Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
07 nov 2013 22:44
Bij een handelaar zag ik een zwaar bespoilerde en uitgebouwde 911 3.0 SC Targa. Ben benieuwd wat het bij benadering zou kosten om de buitenkant weer origineel te krijgen (binnenkant is ok).
Zou gaan om nieuwe voor- en achterschermen, voor- en achterbumpers en volledig spuiten. Iemand een zeer globale schatting wat zoiets bij een carrosserie-hersteller zou kosten?
07 nov 2013 23:09
Zou gaan om nieuwe voor- en achterschermen, voor- en achterbumpers en volledig spuiten
... prijs inclusief de nieuwe delen - of lever je die zelf aan
- Je weet niet wat er onderhuids tegen gekomen gaat worden ..
- Je weet hoogstends bij benadering hoe lang een plaatwerker er mee bezig kan zijn ..
- Neem het geschatte budget - en vermenigvuldig deze met 2,5 ...
- Spuitwerk varieert van 3500 to 8500 euro ... afhankelijk van wat er gedaan moet worden - en hoe het gedaan wordt ..
Ik gok even dat een plaatwerker er zeker 1 volle maand mee bezig is = 160 uur
07 nov 2013 23:10
nieuwe schatting dus 160 * 2.5 = 400 u
07 nov 2013 23:11
nieuwe schatting dus 400 * 2.5 = 1000 u
07 nov 2013 23:12
nieuwe schatting dus 1000 * 2.5 = 2500 u
.........ik zou het niet doen
07 nov 2013 23:13
ps schreef: .........ik zou het niet doen
... maar jij weet dan ook uit ervaring wat een auto (laten) bouwen kan kosten
07 nov 2013 23:19
Maar het kan ook goedkoper.....
Alles hangt samen met je verwachtingspatroon van het eindresultaat.
Als je concours staat wil, betaal je de hoofdprijs....
07 nov 2013 23:22
Heeft alleen zin meen ik als je t allemaal zelf kan, spuiten evt elders. Ik kan bijna niks en bewonder de jongens die hier hele auto's zelf bouwen, incl het uit niets fabriceren van het plaatwerk
Laat mij maar een badkamertje doen.
07 nov 2013 23:23
Ik bedoel, ....in het bad.
07 nov 2013 23:36
Moe tussen de 15 a 20 haalbaar zijn met goede gebruikte onderdelen, mits er geen andere bekende Porsche problemen zich aanmelden.
08 nov 2013 11:36
Laat de auto bekijken door een plaatwerker/spuiter die kan tijdens een bezichtiging meer zien en ook de risico beter inschatten. Samen is het dan ook beter in te schatten of het acceptabel is tegen het verwachte eind resultaat en de realistische waarde als de Porsche er weer als een plaatje voor staat.
Uit ervaring weet ik dat er altijd tegenvallers voorkomen bij z’n. project.
Geruik van gebruikte onderdelen maakt de prijs altijd aantrekkelijker, maar bekijk deze wel goed in wat voor staat ze zijn.
Laat altijd na z’n klus de Porsche taxeren en verzeker deze dan ook op taxatie waarde.
Theo
08 nov 2013 11:58
daar weet ccr hulst echt alles van.
08 nov 2013 12:29
Rijn weet er volgens mij ook alles van....
http://www.theovanrijn.nl/historie
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.