Het virus slaat flink toe hier. Na al bijna 4 jaar met veel plezier in de 964 Cabriolet rond te toeren bleef ik toch hunkeren naar een klassieke 911 Coupé. Die worden zo langzamerhand aardig onbetaalbaar. Even gekeken naar 912's (de 911 met 4 cylinder uit de 356) maar ik denk dat dat toch aan me blijft vreten. Los van het feit dat je ook daar flink betaald voor een goede. De meeting in Best heeft me trouwens het laatste zetje gegeven. En bedankt he!
Toen liep ik tegen deze wagen aan. Een 911S uit 1976. De wagen is origineel Amerikaans, maar vorig jaar geimporteerd en uiterlijk helemaal Europees gemaakt.
De auto is werkelijk om door een ringetje te halen. Hij is in Amerika overgespoten, maar helemaal kaal geweest. Daar zijn foto's van en het is zeer netjes gedaan. De body heeft nergens ook maar een spatje roest. Uitzonderlijk voor een auto van 37 jaar oud. Zeker als je ziet dat bodem en wielkuipen zonder bodyschutz of wat zijn. Schitterend.
Het interieur is érg netjes, de stoelen zijn opnieuw bekleed in heerlijk jaren '70 textiel en leer. Sfeertje hoor!
De tellers zijn nog wel Amerikaans, daar moet ik nog wel wat aan doen.
Wat erg leuk is is dat de volledige historie er bij is. Sleutelkaart en ga zo maar door, het is er allemaal. Er zit een stapel rekeningen bij van een paar cm.
Anyway. Ik heb hem vandaag gekocht van een verzamelaar die hem "dubbel" had. Hij is top, maar de motor heeft wat aandacht nodig. Dat is te overzien. En hij moet nog op kenteken gezet worden.
De wagen wordt iets lager gezet, er komen blauwe platen op. En ik ga toch op zoek naar een ander stuur et een naafverlenger omdat ik er anders niet goed in zit.
Ik denk een Momo prototipo.
Weet iemand hoe je zo'n ding het mooiste laat klinken trouwens? Zijn er G-bocht/Cuprohr-achtige trucjes voor deze auto's?
Hier zijn de foto's!