Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Onderhoudsbeurt Boxster DIY

20 apr 2013 15:23

Vanmorgen de Boxster een grote beurt gegeven. Blijkt toch dat je dat makkelijk zelf kan doen :!:

* Nieuwe Olie en Oliefilter
* Nieuwe Multibelt
* Nieuw Luchtfilter
* Nieuw Interieurfilter
* Nieuwe ruitenwissers
* Remmen had ik paar maanden geleden al gedaan

Klaar voor het voorjaar :drive:

57702 57703 57704 57705

Re: Onderhoudsbeurt Boxster DIY

20 apr 2013 15:33

Wilde nog een filmpje in het bericht zetten maar bericht was al gesloten na 5 minuten ..... raar ?!?!?

Daarom hier de link:

http://www.youtube.com/watch?v=GW7fcTIl ... e=youtu.be

20 apr 2013 17:37

:thumleft: ... toppie, bespaart je hoop geld vergeleken met de garage. Maar je moet het ook kunnen, verstand van hebben en tijd voor hebben.

Ik liet destijds altijd het onderhoud uitvoeren omdat ik er zelf geen kennis van hebt... alleen van andere machines maar geen auto's :wink:

20 apr 2013 18:22

Cool ben ik niet de enige die vandaag de porsche een "beurt" heef gegeven. Vandaag olie / oliefilter / en luchtfiler gedaan.

20 apr 2013 20:21

Ook goed bezig geweest dus ! Dit soort onderhoud is eigenlijk niet anders dan bij een "normale" auto.

21 apr 2013 12:36

op zich is een boxster ook een niet moeilijke auto om aan te sleutelen al zeg ik het zelf :D Ook ik doe het meeste zelf laast nog handrem schoenen vervangen en ook mijn remblokken gedaan en stabilisator rubbrs achter en stabilisatorstangen voor vervangen al had ik mijn olie wel laten doen vanwege tijdgebrek en ik toch weer klaar wil zijn voor het voorjaar :drive:

04 mei 2013 18:04

Jammer dat je niet laat zien hoe je de distributieriem vervangt in het filmpje. Goed om te horen dat je veel zelf kan doen en dat de "sleutelbarrière" eigenlijk psychologisch is: blijft een auto :).

04 mei 2013 19:23

Een boxster heeft geen distibutieriem maar een ketting en deze hoeft niet vervangen te worden. De multibelt vervangen kun je hier bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=6B68RTFIjbE

Kind kan de was doen ......

04 mei 2013 19:34

Dank voor je link naar het filmpje en je bijscholing mbt de riem :). Veel gemakkelijker dan ik dacht.
Plaats een reactie