Afgelopen week heb ik een leuke 911 gekocht. Drie weken geleden tijdens vakantie aan het zwembad via Google informatie tegengekomen over de mogelijkheid om een 'modernere' 911 te backdaten naar een oermodel (vriendin in de zon, je moet wat...). En afgelopen week m'n Golf 6 GTI ingeruild op een 1979 Porsche SC. Dat is dus redelijk vlot gegaan
Gezien ik vlakbij m'n zaak woon gebruik ik de Porsche momenteel als dagelijkse auto. Dit valt me eigenlijk alleszins mee. Ik heb hiervoor veel in een 356 gereden (voor diegene die bij PorscheSceneLive Aquabest waren afgelopen jaar, dat was de rode 356A op onze bedrijfsstand), maar de ruim 20 jaar jongere 911 is een wereld van verschil.
De 911 is een van origine Duitse SC uit 1979. Ergens in z'n leven is er een 3.2 blok ingekomen welke al eens gereviseerd is. Het blok en de 915 versnellingsbak lijken in goede staat wat ik een van de belangrijkste punten vond. De carrosserie is een nette basis met hier en daar een schoonheidsfoutje, maar eigenlijk niks spannends. De bumpers/skirts zijn van een 964, maar gezien deze op den duur toch het veld moeten ruimen vind ik het eigenlijk prima voor dit moment.
Gisteren de eerste stap gezet en een lederen Momo Prototipo stuur gemonteerd. Dit stuurt een stuk beter dan het kleine 33cm stuurtje wat er eerst in zat.
Volgende stappen zijn onderhoud (grote beurt, remvloeistof, versnellingsbakolie). Oh en natuurlijk een setje andere velgen besteld, gezien dat m'n business is
Voor 7J en achter 9J Fuchs-style velgen. Daarna de ophanging in Powerflex bussen hangen en uitlijnen. Het doel met deze auto is niet originaliteit, maar wel om er een fijn sturende auto van te maken die van wat modernere gemakken is voorzien.
Ik zal proberen eea hier bij te houden en kijk erg uit naar leuke bijeenkomsten en ritten!
Laatst bijgewerkt door
Sid86 op 12 aug 2014 12:34, in totaal 2 keer bewerkt.