Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
02 feb 2012 16:54
Beste forum collega's, twee jaar geleden kocht ik van een forumlid een pracht 964 C2, Vesuvio kleur en volledig zwart leer van binnen. Gekocht in Middelharnis bij AVS en sindsdien netjes in onderhoud bij erkende Porsche dealer in Geel, België. Rijdt zalig, staat in verwarmde garage en doet ongeveer 40000 km/jaar, als de weersomstandigheden goed zijn en voor langere ritten.
Maar nu het minder leuke nieuws : onze sympathieke nieuwe regering gaat vooral jagen op bedrijfswagens. En laat ik nu net mijn 964 door mijn firma hebben gekocht, waardoor ik persoonlijk (te) zwaar belast wordt.
Dus : ik ga hem gewoon uit het verkeer halen en stallen tot betere tijden. Want ik vermoed dat de markt bijzonder ongunstig is voor dit soort auto's.
Nu practisch : hoe stal je een Porsche het best ? Alle olie en benzine eruit en op blokken zetten ? Heeft iemand ervaring ?
Alvast bedankt !
02 feb 2012 16:56
Hmmm. Moet natuurlijk 4.000 km per jaar zijn.
02 feb 2012 17:06
Vacuüm wegzetten.
02 feb 2012 17:12
Misschien een alternatief pad, kan je hem niet van de zaak kopen alszijnde particulier?
De BIV is tot maart maar 495€ (168 tot 180 maanden oud)
Naar ik begrepen heb rij je maar 4000km/jaar dus kan je misschien de auto elk half jaar uitschrijven, betaal je maar de helft van de wegenbelasting.
Er bestaat al een topic over stalling:
- Volle tank
- Ruitenwissers van het glas
- Banden elke maand iets verzetten
- Bandendruk iets verhogen
- Af en toe aan de druppellader
- ...
Mvg,
02 feb 2012 17:17
Zicht_op_oneindig schreef:- Banden elke maand iets verzetten
- Bandendruk iets verhogen
- Af en toe aan de druppellader
- ...
Ik zou dan wel de juiste zaken uit dat topic overnemen.
02 feb 2012 17:34
overnemen in prive tegen minimale taxatie waarde
en dan de bekende € 0,19 per gereden bedrijfs kilometer in rekening brengen ad zaak. Bij een "goede taxatie waarde" kan dit aanmerkelijk schelen vergeleken met de aankomende nieuwe wetgeving. Transactie pas doen eind mei begin juni.
02 feb 2012 17:45
Hey Mark,
De banden verzetten is omdat banden geen vlak vlak zouden krijgen door de zwaartekracht.
Na een periode van lange stilstand, is het mogelijk dat hierdoor trillingen komen, met een frequentie gelinkt aan de snelheid.
In een ander topic heb ik het één en ander kunnen lezen over uitwegen, metname dat er een draagkrachtverschil is tussen de wielen.
Soms kunnen deze verschillen in draagkracht enorm zijn, wat er op neer komt dat één of twee banden meer kans op vervorming krijgen.
De bandendruk verhogen is ook bvb een middel om minder kans op vlakvorming te krijgen.Voor lange stallingen is het nodig om de banden druk na te kijken want druk kan verminderen door lange stilstand.
De auto lichtjes naar boven tillen met no lichte draagkracht op de banden, maakt dan weer dat de veren ontlast worden.
De banden totaal van de grond lijkt me voor lange termijn niet zo goed, de spiraalveren drukken de telescopische schokdemper in een negatieve uitweg wat mogelijks niet goed kan zijn voor de de schokdempers.
Alhoewel er al veel gesofistikeerde laders bestaan heb ik het niet met continu een lader aan te sluiten op de wagen.
Om volledige ontlading tegen te gaan is het goed om af en toe de lader aan te sluiten.
Natuurlijk is het mogelijk dat ik het niet juist voor heb en probeer ook ik wat bij te leren. Een verkeerde interpretatie kan leiden tot verkeerde hulp.
Dus indien het niet juist is , of niet juist juist is voel U niet geremd om dit mee te delen. Ik stel het eerder op prijs, als U reageert dan als U dit niet doet.
Ik ben namelijk heel leergierig van aard.
MVg,
02 feb 2012 18:12
Mag ook wat minder formeel hoor, alleen bij de Mc Donalds zeggen ze U tegen me.
Het topic waar je naar verwees staat ook veel onzin, zoals het af en toe aansluiten van de druppellader. Met logisch nadenken kom je ook een eind.
02 feb 2012 18:15
den belg is van de u. prima toch.
02 feb 2012 18:39
verkopen voor een prikje aan mij?
02 feb 2012 20:01
Aangezien ik niet van de Mc Donalds ben zal ik je voortaan je gebruiken.
02 feb 2012 20:59
Mss moeten jullie de regering op de youngtimer regeling wijzen die we in NL hebben. Auto's van 15 jaar en ouder hebben een bijtelling die uitgaat van de dagwaarde (dan wel 35%) ipv de nieuwwaarde.
