Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
19 nov 2012 17:48
Ik kreeg onlangs een Porsche 996 Carrera 4 aangeboden met motorschade.
Het is mij ondertussen bekend dat een gereviseerde motor zo rond de 7000 euro zal liggen zonder de uren.
Nu vind ik het leuk om zelf een motor te wisselen, en als ik mijn eigen uren niet mee tel dan ben ik toch een aantal duizend euro goedkoper uit.
Ook heb ik een goede ruimte en middelen voor zo een project.
Mijn vraag is, wat gaat de 996 in de toekomst met de waarde doen? Veel mensen, inclusief ikzelf, vinden het toch met die koplampen een rare eend in de bijt. Kan me dus voorstellen dit een ander verhaal dan de 993 en voorgangers is, valt dit mee?
19 nov 2012 17:50
Dat lijkt me nou typisch een vraag in de categorie:
19 nov 2012 18:01
William944 schreef:Mijn vraag is, wat gaat de 996 in de toekomst met de waarde doen? Veel mensen, inclusief ikzelf, vinden het toch met die koplampen een rare eend in de bijt.
Typisch een vraag voor VM020, stuur die even een PB
19 nov 2012 19:00
Hahahaha, had ook geen serieuze reactie verwacht verder hoor, maar zou het leuk vinden als er iemand is die wel iets zinnigs kan zeggen over het waardeverloop. Immers is er toch wel bekend wat de waarde in de afgelopen jaren heeft gedaan, en wat we denken/hopen.
Wel heerlijk te zien dat de sfeer op dit forum ongewijzigd is gebleven.
19 nov 2012 19:05
Om er als eerste een voorspelling aan te wagen: Denk dat het met een paar jaar stabiliseert rond 8K. Degene met een motorrevisie en relatief lage km stand zal rond het dubbele doen. Mijn glazen bol
19 nov 2012 19:14
Meestal stabiliseer de waarde van een Porsche na circa 15 jaar en gaan de waarde of langzaam omlaag of omhoog afhangend van de populariteit.
Mijn gevoel zegt dat de 996 langzaam zal zakken, maar ik denk niet dat een 996 de niveau van de 924/944 zal halen, maar eerder rond de prijzen van de 928 GT(S) zal hangen. Dus ergens rondt de 15k tot 20k voor een goeie
Maar zoals Maarten zei niemand weet het. Wie had ooit gedacht dat er zo grote gat tussen de 993 en 964 zou zijn?
Laatst bijgewerkt door
Johann op 19 nov 2012 20:37, in totaal 1 keer bewerkt.
19 nov 2012 19:20
aantallen imago kwaliteit onderhoudskosten en de crisis doen mij wat somberder stemmen.
19 nov 2012 20:33
928 heeft ook lang slecht in de markt gelegen . Maar begint nu ook goed populair te worden. Ik zelf verwacht dit ook van de 996 , al zal dit nog wel een tijdje duren ( dit is een voorspelling)
19 nov 2012 20:52
Hoe meer er gevoelige IMS Lager, hoe zeldzamer ze worden
goed voor de prijsontwikkeling
19 nov 2012 20:56
Johannvb schreef:Wie had ooit gedacht dat er zo grote gat tussen de 993 en 964 zou zijn?
ik. vind het gat voor een goede 964 en 993 ook niet zo enorm overigens.
Ik denk dat een 996 stabiliseert tussen de 10 en 15K. Slechte lager, de bijzondere modellen hoger. Als je voor weinig zelf een motor kan repareren heb je wat mij betreft een goede deal. Zo niet zou ik geen nieuwe motor kopen maar de bestaande laten aanpakken door resto.
19 nov 2012 21:18
horn schreef: Zo niet zou ik geen nieuwe motor kopen maar de bestaande laten aanpakken door resto.
