Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
07 apr 2013 20:16
Weet iemand hoe je het "hoefijzer" moet demonteren?
Heb deze week de electronica binnen gekregen zodat ik de kap met 1 druk op de knop kan openen of sluiten en hiervoor moet het hoefijzer dus los.
Via diverse engelse fora al wat plaatjes gezien wat je moet doen, maar voor mijn gevoel moet ik behoorlijk kracht zetten om iets los te krijgen. Nou wil ik niet de boel gaan mollen om iets te monteren, dus graag enige hulp.
Heb de pinnetjes in de ventilatie roosters gevonden, weet dat ik moet afplakken om niets te beschadigen, maar eerlijk gezegd houdt het voor mij dan op. Ben bang dat ik de boel beschadig.
Iemand?
07 apr 2013 20:24
Hiermee, en met
deze, moet je aardig op weg kunnen
07 apr 2013 21:22
Van de week nog gedaan. Onderkanten met je nagels een voor een naar je toe losklikken, dan kan je hem erafnemen.
5 seconden werk. Succes.
07 apr 2013 21:50
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Inderdaad gelukt op deze manier.
Heb de
Robotop geïnstalleerd (ook 2 tellen werk) en werkt fantastisch! Met 1 druk om de knop gaat nu de kap open of dicht. Auto moet wel op contact staan.
Kwam er vandaag ook achter dat ik mijn kap ook rijdend kan sluiten (nog voor de montage van de Robotop. Zal wel ergens een begrenzer opzetten qua snelheid maar wel makkelijk zo.
Nu weer alles netjes dicht zitten en klaar voor volgende week zondag!
07 apr 2013 22:29
Snelheid waarmee de kap open en dicht kan is max 50 km/u (voor de volledigheid).
07 apr 2013 22:51
kolere!
Das aardig aan de snelheid!
Thnx!
02 aug 2013 17:16
Zou het maar niet uitproberen, met zo'n windhapper. Overigens er mag geen obstakel zijn met openen en sluiten lijkt mij, of stopt het dan van zelf Marco ?
03 aug 2013 10:35
vooral met die snelheid open
maar het voordeel is dan heb ik misschien weer een leuke klus erbij
nee even serieus stapvoets moet kunnen maar veel harder zou ik echt niet doen.
hou maar als je open rijdt een plaat hardboard in de lucht.
gr ronald
03 aug 2013 11:12
50?
da's hard. mijn mini kan tot 30 het dak open en dicht.
03 aug 2013 11:51
Bij mijn 500C 60kmh
03 aug 2013 22:31
Mijn 3.2 Targa uit 1987 kan bij elke snelheid open. Of je je dak ooit nog terug vindt, is de vraag en afhankelijk van de snelheid. Boven de 100 neigt de kans naar nul.
Dicht kan alleen als je stilstaat.
03 aug 2013 22:41
Regelmatig met snelheden tussen de 30 en 45 km per uur het dak van zowel de 996 als de 997 open en of dicht gedaan. Geen enkel extra kraakje of wat dan ook. Ze zullen het vast goed getest hebben denk ik dan maar
03 aug 2013 22:47
Wanneer Porsche als grens 50 km/u stelt, kunnen ze ongetwijfeld met een veel hogere snelheid geopend en gesloten worden.
Ik hou het gewoon bij stapvoets...
Ik ga binnenkort wel beginnen met stap 2 om het dashboard te demonteren. Ga de bediening van de spoiler niet meer met mijn grote teen doen, maar gewoon met een knop op het dashboard. Gaat gelijk een lampje knipperen wanneer deze in beweging is en dat zelfde lampje constant branden wanneer deze compleet naar buiten gekomen is.
03 aug 2013 23:17
Bij mij moet hij op "handrem" staan om de kap te kunnen openen? Of bedoel je na installatie van de robotop?
03 aug 2013 23:21
Was standaard op de 996 4S Cabrio. Ik weet niet zeker of het met de invoering van de MKII was of pas augustus 2003 (modeljaar 2004 dus intro van de 4S Cabrio).
