Hallo luitjes,
Hier even een verslagje van mijn avontuur of beter nog een toch wel verveldende verrassing/ervaring met de Boxster tijdens uitkomst van een kleine beurt!
Ik bracht mijn boxster weg voor een kleine beurt. Aangezien hij super liep dacht ik dat er ook dit keer geen nare dingen voor de dag zouden komen. Niets was minder waar. Ik kreeg een belletje van (William) Koen Exclusief waar ik de P altijd in onderhoud heb. Hij had toch een paar dingen gevonden en wilde even overleg.
Ten eerste waren er twee weerstanden stuk die de ventilatoren koeling regelde van de airco. Ik dacht mmm kost me een paar honderd meer. Maar toen melde hij dat dit de kleine kosten waren, ben er toen maar even bij gaan zitten.
Toen kwam het echte werk. De Krukaskering begon te lekken. Ik dacht gelijk nu wordt het echt serieus, dan moet het klok eruit en dan krijgt het kostenplaatje ineens een ander gestalte hihi. Maar er kwam nog meer, de nokkenasversteller van bank 1 zat vast en kwam niet meer los! Ai die is nog smeriger, kop moest er dus ook af en dit ding kost ook wat. Hij vroeg mij of ik dat niet merkte, miste hierdoor toch wat vermogen. Maar mijn Ptje liep super dus wat als dit gemaakt is!
Nu alles toch al open lag gelijk maar de koppeling bekeken en deze begon ook al op zn eind te lopen dus ook maar gelijk een nieuwe erin laten zetten. Ketting ook meegenomen en ook was goed te zien dat er nog meer pakkingen begonnen te zweten dus ook alle pakkingen van de boxer laten vervangen. De rubbers en kunstof bussen ook maar laten vernieuwen, nu we toch bezig zijn he!! haha!!
Al met al een hele lijst aan reparaties en leek het wel op een kleine revisie haha. Maar nu heb ik weer een erg goed lopende als nieuwe boxer achter mijn stoel liggen waar ik hopelijk nog lang plezier van mag beleven.
Het plan was om op korte termijn iets anders aan te schaffen maar heb nu toch maar besloten nog even door te rijden met mijn Boxster waar ik nu al weer bijna 4 jaar waanzinnig veel plezier mee heb. Hij mag dan wel onderaan de voetselketen hangen maar het is (zeker met alle up-grades en aanpassingen) een wagen die erg goed presteerd en waanzinnig mooi rijd en klinkt!!!!!
Hieronder de link waar ik foto's heb geplaatst van de reparatie:
https://picasaweb.google.com/Berriebove ... Onderhoud#PS....Ik wil toch even zeggen dat William van Koen Exclusief altijd erg goede service geeft veel ervaring heeft en het super goed doet. Ook rekend hij nette prijzen. Ik ben zeer tevreden en blijf mijn wagen bij hem in onderhoud houden, toppie vent!