+1
Indien dit mogelijk is..... zou ik dit altijd doen. Blijft het originele blok bij de auto. Dat maakt een 996 alleen maar unieker
20 nov 2012 21:17
Als je er zelf mee wil gaan rijden zou ik niet wisselen, maar motor idd ook laten modificeren.....Ik heb zelf begin dit jaar een 4s gekocht met kapotte motor en heb hem bij resto laten maken, het onderblok is bij hartech gemodificeerd, verder heb ik er een gloednieuwe bak onder laten leggen, toen dit alles klaar was kwam aan het licht dat het dif ook versleten was...dus ook ff een ander dif geregeld....al met al kwam ik een stuk duurder uit dan ik dacht....heb NL niet kunnen testrijden met de auto toen ik hem kocht, verder nog veel kleine dingen aan gerepareerd....dat is een nadeel als je een auto koopt die het niet meer doet....maar ik heb nu een 996 4s met een gereviseerde en gemodificeerde motor, nieuwe bak, nieuw dif...dus de hele aandrijflijn is nu (beter dan) nieuw....de wagen rijdt ook gewoon als een nieuwe, mede doordat het gehele onderstel van RUF is....heb hem laten taxeren bij maikel de munnik, daar kwam een taxatiewaarde uit van 45.000, hij wilde eerst richting de 50 gaan, maar het moet wel een beetje reël blijven. Dus ik zei dat ik 45 genoeg vond....Na vele maanden moeten wachten en veel geld geinvesteerd te hebben ben ik nu wel zo blij als een klein kind met mn 4sje... Moraal van dit verhaal: vaak kost het opknappen veel meer dan je in eerste instantie verwacht.....
21 nov 2012 10:13
En ik denk dat het gat tussen de 964 en 993, nog kleiner gaat worden. Een echt goeie 964 is dan ook al duurder dan een mindere 993 inmiddels. Ben het met Horn eens dat 10-15k de ondergrens wel zal blijven met de genoemde uitzonderingen... Is dus eigenlijk gelijk aan de boxster uit die periode inmiddels?
28 nov 2012 2:45
Iedereen bedankt voor de waardevolle tips en advies.
Het ziet er op het moment niet naar uit dat ik er met de prijs uit ga komen. De huidige eigenaar wilt er maar liefst 15k euro voor hebben, terwijl ze hier volop te koop staan voor zo rond de 20k. Zou dus alleen al zonder de uren mee te tellen veel duurder uit komen. Even afwachten dus nog, maar denk niet dat hij zijn mening bijstelt.
28 nov 2012 8:30
15k voor een gewone 996 met kapotte motor?? die gaat ie nog wel even houden denk ik...
28 nov 2012 9:42
William944 schreef:De huidige eigenaar wilt er maar liefst 15k euro voor hebben.
Is deze man wel van deze wereld? Misschien slaapt ie wel en droomt ie lekker
28 nov 2012 14:04
Als je geluk hebt ben je dan klaar voor 22.500......mocht het niet tegen zitten..
28 nov 2012 15:16
Dat was precies mijn idee inderdaad.
Het gaat hier wel om een 2001 C4 (geen 4S), maar dat moet niet zo een groot verschil maken.
Op de vraag of die man wel van deze wereld is: nee het is een (Zuid)Oostenrijker.
28 nov 2012 15:32
Ik weet niet hoeveel km,s hij heeft gelopen, maar vaak is bij een hogere km stand de dif ook aan vervanging toe....Daarom zeg ik al....als je geluk hebt...
28 nov 2012 15:59
William944 schreef:Het is een (Zuid)Oostenrijker.
Oh, dat verklaard alles
William944 schreef:Het gaat hier wel om een 2001 C4 (geen 4S), maar dat moet niet zo een groot verschil maken.
Het maakt zeker wel uit of het om een C4 of een C4S is, zou het een C4S zijn dan is het naar mijn idee misschien wel interessant.
Een 4S uit 2001 levert toch zeker nog zo'n 30K op (al helemaal één met een gereviseerde motor)
28 nov 2012 22:35
Het lost zichzelf van twee kanten op. De 996 staat niet meer te koop, denk dat de eigenaar zich gerealisseerd heeft dat hij er nooit zoveel voor krijgt en toch maar een ruilmotor laat inbouwen.
Anders had ik het inderdaad ook niet gedaan, ben dankbaar voor jullie mening. Voor 12 + zelf een motor inbouwen was het nog wel leuk geweest, maar hij stond al op 175.000km, dus ook de diff dan misschien idd.
Ik ga rustig aan verder kijken. Heb genoeg om mee te rijden, dus het heeft geen haast, en daarnaast nog een 944 waar ik ook nog altijd veel plezier aan heb.
09 dec 2012 12:03
ik denk dat de 996 nu een onder gewaardeerde porsche is helaas !!!! maar als je er 1 hebt met een sluitende geschiedenis en dealer onderhouden en met eerste originele motor ,denk ik dat ze juist wel wat waard gaan worden straks en tuurlijk zal het nooit geen rs worden .
ik weet dat ducati een ook een model heeft 999 die ook niet de mooiste is en de ducati wereld maar langzaam toch weer wat gewilder gaat worden
15 dec 2012 8:59
IK vind 15k met een kapotte moter echt te veel van het goede... zou zelf eerder denken tussen de 10 - 12K redelijk is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.