Door afgelopen weekend in Oosterhout aanwezig te zijn geweest bij de Porsche lentemeeting 2013 waarbij ik een hoop enthousiaste Porsche bezitters heb gesproken, raakte ook ik weer enthousiast om het lopende project met jullie te delen. Of de betreffende personen ook het project zullen volgen weet ik niet, maar ik deel graag deze reis van vernieuwing met jullie.
Inmiddels ben ik 2 weken bezig met dit project waarbij inbegrepen zit: nieuwe knippers, emblemen, leder- en velgen restauratie, uitdeuken, lak reconditioneren, etc. etc. Omdat de velgen in slechte staat waren en de 993 inmiddels op 4 pootjes in de garage staat zal ik alvast het lopende werk met jullie delen. Deze 993 is met de nodige kilometers van 230.000+ op de teller alles behalve een “Garage Diva” en ongeacht de weersomstandigheden is aan alles te zien dat deze 993 een zwaar leven heeft gehad. Al deze omstandigheden hebben een grondige aanslag op de lak en andere delen gedaan bij een van de mooiste, maar ook een van de moeilijkste kleuren die er bestaat: zwart
Het interieur voor behandeling:
Mede dankzij het PF kon ik vrij eenvoudig achterhalen hoe de stoelen te verwijderen, alleen zo is een grondige reiniging mogelijk:
Zoals te zien is op de onderstaande foto's is ook hier weer duidelijk te zien hoe de 993 de afgelopen jaren heeft doorgebracht. Met de nodige schade en verkleuring... dood en dood zonde
Gelukkig is er voor vele dingen ook een oplossing
Het leven van een interieur stopt niet bij 230.000+ km en een 19 jarig bestaan, ook een 993 kan beginnen aan zijn midlife crisis
Hopelijk kan ik binnenkort weer nieuwe foto's en de vorderingen van dit project met jullie delen...
Gr,
Ferry