht' bedoelde... :oops: Het ziet er netjes uit, maar ik vind moet er -aftermarket- wel erg aan wennen. Als ik zie welke auto's dat aftermarket gemonteerd hebben, sla ik nog even over. Maar wie betaalt bepaalt en iedere sjaak zijn eigen smaak...

10 okt 2011 19:36

zelf rij ik met de P overdag altijd met licht op: donkere auto en rij vaak wat harder dan gemiddeld dus nooit verkeerd om je licht aan te hebben. Je normale licht lijkt me ook veel effectiever dan hetgeen jij nu gemonteerd hebt, maar ik vind het wel heel erg mooi staan!
ik heb het al wel eens aan de P-dealer gevraagd maar die schijnen het aftermarket niet te kunnen monteren. de reden waarom ik het bij de dealer heb gevraagd is dat ik het helemaal eens met Horn; het aftermarket installeren is toch vaak een bepaald slag, dat zie je aan de auto's en ook naar het soort DRL's die zijn gemonteerd. Bij jou gelukkig niet van toepassing, vind het echt mooier met dan zonder :thumleft:

10 okt 2011 20:05

Ik moet toegeven dat er veel aftermarket DRL's zijn waar het goedkope vanaf straalt, dat hebben deze gelukkig niet anders had ik ze niet gemonteerd.
Ze worden dan ook verkocht als "DRL's porsche" en je kunt ze kopen tussen de Euro 12,- en Euro 45,- op ebay afhankelijk van het land van de verkoper.

10 okt 2011 20:26

horn schreef:toen ik begon te lezen dacht ik - in het kader van de vrachtwaggel - dat je met DRL 'derde remlicht' bedoelde... :oops: Het ziet er netjes uit, maar ik vind moet er -aftermarket- wel erg aan wennen. Als ik zie welke auto's dat aftermarket gemonteerd hebben, sla ik nog even over. Maar wie betaalt bepaalt en iedere sjaak zijn eigen smaak...

Ja ik Snap wat je bedoeld...

Dat zijn auto's met aftermarket DRL's met blauwe verlichting op verschillende hoogtes gemonteerd en geblindeerde ruiten met luchtbellen in de folie :oops:

Het is hoe dan ook niet origineel, en dus niet de manier voor iedereen.
Ik had ook mijn twijfels, maar nu het gemonteerd is lijkt mijn P wel 10 jaar jonger :wink: beetje gefacelift.

De plek voor de DRL's heb ik een beetje hier van afgekeken
http://ilovesubstance.com/2007/2008-gt2 ... 997-turbo/

10 okt 2011 20:41

ziet er wel goed uit :thumleft:
Plaats een reactie