Mijn kerstcadeautje is inmiddels onderweg: vier originele 4,5J Kronprinz wielen uit 1959...
Ze zijn recht en zilver/aluminiumkleurig gespoten, alle klemmetjes zitten er nog op en ze verkeren optisch in perfecte staat. Ze hebben jarenlang in een opslag gestaan/gelegen en waren bedoeld voor een 356A restauratie-project dat uiteindelijk is afgeblazen. Daarna zijn deze velgen in vergetelheid geraakt. Pas toen de schuur twee weken geleden leeggeruimd moest worden omdat er een nieuwe zal worden gebouwd en deze oude schuur afgebroken moe(s)t worden, kwamen ze weer tevoorschijn.
Ik wil ze tóch net effe wat strakker af laten werken, dus ik wil ze laten poedercoaten en in plaats van de smoothies, die nu onder Betty, zitten monteren...
Ik twijfel nu alleen over de kleur die ik ze zal laten poedercoaten:
- Zwart zoals alle velgen die tot nu toe onder m'n Speedster hebben gezeten;
- Zilverkleurig zoals ze origineel geleverd werden;
- Gebroken wit, zoals de bies en de gumballs;
- Rood zoals de streep/baan die over de auto loopt;
Ik heb 2 soorten zwarte velgen inmiddels (de smooties en de American Racings), dus ik zit erover te denken om deze een andere kleur te laten poedercoaten. Rood geniet niet mijn voorkeur:
maar wit lijkt me wel wat:
Alu/zilverkleurig is natuurlijk 'gewoontjes' maar ziet er wel goed en origineel uit:
Ik kan ze ook een soort van 'gepolijst aluminium' laten poedercoaten. Dat geeft meteen een andere look...
Heeft iemand nog andere ideeën?
Alle opties zijn welkom!
Misschien kan hier iemand wat gekleurde 356-velgen in photoshoppen, zodat ik me een beeld kan vormen:
Hier is een plaatje van de velg (voor de photoshoppers):
What do you think???