Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
23 maart 2013 23:29
Ik heb samen met mijn vriend van me onze motor preventief gereviseerd.
Via onderstaande link kun je de hele revisie zien.
http://81.30.71.201/~frank/Foto's%20993/#Misschien hebben jullie er iets aan....
23 maart 2013 23:32
Fraai, maar wat is de functie van de meetklok bij de tuimelaar?... Klepspeling meten?
23 maart 2013 23:35
@dial_888
Nokken assen op tijd zetten en dat kunt je op twee manieren doen
1 is voor bijna 400euro gereedschap kopen om de nokken assen optijd te zetten of
2 je doet het met een klok en een tuimelaar van een 964 dus scheelt het een hoop geld.
23 maart 2013 23:46
Ging er vanuit dat er merktekens krukas/nokkenas voldoende was... tenminste dat had ik bij de alfa blokken van vroeger...
Duidelijk....leuk dat je de ruimte/gereedschap hebt om het zelf te doen. Ik zou er nu niet meer aan beginnen....
23 maart 2013 23:46
Ging er vanuit dat er merktekens krukas/nokkenas voldoende was... tenminste dat had ik bij de alfa blokken van vroeger...
Duidelijk....leuk dat je de ruimte/gereedschap hebt om het zelf te doen. Ik zou er nu niet meer aan beginnen....
24 maart 2013 0:13
Zo hé, dat is een aardige klus geweest
Leuk dat je de moeite hebt genomen om de foto's te maken en ook hier te plaatsen
Weet je misschien ook je olieverbruik van voor de revisie?
(En misschien ook van na deze revisie, of is het te kort geleden om daar iets over te kunnen zeggen?)
Mvg Marco
24 maart 2013 1:13
Wat was de reden van de revisie, olieverbruik
24 maart 2013 2:25
mag ik weten wat het gekost heeft? Speel nog met de gedachte om een luftie erbij te nemen maar krijg soms de indruk dat revisie van een luftie (en andere zaken) meer kost dan de beroemde gevoelige IMS Lager van een waterkoker (overigens, zit inmiddels ruim over de 160K (997)en nog geen enkel probleem gehad met dat hok.)
Ben benieuwd.
En ja, hou op over de waardevastheid van een 964 of en 993 (of ouder), dat kan dan wel zo zijn maar kijk ook even naar de kosten om dat zo te houden. Tenzij je Handige Harry bent, kost het je klauwen vol geld, nieuw en oud. Nieuw qua afschrijving en onderhoud, oud qua onderhoud............
24 maart 2013 6:07
De belevenis in een lufty is onbetaalbaar Rob....
24 maart 2013 9:08
Weet ik, heb er een gehad. Beleving genoeg i.d.d.
Maar gezien de kilometers die ik maak (gisteren de 32.000 aangetikt met de 997) stel ik wat meer luxe en comfort toch ook wel op prijs.
Zou er nog wel eentje bij willen, leuke 964 ofzo. Maar eerst even andere dingen.
Vroeg me gewoon af wat die grappen zo'n beetje kosten.
24 maart 2013 9:20
Als je (er) niks zelf (aan) doet ... vanaf 7,5 K Euro .... en dan snel richting de 10 en verder.
Wil je 'm puur en alleen technisch gereviseerd hebben, of moet ook alles weer blinken als nieuw
daar zit toch nog aardig wat prijsverschil in
Ik heb de motor van m'n 964 Cabrio ooit ook preventief laten reviseren, omdat deze toch grotendeels uit elkaar moest vanwege de bekende lekkage's ....
Met de 993 rij ik gewoon door - en ben al zeker aan het dubbele wat Km's betreft als waar TS het over heeft
.. 'ns kijken waar het schip strandt
24 maart 2013 12:13
De rede voor revisie is het wisselde olie verbruik (lange afstande normaal verbruik 1liter op 7000km, korte afstaande 1liter 2500km)
Volgens Porsche nog binnen de norm persoonlijk vindt ik dit te veel.
Kosten die ik gemaakt heb (zonder de uren omdat we alles zelf hebben gedaan) zijn 3750,-.
Normaal was dit niet te doen onder de 10k als de uren moet betalen.
Vervangen zijn:
Alle lagers, zuigerveren, klepgeleiders, hydro klepstoters, pakkingset, tandriemen stuurpomp en distributie, koppen vlakken en afdichtingen en natuurlijk een heleboel klein materiaal.
Een ding weet ik zeker als ik nog 50000km had gewacht (wat zeker haalbaar was )had ik het niet voor dit bedrag het kunnen maken.
24 maart 2013 12:38
Heb hetzelfde laten doen en om dezelfde reden en bij dezelfde km stand
Auto doet het werkelijk super en geen druppel olieverbruik
Was (volgens afspraak) rond de 7 dzd kwijt en heb er geen spijt van
24 maart 2013 14:36
Klepgeleiders waren erg slecht maar ook de krukas lagers begonnen slijtage te vertonen.
Voor de hydro klepstoters geld dat het jammer er niet aan de afdicht rubbers kunt komen, dus slikken en 12 nieuwe kopen à 70euro ex btw.
Als je namelijk de klepstoter uit de tuimelaar haalt om hem schoon te maken breekt het afdichtrubber in twee stukken.
En de klepstoters laten zetten heeft geen zin, dan moet je als nog weer een keer de motor eruit halen om ze te vervangen.
Maar goed beter optijd de boel goed aanpakken zodat hij er weer een lange tijd tegen kan
24 maart 2013 15:02
Gerustellende gedachte dat je een perfecte blok achterin hebt........en zo betaalbaar is.
Ik hoop iig dat de mijne nog jaren en jaren doorgaat....nu op 251k and still counting....en met 5k voor hobby gebruik vooral niet aankomen, slechts een liter per 3-4k bijvullen....
24 maart 2013 15:37
Met onze 993 hebben afgelopen jaar 20000km gereden en hoop dit jaar zeker net zo veel km te maken.
En elke km met een big
24 maart 2013 16:21
flendering schreef:Met onze 993 hebben afgelopen jaar 20000km gereden
Zoals het hoort
... ookal rijdt TOTMBO dat in 3 maanden met haar 964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.