05 okt 2013 16:51
05 okt 2013 17:04
05 okt 2013 17:31
Patrick schreef:O.a. hier kun je de codes opzoeken.
http://www.kindel.com/Porsche/options.asp
http://www.porschemag.com/render.cfm?so ... tion_Codes
http://members.rennlist.com/vilhuer/options.pdf
Code Option Description
470 Without spoilers, in conjunction with turbo look
490 Hi-Fi sound system
975 Velour carpet in luggage compartment
Zou dit kunnen kloppen ?
05 okt 2013 18:02
Turbo-look in 1971?470 Without spoilers, in conjunction with turbo look
Heinz schreef:Even een mailtje naar marc.noack@porsche.de met daarin al de nummers en dan krijg je een keurig antwoord met het al of niet orgineel zijn van de motor en de optie lijst van de auto. Je kunt ook nog even het nummer van je versnellingsbak toevoegen, want matching numbers betekend volgens mij dat de VIN (chassis) motor nr. en bak nr. zijn zoals afgeleverd in 1971.
05 okt 2013 20:04
05 okt 2013 22:17
07 okt 2013 8:15
Patrick schreef:Poging 2
470- Comfort equipment for T model 388,50
M 470 : Comfort group for T-model:
Velouren carpeting
Gold ”Porsche” nameplate and model number
Aluminium door sills
911S rubber mouldings on bumpers and below doors
Chrome rocker panels
911S instruments
Rubber bumperettes
Leather covered steering wheel
M 490 : Retractable antenna, left side, noise suppression
M 975 : Forged alloy wheels (5½ x 14) with tires 185 HR 14
Bron : http://www.early911sregistry.org/forums ... tion+codes
07 okt 2013 8:33
07 okt 2013 9:09
piewie schreef:tip
een mailtje naar : Marc.Noack@porsche.de waarin je het chassis nummer en je motornummer en eventueel de nummer van je versnellingsbak ook opgeeft. En dan krijg je GRATIS van porsche zelf een mail terug hoe je auto is afgeleverd (kleur opties enz ) af fabriek.
08 okt 2013 7:58
08 okt 2013 9:45
hansvdc schreef:Ik zou denken dat je met deze porsche zo zou kunnen rijden. Ziet er nu al mooi uit....
08 okt 2013 10:23
08 okt 2013 12:39
08 okt 2013 15:31
08 okt 2013 15:59
08 okt 2013 16:16
felix bahama 912 schreef:Mooi project man, hou het in de gaten!!
Ben zelf 2 motoren aan het bouwen, beiden 4 cilinders (noem het een tik, iets met perfecte balans en zo).
1 gaat 100/105 pk opleveren met big bores, een 123 tune ontsteking, de juiste uitlaat en verbeterde solexen, de andere motor gaat tegen de 170 pk leveren met 1900 cc.
Beide originele Porsche 912 motoren. Wisselen kost een uur, max. 2 uur, dus ga ik een paar keer per jaar wisselen want 15.000 km p/j is teveel voor 170pk in je 912.
Als de beide Porsches klaar zijn doen we eens een bochtig stukje.
08 okt 2013 16:29
DutchBuild schreef:... Ik denk wel dat ik hem eerst nog op kenteken ga zetten alvorens ik hem uit elkaar haal.
08 okt 2013 16:39
08 okt 2013 17:33
DutchBuild schreef:De motor wil ik compleet reviseren met de volgende aanpassingen:
- S-zuigers
- S-nokkenassen
- throttle bodies (injectie)
- Dis-bobine
- KMS computer (mp35)
- Sterkere oliepomp
- (andere) oliekoeler
08 okt 2013 17:52
08 okt 2013 18:31
DutchBuild schreef:Deze auto is in een nette staat, matching numbers en heeft mij 34.500 gekost. Ik steek er nog eens iets van 25K in waardoor hij op zo'n 60K zit wat hij echt wel weer op gaat brengen binnen 10 jaar.
De T is veel makkelijker om te bouwen naar de normale injectie en ontsteking waardoor hij een stuk beter zal rijden en met een vermogen van zo'n 200pk.
08 okt 2013 18:34
08 okt 2013 18:56
outletvalve schreef:DutchBuild schreef:Deze auto is in een nette staat, matching numbers en heeft mij 34.500 gekost. Ik steek er nog eens iets van 25K in waardoor hij op zo'n 60K zit wat hij echt wel weer op gaat brengen binnen 10 jaar.
De T is veel makkelijker om te bouwen naar de normale injectie en ontsteking waardoor hij een stuk beter zal rijden en met een vermogen van zo'n 200pk.
Een T in concours staat zal misschien 60 opbrengen op dit moment, maar anders zit je daar toch nog wel een flink stuk onder. (45K is realistischer)
Ben benieuwd hoe jij 200 PK uit zo'n blok tovert Ik ben geen technicus, maar om van 130 naar 200 te gaan lijkt mij toch een behoorlijke stap. Misschien heb ik het gemist, maar komen er ook andere schijven onder?
08 okt 2013 19:13
08 okt 2013 19:23
outletvalve schreef:DutchBuild schreef:Deze auto is in een nette staat, matching numbers en heeft mij 34.500 gekost. Ik steek er nog eens iets van 25K in waardoor hij op zo'n 60K zit wat hij echt wel weer op gaat brengen binnen 10 jaar.
De T is veel makkelijker om te bouwen naar de normale injectie en ontsteking waardoor hij een stuk beter zal rijden en met een vermogen van zo'n 200pk.
Een T in concours staat zal misschien 60 opbrengen op dit moment, maar anders zit je daar toch nog wel een flink stuk onder. (45K is realistischer)
Ben benieuwd hoe jij 200 PK uit zo'n blok tovert Ik ben geen technicus, maar om van 130 naar 200 te gaan lijkt mij toch een behoorlijke stap. Misschien heb ik het gemist, maar komen er ook andere schijven onder?