Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Knudde's 924 Project Fase II

17 maart 2013 14:18

Hallo Porsche Fanaten

Zoals beloofd, deel 2 van mijn praktisch onmogelijke wens van het ombouwen van mijn 924. Zoals te zien is in fase I heb ik een 924 volledig mooi gemaakt van wrak tot praalwagen echter met de standaard motor, ophanging en schakelbak. Jl. heb ik er een wagen bij gekocht as donor namelijk een 944 met goede motor, bak en dikke velgen.

Ondanks het feit dat men mij heeft gewaarschuwd dat het niet gaat, belachelijk gemaakt voor het idee alleen al en met allerlij irrelevante gegevens gekomen is waarom wel of niet ben ik toch begonnen. Hieronder de foto's en een filmpje van de eerste verslaglegging:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

To be continued...

Re: Knudde's 924 Project Fase II

17 maart 2013 20:07

:popcorn: heerlijk dit. Lekker rebels. Alles kan!

Zorg wel dat je hem opnieuw keurt bij de rdw, anders krijg je troubles bij aanrijding :thumleft:

31 maart 2013 14:26

En we hebben weer nieuws...
De 2.0i is vastgelopen gisteravond op de A13. Mooie plas met koelvloeistof en olie, de wagen even iets verder geduwd, anwb mannetje laten komen "ja ik heb geen idee meneer ineens zij hij ploef" :uh:

Morgen trek ik de kop eraf en gaan we eens kijken welke koker vol met gruis licht :)

31 maart 2013 14:34

haha de eeuwige optimist!

of is het opportunist :wink:

31 maart 2013 14:47

Leuk project. Keep us informed!

Wordt inderdaad wel vaker gezegd: het wordt pas leuk als andere zeggen dat het niet gaat...

Kijk eens onder "Porsche van Bob de Bouwer" daar staan ook wel een paar projecten onder die vaak razend knap zijn...

02 apr 2013 10:46

Ha leuk project! :D

Ook een bekende auto overigens die metallic zwarte type 2 :lol:

02 apr 2013 17:29

R4MS3S schreef:Ha leuk project! :D

Ook een bekende auto overigens die metallic zwarte type 2 :lol:

Thx! Ja die is nu niet meer. Alleen een kentekenplaat en een berg onderdelen bestaat nog van die auto :).

Soms is het wel zielig om weer een Porsche uit de wereld te halen echter hadden ze die onderdelen maar niet zo schofterig duur moeten maken :thumbdown:

04 apr 2013 10:38

Haha, van de bewuste auto ligt hier de voorbumper, mistlampjes, verstralers en een knipper unit. Oja en spiegels, een binnenscherm en ik ben vast nog wel iets vergeten :lol:

Naja, kan er bij deze niet heel veel moeite mee hebben... roestmonstertje was flink tekeer gegaan en je hebt hem uit zijn leiden verlost :cheers: .

Die onderdeelprijzen zijn vaak maar relatief. Kwaliteit van oem Porsche is vaak erg goed en gaat akelig lang mee. Anders waren die hokken van ons geen 30 jaar oud geworden met vaak (944 en 924) heel veel achterstallig onderhoud.

04 apr 2013 18:33

O lachen joh! Van Erik gekocht? Die heb ik de restanten van het wrak geschonken namelijk :)

04 apr 2013 22:43

Update- tje

Ondanks de vastloper toch alvast even wat optische styling gedaan; -/- 1 stuks 924 achterklep +/+ 1 stuks 944 turbo achterklep :)

Zo was hij eerst: Afbeelding

Zo is hij nu:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Altijd leuk extra detail !

04 apr 2013 22:51

Jaaa je moet het zien! :P 't zijn wel mini details, naast elkaar is de 944 klep met een 2 keer zo grote "spoiler". Ik kijk nu zelf naar de foto's en zie dat je behoorlijk kritisch dient te zijn wil je het zien :scratch: maar ik ben er blij mee :thumleft:

12 apr 2013 20:00

Mmm Ik zie het al, niemand is onder de indruk van kleine veranderingen... Ok dan, dan zetten we maar weer voort met het echte werk :)

Fase II-A

Na de vastnaaier met veel witte rook en geklapper toch maar besloten om bepaalde zaken vooruit te schuiven. Bij gebrek aan een brug... tja dan maar op bierkratjes :)
Ik ben zelf eigenlijk meer van het alles zandstralen, mooi coaten of aflakken en dan pas eronder echter moest hij in 1 weekend tijd weer op het rubber staan. Vanzelfsprekend hadden we weer die éne beruchte bout die je er niet uit krijgt en je progressie 4 uur terugzet :bang: , maar ach, als dat alles is ;)

