De wijzers.
Dit is een verhaal op zich, na in het voortraject overleg met de leverancier van de tellerplaten gehad hebbende, zou deze een soort van witte translucente (lichtdoorlatende) folie meeleveren.
Het monteren hiervan zou een precise klusje zijn . . . no problemo
Op basis van alle informatie de wijzerplaten besteld, echter ten tijde van de levering zat de folie er niet bij.
Een mailtje . . . sorry vergeten, stuur het na
Na een kleine week een mailtje . . . sorry het is op, moet het na bestellen
Weer later een mailtje . . . mijn leverancier levert het niet meer, ik moet een andere leverancier zoeken
En toen werd het stil . . . . . . . . . .
Wat nu?
Besloten om te kijken of de wijzers geverfd kunnen worden, aan de slag dan maar . . .
Mijn werkplek aan de eetkamertafel en met een hobby mesje het orange verwijderen. Volgens een USA forum kunnen de wijzers in een alcoholbadje schoonweken, maar aangezien de wijzers aan de onderzijde een witte laag hebben (tegen het "bloeden" van het licht) besloten om toch maar voorzichtig te krabbelen.
Bij een modelbouwshop verf op acryl basis en een ieniemienie verfkwastje gekocht.
En vooralsnog valt het niet tegen. De aluminium tellerranden die er op zaten vervallen, dus de zwarte tellerranden krijgen een opknapbeurt.
De kilometerteller is inmiddels zo goed als klaar.
Ik had ooit een set tellers (uit een 964) gekocht en aangezien Porsche (of liever gezegd VDO) echt glas en kunststof door elkaar toepast, kan ik in alle tellers voor de 993
echt glas toepassen.
Wordt vervolgd
Laatst bijgewerkt door
Nine-eleven op 23 maart 2014 23:18, in totaal 1 keer bewerkt.