Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Iemand bekend met dippen?

17 feb 2013 20:55

Dit dus. Vind het resultaat mooi maar is dit ook wel net zo goed (slecht) als bijvoorbeeld wrappen?

Re: Iemand bekend met dippen?

17 feb 2013 21:10

Interessant!
Komt beter in de hoekjes en bollinkjes, ben benieuwd naar de prijs voor een hele auto.
Isolatie zal ook beter zijn :mrgreen:
Rubber..., poets je zoiets ook gewoon met autoshampoo?

17 feb 2013 21:13

Volledige auto zou ik nu wel nooit doen. Op andere autofora al over gehoord, veel mensen zijn er tevreden over.
Maar zij gebruiken het dan ook alleen voor accenten van de auto te spuiten of velgen. Geen echte carrosserie onderdelen.

17 feb 2013 21:28

Dipsausjes wel :wink:

17 feb 2013 21:33

komt redelijk overeen met wrappen, auto moet ook helemaal strak zijn. De dip wordt hier aangebracht met een spuitpistool, het spul wordt verkocht in spuitbussen of grote verpakkingen. Als je het laat doen is het niet voordeliger dan spuiten of wrappen. Enige voordeel is dat je het er weer af kan halen.
De afwerking beperkt zich in glansgraad, echt hoogglans is er nog niet.
Ik weet wel dat het veel op velgen toegepast word, goed schoonmaken en het kan er zo op, je hoeft de banden er niet af te halen of af te plakken, nadien gewoon er af pellen.

18 feb 2013 14:15

Ik dip eigenlijk alleen maar als ik de avond ervoor heel veel alcohol heb gedronken. Dan wil ik de dag erna nog wel eens behoorlijk dippen

18 feb 2013 14:33

Ik heb het gebruikt voor mijn velgen zwart te spuiten als alternatief voor de velgen te laten poedercoaten. (Wilde eerst zien hoe het effect van mat zwarte velgen ging zijn)
Verleden jaar aangebracht en nog geen problemen mee gehad, ik spuit ze zelfs met de hogedrukreiniger af... Enkel wanneer de banden vervangen worden moet dit opnieuw aangebracht worden. (Aangezien de velgranden dan wschlijk zullen loskomen)
Ideaal product en geniale uitvinding!

18 feb 2013 14:36

Afbeelding

18 feb 2013 14:40

En Rob, wat ga je mss dippen? :mrgreen: Zelf geen ervaring met dippen maar de heren op discovery, de motor boys
lieten een tank met dollar motief dippen en dat zag er top uit. Youtube staat er inmiddels vol mee, oa wapens dippen.

18 feb 2013 15:37

Heb ik ook gezien Edd!, zag er prachtig uit.
Vooral ronde en bochtige onderdelen kunnen goed gedipt worden omdat dit met wrappen moeilijk gaat.

Op die filmpjes en bij OCC wordt er wel letterlijk "gedipt" (ondergedompeld in een badje) en geen rubber "gespoten" zoals op het filmpje van Rob.

18 feb 2013 16:29

Geen ervaring mee, maar ik denk dat ik er binnenkort wel ervaring mee ga hebben. Wilde eigenlijk zwarte velgen op de leasewagen maar dat kon niet, en zelf velgen aanschaffen ging me te ver. Maar zo te lezen heb je voor een euro of 60 en wat vrije tijd een ander kleurtje op je velgen :thumleft:

18 feb 2013 17:10

Edd997 schreef:En Rob, wat ga je mss dippen? :mrgreen: Zelf geen ervaring met dippen maar de heren op discovery, de motor boys
lieten een tank met dollar motief dippen en dat zag er top uit. Youtube staat er inmiddels vol mee, oa wapens dippen.

Weet ik nog niet maar heb tegenwoordig wat tijd teveel en dan ga je nadenken. :mrgreen:

Maar het zwart / zwart kan wel een beetje kleur verdragen dus misschien wat carrosserie delen van een kleurtje voorzien ofzo :uh:

Zoiets bijvoorbeeld.

Afbeelding

of dit maar dan zwart wit en niet wit zwart.

Afbeelding

18 feb 2013 17:20

Afbeelding

18 feb 2013 17:51

dit soort dingen is perfect met folie te doen/laten doen.

18 feb 2013 18:06

Hé zeg Rob het wordt toch geen GT3 hoor :mrgreen:

18 feb 2013 19:00

Ik vind het vet!
Deze kleur zie ik wel passen op een 996 4S, moest ik zo geen schi*tlijster zijn 't was al lang besteld :| :mrgreen:

18 feb 2013 19:13

Mooi dat blauw op die Audi :thumleft:

molen934 schreef:Hé zeg Rob het wordt toch geen GT3 hoor :mrgreen:

En dat hoeft het ook helemaal niet te worden Hans :wink:
Maar een beetje kleur zou niet gek zijn. :idea:

18 feb 2013 20:01

Ik heb even gekeken maar het verwijderen gaat erg goed

Zou best de auto wel eens compleet willen doen
Is volgens mij ooknog beschermd tegen steenslag

18 feb 2013 21:33

Mijn spiegels zijn gedipped. Dit is met wrap-folie (haast) niet te doen. :idea:

Afbeelding

19 feb 2013 2:58

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=yoT ... ature=fvwp

lekker zo'n spiegel 996 :ass:

19 feb 2013 3:51

Remmel schreef:Heb ik ook gezien Edd!, zag er prachtig uit.
Vooral ronde en bochtige onderdelen kunnen goed gedipt worden omdat dit met wrappen moeilijk gaat.

Op die filmpjes en bij OCC wordt er wel letterlijk "gedipt" (ondergedompeld in een badje) en geen rubber "gespoten" zoals op het filmpje van Rob.

Dit ''dippen'' kon ik nog niet, lijkt mij trouwens mooier dan wrappen.

@Rob, die zwarte met rode/witte strepen ziet er wel relax uit :thumleft:

19 feb 2013 23:15

Toevallig ben ik R-dam delfshaven bezig en daar is zo'n garage waar ze ook zo'n gedipte wagen hebben... deze is in zwart mat met rubber structuur... :thumleft: ziet er wel cool uit :thumleft:

24 feb 2013 14:14

Url schreef:Afbeelding

Met banden zo gespoten/gedipt, of banden eraf? Waar haal je dat spul? :wink:

24 feb 2013 14:40

Banden op de velgen maar wel volledig afgeplakt. Dat is natuurlijk een van de grootste voordelen...

Volgende keer steek ik gewoon visitekaartjes oid tussen de velgrand en de band en dan hoef je helemaal niets af te plakken!

Ik heb de Plastidip indertijd hier gehaald
http://www.classicinternational.eu/plastidip/

24 feb 2013 15:19

Kreeg net afgelopen week een reclame mailtje van Conrad, ze hebben zelfs een paar verschillende kleuren:

Klikerdeklik hier
Plaats een reactie