Al enige tijd aan het project (P.3.2 coupe 1984 ex Ries) aan de gang, auto is sinds augustus 2011 in mijn bezit. Het werd weer eens tijd voor een P. en ik ben er gelukkig mee. Auto was, zoals bij de meeste wel bekend, een plaatje maar ook een plaatje heeft zijn keerzijde, dit is zeker niet aan Ries maar aan de huidige bezitter hoe die er tegen aan kijkt. Bak revisie en afstelling van de motor gedaan in Hilversum, autootje heeft weer giga meer aan PK`s, remmen voor en achter gereviseerd en aangepast, technisch weer van nieuw niet te onderscheiden, hij staat nu bij de spuiter, in de zon een plaatje maar diverse keren een stukje bij spuiten maakt hem er niet mooier op dus overspuiten die bende. Een oude schade slecht hersteld dus die gaat weer fabrieks nieuw worden. Vandaag alles gedemonteerd bumpers deuren ramen spatborden kofferdeksel en motorkap (incl.Spoiler) volledig uit elkaar dus.(Mozes wat een klus
)Dan gelijk de kans om in de "spelonken" van een P. te kijken. NIEUW NIEUW EN NOG EENS NIEUW, overal de fabriekskit er nog op, en op de bekende plekken absoluut geen spoortje roest, emmertje heet water en zelfs de binnenspatborden als nieuw. raam sponningen geen roest, niet 1 vlekje. Met apart gereedschap even in de kokerbalken gekeken en ook daar gewoon nieuw. (wat zal ik vannacht slecht slapen) Overal foto`s van gemaakt en die gaan eraan komen na de les van Ber. Er is ook een verslag van gemaakt vanaf de koop tot na de verfraaiing van de auto, die na voltooiing van de klus gepubliceerd zal worden inclusief de gemaakte kosten.
Begin februari 2012 zal hij misschien zover zijn, dan gaan we de auto een enkele centimeter HOGER zetten en opnieuw uitwegen, kleine na stellingen doen en dan, gaan met die
We hebben dus nog even werk. wordt vervolgd.
Hier een link naar mijn webalbum
https://picasaweb.google.com/107325728022009588710/PorscheRestauratie?authkey=Gv1sRgCLX30amPs93_Ow#
Laatst bijgewerkt door
Taxi Hans op 29 dec 2011 16:59, in totaal 4 keer bewerkt.