De aanpassing in Belgique is idd behoorlijk heftig, onaangekondigd en vooral door de snelheid eigenlijk unfair. Aan de andere kant: als je hierdoor met een 964 geen 4 d km kunt rijden door 'm prive te nemen snap ik dat niet helemaal. Zo te lezen komen er mss nog wel meer 993,996 en 997's op de markt.
02 feb 2012 23:02
in nederland heeft een aantal "artiesten" een rechtzaak aangespannen tegen de staat nadat die had aangekondigd per ene of andere datum in één klap te stoppen met het verschaffen van een uitkering voor opstartende kunstenaars.
Even los van mijn mening over dit soort subsidies, is het ze gelukt en nu is er een afbouw regeling of zo iets geloof ik...wellicht dat zo iets ook te organiseren/regelen is voor die nieuwe belasting regel in belgië ?
02 feb 2012 23:02
Zicht_op_oneindig schreef:Aangezien ik niet van de Mc Donalds ben zal ik je voortaan je gebruiken.
Merci!
03 feb 2012 0:42
Frits77 schreef:Aan de andere kant: als je hierdoor met een 964 geen 4 d km kunt rijden door 'm prive te nemen snap ik dat niet helemaal
Snap ik ook niet helemaal. Lijkt er meer op alsof de Belgen de afgelopen jaren behoorlijk goedkoop Porsches hebben kunnen rijden door 'm op de zaak te zetten.
03 feb 2012 10:24
... niet alleen Porsches
Ik zou 'm op Mobile.de zetten .. en weg ermee
stilstand is achteruitgang - of je moet nog 'n Km stand hebben van ver onder de 100 Dkm ... dan zou 'ie in de toekomst wel eens wat waard kunnen worden
03 feb 2012 11:51
Luc,
Gewoon uit interesse. Wat zou je vragen voor de 964?
En heb je evntueel een foto of heb je dan toch beslist om hem te stallen?
Bill
03 feb 2012 21:46
ik zou hem lekker houden of aan mij verkopen,
ze worden echt wel geld waard hoor!
staan er 14 op marktplaats en dat is niet veel.
een goede voor een normale prijs vind je al helemaal niet.
gr anton964
03 feb 2012 22:08
Een Porsche houden om er niet mee te rijden omdat de regering je dan kaal plukt lijkt mij een op termijn onhoudbaar idee.
Maar goed, je hebt al besloten om hem te houden dus dat is geen discussiepunt meer.
De tijd zal het leren.
Voor ze echt geld waard worden zijn we zeker 20 jaar verder.
Geldt ook voor een Targa Anton964
03 feb 2012 22:14
Zicht_op_oneindig schreef:Alhoewel er al veel gesofistikeerde laders bestaan heb ik het niet met continu een lader aan te sluiten op de wagen.
Om volledige ontlading tegen te gaan is het goed om af en toe de lader aan te sluiten.
Mijn automobiel hangt permanent aan de CTEK (behalve als ie uit de garage is voor een ritje)...al jaren lang en geen centje pijn.
03 feb 2012 22:16
Drup - pel - la - der
We gaan die discussie toch niet weer herhalen hè?
03 feb 2012 22:41
Hahaha!
03 feb 2012 23:05
sebastian schreef:Mijn automobiel hangt permanent aan de CTEK ...
Mss goed voor het behoud van je accu, maar voorkomt geen rottende en uitgeharde of uitgedroogde leidingen - en andere zaken die bij langdurige stilstand optreden ....
05 feb 2012 18:04
Ik zou de wagen nu van het bedrijf kopen en particulier inschrijven. Tot maart kost je dat 61,50 euro BIV en niet +450€ zoals hierboven gezegd werd.
Vanaf 1 maart 2012 zal de BIV in de buurt van 500 euro zijn vermoed ik.
Stil zetten zou ik niet doen... als hij op je privé staat kan je hem toch gewoon blijven gebruiken voor een uitstapje op een zomerse dag...
05 feb 2012 20:59
Het kan zijn dat ik fout ben, ik heb dit nl. gelezen van een autoverkoop-site.
Zelf heb ik al enkele voertuigen in België ingeschreven, nieuwe en tweedehands telkens op basis van een koppeling tussen cilinderinhoud en vermogen.
De duurste mogelijkheid is het te betalen bedrag.
Voor 61,5€ heb je oftewel maar max. 100KW of max. een cilinderinhoud van 2100ccm.
Of het is een oldtimer, maar daar zal hij nog eventjes op moeten wachten. (vanaf 25jaar)
http://ww2.autoscout24.be/nl-be/service/service_manuals/as24_service_manuals_tax2.aspxNatuurlijk kent België veel belastingvermijdende-routes en als je die weet laat het dan maar weten.
Mvg,
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.