Hallo,
Na al een tijdje meegekeken te hebben op het forum en al meer dan een jaar in het bezit te zijn van een 944 turbo (951) denk ik dat het tijd is om een draadje aan te maken over mijn 'project'.
Mijn 951 wordt voornamelijk gebruikt voor het sportieve rijden, hiervoor heb ik de auto al een beetje aangepast en in de toekomst zal deze nog wat verder aangepast worden.
Toen ik de auto een maand of 3 had heb ik als eerste de stabi vervangen voor een 968 M030 stabi, de remleidingen vervangen voor Goodridge's met raceremvloeistof en de remblokjes vervangen voor Ferodo's. Redelijk makkelijke aanpassingen, aangezien de remleidingen er al een tijdje onder zaten was het verschil wel goed te merken. Ook de stabilisatorstang maakte een dermate verschil wat ik eigenlijk niet verwacht had.

Om de auto ook wat beter te laten plakken heb ik gekozen voor Hankook Z211 semi slicks (225 rondom), met deze banden had ik al goede ervaring op een andere auto en ben er erg tevreden mee.
Mijn vorige auto (BMW 325i coupe) had een volledige rolkooi erin, nu is dit noodzaak als je echt gaat racen, maar hierdoor verlies je wel ruimte om in en uit te stappen. Omdat de instap van een 944 al niet groot is heb ik gekozen voor een clubsport rolbeugel van Wiechers. Deze rolbeugel (45mm) loopt tot achter de stoelen maar heb ik wel uitgebreid met kruis en h-strebe. Ter plaatse van de schroeven is wel een versteviging in de bodem gelast.

Om het instappen met kuipstoelen makkelijk te maken heb ik ook een afneembaar stuur geplaatst. Om veilig ingesnoerd te blijven tijdens de rit zijn er vierpuntsgordels geplaatst.

Omdat de motorruimte vuil was en er isolatiemateriaal van de motorkap afbrokkelde, heb ik alles zuiver gemaakt en meteen het inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd om deze ook schoon te maken.
Het koelvloeistof reservoir was behoorlijk vervormd en verkleurd, deze is ook vervangen voor een nieuw, helder exemplaar.
Laatst bijgewerkt door
emielverbeek op 24 dec 2012 1:40, in totaal 1 keer bewerkt.