Inspectie oude motor

Eens kijken:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

12 apr 2013 20:07

Besluit om er afscheid van te nemen
Leek mij toch wel duidelijk? Ergens bij de krukas klinkt het alsof men met een spijker over een stalen plaat gaat... Waarschijnlijk is het maar een lager maar voor mij het niet waard om deze opgepepte Audi motor nog verder te onderzoeken. Tenslotte was ik toch al als een klein kind gefocused op mijn nieuwe 2.5 drijftreintje :drive: . Met dat besluit voor afscheid volgde er nog meer... Afscheid van het onderstel :)

Afbeelding Speeltje Gekocht :) Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

12 apr 2013 20:11

Achterwielophanging, achterbrug, voorwielophanging, stuurstang, motorbalk, ophanging van de motor, steunen,... acht dan kunnen we de de schakelbak en transaxel ook wel verwijderen als we toch bezig zijn :) (en de andere er weer pas maken en eronder zetten :) )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nou ben ik best een stoere jongen maar na dit weekend had ik toch wel serieus spierpijn (en overal was ik blauw).. Een hobby is lijden! :salut:

Meer opdates soon kids !! :)

12 apr 2013 20:18

Geweldige plaatjes!
Respect hoor.

12 apr 2013 20:19

O ja, vandaag levering gehad van RosePassion. Was voor mij ook om even te kijken of zij toegevoegd kunnen worden aan mijn lijstje van prefered suppliers :). Het antwoord is ja. Snelle levering, niet met alles de goedkoopste maar wel met wat ik bestelde. Gouden tip dus, zet hem erbij in je lijstje en vergelijk het met je huidige leverancier van snoepgoed. Let wel: Het spul moet uit la belle France komen, € 16,- verzendkosten.

Afbeelding

Hiernaast had ik nog een berg nieuwe rubbers waar ik altijd erg gelukkig van word! Dit weekend een "goed" dashboard ophalen, langs de motorsport zaak voor een verchroomd spaghetti spruidstuk, kijken bij een stage II cilinderkop en misschien weer eens een nachtje zonder moersleutel doorbrengen :|

12 apr 2013 20:40

Knudde schreef:Afbeelding

:res:

12 apr 2013 20:49

Goed bezig! :thumleft:

12 apr 2013 20:57

geweldige foto's met al die onderdelen op de stoep :lol:

Succes met het project :wink:

12 apr 2013 21:00

Afbeelding
:res: Dat is serieus sleutelwerk zo op de oprit. Zijn de buren nog wel blij met je :mrgreen:

12 apr 2013 21:01

Thx voor de leuke respons gasten! Stimuleert mij weer om nog meer te uploaden :)

12 apr 2013 21:05

Zet dan wel even een spatie tussen de [IMG's] anders
heb ik zo weer RSI in m'n wijsvinger :D

12 apr 2013 21:08

@ WillemB,

Ja dat is het zeker :). De buurt heeft verscheidende meningen en, gezien ik analytisch ingesteld ben, vind ik het altijd wel een sport om dit eens nader te bekijken:

- Leeftijd vrucht tot 10 jaar: Geen respons
- Leeftijd 10 - 16 jaar : Niet weg te slaan
- Leeftijd 16 - 30 jaar : wil fysiek behulpzaam zijn en maakt foto's
- Leeftijd 30 - 65 jaar : Zijn geniale stuurlui... aan wal (volgens mij moet je die krik iets meer naar voren schuiven, vroegah etc.)
- Leeftijd 65 - .. : Worden weer handig als de motor erin zit. Die horen of je timing goed staat, ruiken of hij goed loopt, dat zijn van die analoge helden :res:

Daarnaast valt het mij nog alles mee, iedereen is wel oprecht geïnteresseerd en vindt het wel leuk (of weet van mijn kritisch oog het tegendeel te verbergen).

12 apr 2013 21:23

Respect man ik dacht dat ik mijn relatief kleine garage af en toe kunst en vliegwerk uit moest halen, maar zo
op de oprit !!!!! pff dan begon ik er toch niet aan, remmetjes vernieuwe wil ik zo nog wel doen, maar complete transaxle wisselen.....
pfffff

en met ervaringen uit het verleden voel ik je spierpijn en blauwe plekken met je mee 8)

12 apr 2013 21:26

Pfffffffffff echt respect wat een werk zeg.... :thumleft:
Plaats een reactie