Hallo Porsche Fanaten!Zoals beloofd nu mijn introductie, een verklaring van waardigheid middels deze reportage van mijn eerste fase van het opknappen van een zielig hoopje ellende naar een waardige 924!
AanschafHelaas had ik hier graag meer over willen laten zien maar zoveel foto's had ik er niet van en die ik had zijn helaas zoek geraakt.
StaatZoals al eerder vermeld, er was niet zo veel meer van over. Aan de buitenkant leek het voor het ongetrained oog net een auto maar een sloper was er al wezen kijken en liet hem voor € 500,00 staan.
PlaatjesEn hier stond hij dan, onder een boom, zielig te wezen..
Spreekt voor zich toch?
Na een paar maandjes werk..De problemen met de motor en elektra waren (voorlopig) aan de kant dit was er zoal aan de hand:
Defecte brandstofpomp, lekkende leidingen, injectoren die prima als waterpistool werkte maar nog in de verste verte niet mooi "cone-de", lekkende aanzuigrubbers, defecte relais, zo goed als allemaal, zekeringkast vol roest en rot, knipperlichten defect, grootlicht defect, lampmotor dood, ruitenwissermotor dood, ruitensproeipomp dood, reservoir lek, schakelbak vol gruis, remmen moetvast (M36 bout na 6 uur pas los en zo slap ben ik nou ook weer niet;) ), claxon defect, verwarming defect, grote lekstroom, brandstofslang gescheurd, kleptiming niet goed, riemen poreus en spanrol liep aan, lekkende ruit, achterklep ging niet dicht, achterklep ging niet open (logisch gevolg
), deurhendels deden niets meer en waren versleten, sloten werkten niet meer, stoelen zaten niet vast (really!), handremlampje bleef branden (schakelaar defect), water in de deuren en bij de bijrijder en bij de achterklep en... overal water!, koppelingskabel gebroken, km teller tikte, remlicht defect, achteruitrijlicht deed het overigens prima weer als remlicht, glaasjes gebarsten, bekabeling in het motorcompartiment in staat van retourname moeder natuur en.. volgens mij ben ik er wel aardig zo naast al het roest wat er van de bodemplaat af moest en diverse mini reparaties.
PlaatjesOK 1 fototje dan
Bij de spuiterNa lang tobben en twijfelen dubbeltjes omdraaien en afwegen was ik er uit. Een bedrijf uit Dordrecht heeft mijn vertrouwen gewonnen om de klus te mogen doen:
- Aanleveren zoals hij is, inclusief zandbak van het roken (het was zo erg dat kamelen uit de Sahara vroegen om asiel) geen schuurpapiertje erover of rubbertje los
- Volledig opschuren, plamuren, bodykit herstellen, ontroesten vanaf de dorpels (daaronder was ik al geweest), aluspritze, kleuren, aflakken en bakken.
Zie vervolgpost