Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
12 jan 2014 20:17
Dag allemaal,
Heb schade aan de voorkant 996. Een beetje last gehad van onderstuur. Misschien het overwegen waard om de gewaardeerde ronde koplampen van de 997 of 993 nu te plaatsen.
Iemand ervaring mee?
Super lelijk vind ik de spiegeleieren niet maar als het moet gebeuren dan nu!
Ben benieuwd naar ervaringen.
12 jan 2014 20:20
helpen die koplampen tegen onderstuur dan?
12 jan 2014 20:26
Staat er toch niet. Hij heeft schade door onderstuur
12 jan 2014 20:28
Niet echt denk ik. Een trottoir band in de koffer ruimte misschien wel.
Ik heb een 996 met een eigen willetje. Ik stuur naar rechts, hij gaat fijn rechtdoor, zucht.
12 jan 2014 20:29
Het kan nooit erger worden. Kan een interessant project worden, al zal je de kosten voor de ombouw nooit terugzien in een hogere verkoopwaarde.
12 jan 2014 21:35
Ik was laatst bij Michael in Peize (MH automobielen), hij heeft een aantal van deze projecten staan. Van 996 naar 997, zelfs van 996 naar 991.
12 jan 2014 22:28
Iemand een advies/voorkeur/ervaring met een schadebedrijf voor een behoorlijke schadereparatie aan de voorkant van mijn 996 met 135000km op de teller ?
Omgeving Delft, Den-Haag, Rotterdam?
13 jan 2014 17:34
Beste even langs Porsche Haaglanden Motorsport (voorheen Porsche Service Haaglanden) in Nootdorp. Of Cabrioland op de Binckhorst. Sleutelen allebei aan Porsches.
13 jan 2014 23:41
Ik heb wel eens een zn. bob de bouwer project gespoten kan wel eens informeren voor je Rob.
14 jan 2014 0:26
Uiteraard ieder zijn smaak, maar waarom zou je het doen?
14 jan 2014 10:08
Eeehhh, omdat 'ie het mooier vindt? Goeie vraag zeg.
18 jan 2014 20:52
Vooral doen. Weer een 996 die je kan afschrijven voor later. Bewijs je de andere 996 eigenaren een dienst mee. Zelfde effect als destijds de omgebouwde 3.2 naar 964...
18 jan 2014 23:17
alsof je een 996 moet gaan cultiveren. als dat ding van voren in elkaar zit en je moet hem toch opknappen... doe dan gelijk goed wat Porsche fout deed. Als het (simpel) kan, zou ik het ook doen. Later bij verkoop genoeg mensen te vinden die het ook mooi zullen vinden. Originaliteitswaarde / concoursstaat is voorlopig bij een 996 geen issue.
18 jan 2014 23:40
horn schreef:Originaliteitswaarde / concoursstaat is voorlopig bij een 996 geen issue.
Dat was het toendertijd bij de SC en Carrera 3.2 ook niet
19 jan 2014 1:21
samengevat: hoe lang wil je er nog mee rijden?
lang: niet doen
kort: wel doen
maar dat is allemaal bullshit who cares inruil waarde dat is pas een probleem als je gaat inruilen. Als je het zelf mooier vindt: morgen doen!
Het plezier van vandaag > plezier van over 5 jaar!
19 jan 2014 1:55
Gewoon doen... als je tegelijk fan bent van Marijke Helwegen, Vanessa, Bonnie St. Claire, Linda de Mol, John de Mol (?), Gerard Joling en Astrid Joosten.
Het lijkt wel wat, maar er is ook "iets wezenlijks" verdwenen...
19 jan 2014 12:37
horn schreef:alsof je een 996 moet gaan cultiveren. als dat ding van voren in elkaar zit en je moet hem toch opknappen... doe dan gelijk goed wat Porsche fout deed. Als het (simpel) kan, zou ik het ook doen. Later bij verkoop genoeg mensen te vinden die het ook mooi zullen vinden. Originaliteitswaarde / concoursstaat is voorlopig bij een 996 geen issue.
Eens!
Ik zie het juist ook in andere werelden, daar wordt over origineel niet zo in extremen gedacht. Daar ik ook motor liefhebber ben, zie ik daar bv bijna geen enkele Ducati origineel, dus allemaal aangepast aan eigen smaak. Gelukkig maar anders hadden we ook allemaal dezelfde vrouw als smaak uniform was. En dus kun je best, laat ik het beetje overdreven stellen, een model adoreren en toch weer individualiseren.
19 jan 2014 12:45
Olaf schreef:horn schreef:Originaliteitswaarde / concoursstaat is voorlopig bij een 996 geen issue.
Dat was het toendertijd bij de SC en Carrera 3.2 ook niet
Daarom schrijf ik ook 'voorlopig'. Bij de SC is het ook pas 30 jaar na dato een issue geworden. Dan is die 996 allang vergaan. Doen en niet morgen, maar vandaag!!
20 jan 2014 21:39
horn schreef:doe dan gelijk goed wat Porsche fout deed.
Tsja wat heet fout... Of gewoon zn tijd vooruit. Van alle huidige modellen blijft Porsche alleen bij de 911 krampachtig vasthouden aan ronde koplampen. Als de ontwerpafdeling ronde lampen echt zo mooi had gevonden, waren ze ook gebruikt in de andere modellen. Dus de 918 ook maar ronde kijkers geven dan?
20 jan 2014 22:13
Olaf schreef:horn schreef:Originaliteitswaarde / concoursstaat is voorlopig bij een 996 geen issue.
Dat was het toendertijd bij de SC en Carrera 3.2 ook niet
Yup, toen ik mijn 964 in 2006 kochten, was een 3.2 eenvoudig te vinden voor 18k en een SC nog minder, laat staan een 70er 2.7.
Zelfs de 924 in originele staat lever nu al relatief veel geld op. Over 10 jaar ga een goede 996 ook niet voor minder dan 25k weg
20 jan 2014 22:17
Het is toch zo weer terug te bouwen, bumpertje en koplampen.
21 jan 2014 0:23
Johannvb schreef:Over 10 jaar ga een goede 996 ook niet voor minder dan 25k weg.
Tuurlijk, want er zullen nog weinig goede zijn.
Maar de vraag zal ook héél klein zijn, want er ligt dan nog een hele vloot moderner (en mooiere (?!) en betere (plof?!)) 911 te wachten...
Ik zou mijn geld er niet op durven zetten...
21 jan 2014 0:42
Een echt goede 996 (denk gereviseerde en gemodificeerde techniek, met historie en niet teveel kilometers) kost nu ook ruim 20, en dan moet je goed zoeken! En dat terwijl de eerste nu ruim 15 jaar oud zijn, de leeftijd dat de meeste 911's op het laagste punt zaten.
21 jan 2014 9:16
Maar is het niet zo dat men NU een 'goede 996' zoekt voor die prijs, omdat het de enige 911 is voor die prijs?
Over 15 ligt dat geheel anders...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.