04 aug 2013 18:11
Weet bij mij niet of het door de robotop komt, maar kan rijdend de kap sluiten.
Heb begrepen dat je de handrem 1 tikje kunt aantrekken om de handremblokkade op te heffen.
05 aug 2013 22:50
Ben benieuwd !
09 aug 2013 17:09
En rijd je 996 nog? Of heb je sluiting
Ik ben vanavond 1 straatje verder dan jij
09 aug 2013 20:28
996 rijdt fantastisch! Onlangs nog een mooie rit naar Winterberg mogen maken met de911gek. supermooi en gemiddeld op 1:7 blijven steken. Lekker doorgereden dus.
Binnenkort de knop eens gaan monteren, kortsluiting zal er niet bij wezen
23 okt 2013 20:13
Marc' Oh Oh... schreef:Weet iemand hoe je het "hoefijzer" moet demonteren?
Heb deze week de electronica binnen gekregen zodat ik de kap met 1 druk op de knop kan openen of sluiten en hiervoor moet het hoefijzer dus los.
Via diverse engelse fora al wat plaatjes gezien wat je moet doen, maar voor mijn gevoel moet ik behoorlijk kracht zetten om iets los te krijgen. Nou wil ik niet de boel gaan mollen om iets te monteren, dus graag enige hulp.
Heb de pinnetjes in de ventilatie roosters gevonden, weet dat ik moet afplakken om niets te beschadigen, maar eerlijk gezegd houdt het voor mij dan op. Ben bang dat ik de boel beschadig.
Iemand?
Hi Marc, ik heb de links die de andere leden hebben aanbevolen ook bekeken. Maar zie daar niets over afplakken en niets over pinnetjes in de ventilatie roosters. Ik sta nu voor hetzelfde en met dezelfde angst: Iets beschadigen. Zou je in "Jip en Janneke" taal in een paar stappen kunnen beschrijven hoe dat "het hoefijzer" los moet?
Dank!
|\/|
23 okt 2013 21:23
Nagels onderaan de hoefijzer tussen hoefijzer en dashboard zetten en voorzichtig lostrekken.
Wanneer je het 1x hebt gedaan denk je: "was dat alles?"
Vergeet het verhaal van de pinnetjes, was mijn onwetendheid.
23 okt 2013 23:07
hansstaal schreef: Overigens er mag geen obstakel zijn met openen en sluiten lijkt mij, of stopt het dan van zelf Marco ?
Dit is een goed punt en een groot nadeel van de 1 knops bediening. Wanneer er iets fout gaat dan stopt de bediening niet en kan de heel zaak kapot getrokken worden. Ik hou het maar bij het oude, ik moet het knopje 9 sec. vast houden, is nog wel te doen.
24 okt 2013 7:20
Peter schreef:Wanneer er iets fout gaat dan stopt de bediening niet en kan heel de zaak kapot getrokken worden.
Klopt! Of wat als er opeens een gevaar dreigt waardoor je niet verder wil gaan met openen of sluiten van de kap? Daarom is er een beveiliging ingebouwd door de fabrikant om zeker te weten dat er niets fout gaat bij de bediening van de kap.
Naar mijn mening haal je die zekerheid/veiligheid weg met als enige voordeel dat je niet een knop een aantal seconden moet vasthouden
24 okt 2013 10:12
Lijkt mij dat als je 1 van de 2 knoppen opnieuw indrukt dat de kap toch niet verder open gaat... Of is er echt een 'point of no return'?
Heb je dat weleens geprobeerd, Marco?
Laatst bijgewerkt door
RichardP op 24 okt 2013 16:52, in totaal 2 keer bewerkt.
24 okt 2013 15:11
klopt inderdaad. Knop opnieuw indrukken en proces stopt.
Ik vind het wel makkelijk. Kan ik mijn vinger in mijn neus stoppen in plaats van op de knop houden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.