Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
21 jan 2013 16:55
Hi all,
Niet de mijne, maar kwam dit tegen en was voor mij nu eens goed duidelijk te zien wat zo'n kidneybowl reparatie met zich mee brengt. Volgens mij leerzaam voor een ieder. Ik vind het eerste beeld al direct leerzaam, van buiten zie je er namelijk bijna niets van
maar compleet doorgeroest!
http://www.classiccarworkshop.ie/911carrera.htmlMoet zeggen dat ik blij ben dat ik een GT3 heb, en dit mij bespaard kan blijven (rij niet in de winter met pekel en liever niet met regen), en tot nu toe lijkt het een roestvrije auto in de 6 jaar dat ik 'm heb
Groeten,
Boxi
21 jan 2013 17:07
Kolere wat een ellende.
Een grote investering voor vrijwel dezelfde look.
Maar nu kan hij er weer 30jr tegen
21 jan 2013 18:01
vraag me af hoeveel er werkelijk roestvrij rondrijden van die 25-plussers. komen allemaal aan de beurt voor groot onderhoud.
21 jan 2013 19:14
Hoe meer ik van deze verhalen lees of foto's bekijk, des te minder ik mijn jeugddroom verwezenlijkt zie worden.
21 jan 2013 19:33
Nouja, lijkt mij dat de reparatie kosten wel eens de waarde van de auto kunnen overstijgen. Economisch total los dus.
Wanneer je een 3.2 / 964 ofzo hebt met dit soort schade kan je denk ik de auto beter verkopen in onderdelen en de rest verschroten.
Groeten,
Boxi
21 jan 2013 19:46
patrickb schreef:Hoe meer ik van deze verhalen lees of foto's bekijk, des te minder ik mijn jeugddroom verwezenlijkt zie worden.
Kom kom, zijn wel goede exemplaren hoor.....geduld en vooral laten keuren.....
21 jan 2013 20:47
ik denk dat de kosten van de reparatie meevallen, iig niet zo duur om het niet te laten doen.
Om je auto om deze redenen total loss te laten verklaren?
Ik denk dat zo' n reparatie met spuiten bij 4000,- wel ophoud, en dan zit ik ws aan de hoge kant.
Wat koop je daarvoor?
21 jan 2013 22:36
Als je al de plekken zoals aangegeven zou hebben hersteld. Dan is dat allemaal in orde. Zou het niet zo zijn dat er ook nog andere plekken in de auto al rot plekken zijn???
Lijkt me sterk dat het bij de betreffende aangegeven plekken blijft.
21 jan 2013 22:47
boxi schreef: Wanneer je een 3.2 / 964 ofzo hebt met dit soort schade kan je denk ik de auto beter verkopen in onderdelen en de rest verschroten.
Ik kan je aan soortgelijke foto's helpen ...
KLIKAls je weet waar je op moet letten kan je toch wel een redelijke indruk krijgen van de onderhuidse staat van zo'n Porsche ..
.. en als je dan klaar bent - weet je wel wat je hebt
21 jan 2013 23:07
Al die ellende had niet gehoeven indien de vorige eigenaar / eigenaren zich aan het credo van de oude 911's hadden gehouden wat onderhoud betreft:
SPUITEN IN DIE WIELKASTEN!
Gewoon elke keer de slang of de hoge druk erop en alle zand en vuil eruit spuiten. Zeker als je het in je hoofd haalt om in de winter door de pekel te gaan boenderen.
Slecht idee trouwens.
22 jan 2013 0:18
En dan had hij nog niet eens de hamer gebruikt op de balken onder de torsiebuizen ....
Beetje surfen op het Engelse DDK forum onder restauration threats en je bent een hoop wijzer over oudere elfjes die in vochtig klimaat hebben gereden.
Alles wat met mensenhanden is gemaakt is te maken! Vraag alleen niet hoeveel uren er in gaan zitten.....
22 jan 2013 0:40
roondejong schreef: Vraag alleen niet hoeveel uren er in gaan zitten.....
Genoeg
22 jan 2013 18:01
Dial_888 schreef:patrickb schreef:Hoe meer ik van deze verhalen lees of foto's bekijk, des te minder ik mijn jeugddroom verwezenlijkt zie worden.
Kom kom, zijn wel goede exemplaren hoor.....geduld en vooral laten keuren.....
Zojuist mijn 3.2 opgekrikt, rechterachterwiel eraf gehaald om achter de kidneybowl alles schoon te maken. Werd een handwerkje waar de stofzuiger ook aan te pas kwam. Gelukkig alleen maar heel droog zand en geen zicht- en voelbare roest. Nu is mijn P wel altijd garage gestald geweest. Kortom: goede 3.2's zijn er nog dus leef je jeugddroom!
24 jan 2013 16:46
Tuurlijk zijn ze te vinden, maar helaas net zo zeldzaam als een toffe Nederlander in Antwerpen Centrum op een Zaterdagavond
24 jan 2013 21:52
patrickb schreef:Tuurlijk zijn ze te vinden, maar helaas net zo zeldzaam als een toffe Nederlander in Antwerpen Centrum op een Zaterdagavond
Amai jong, ge speelt met mene voeten. die ambetante hollanders zouden hun bakkes en pollekes thuis moete houde!
=> Enne Ollander van onder de riolen
24 jan 2013 22:04
En ik altijd maar denken dat de Ollanders van boven de Moerdijk zijn...
25 jan 2013 10:20
patrickb schreef:En ik altijd maar denken dat de Ollanders van boven de Moerdijk zijn...
ja, dat is eigenlijk ook wel zo. Maar Belgen, en zeker Antwerpenaren, zien dat anders. En helaas terecht
back on-topic: een 3.2 kan, volgens het verslag hierboven, zijn roest kennelijk goed kan verbergen. Daarom ging ik de mijne inspecteren met gelukkig een goed resultaat. Hoe is dat bij de andere lezers van dit topic?
25 jan 2013 10:24
Been there, done that!!! Opvallend genoeg alleen aan de rechterkant van mijn 912, links was keihard.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.