Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
27 sep 2014 13:07
Spullen zijn binnen..nu nog even eronder knutselen
27 sep 2014 15:18
toevallig die van mij is ook net binnen!
heb je ook een 3.2 ?
27 sep 2014 18:39
Nee een 3.0 SC wanneer ga je het monteren?
27 sep 2014 19:10
HEREN SSI
het is super en geweldig geluid beste wat ik heb kunnen doen
geef maar eens flink gas straks in een tunnel .wordt echt kicken
je zult het ervaren
heb het vorig jaar laten monteren bij paul geeris in heeze
succes met monteren voor jullie
27 sep 2014 19:29
Frank de hoon schreef:Spullen zijn binnen..nu nog even eronder knutselen
Frank, weet je zeker dat de lange 'flare' past op een 3.0?
Dacht dat vanaf 2,0 tot 3,0 de platte uitvoering was.....
27 sep 2014 19:44
ziet er uit als 3.2
28 sep 2014 11:16
Ik heb het bij custom concepts besteld, en ik neem aan dat hij het goede spul geleverd heeft. Maar waar kan ik dat precies aan zien dan?
28 sep 2014 11:49
Frank de hoon schreef:.....nu nog even eronder knutselen
Ik ben benieuwd of het 'even' lukt. Zit er zelf al lang tegenaan te hikken....
28 sep 2014 12:52
Frank,
mijn 3.0 heeft platte aansluitingen
Mooi grijs hé
De SSI die ik kreeg hebben ook dunne
platte aansluitingen
Die aansluiting van jou is dikker en er zit een soort passtuk in, controleer even of dit past op jou cilinders.
Reken op ongeveer 8 uur werk..........als alles meezit
28 sep 2014 16:40
Ik zie nou het verschil. Hij zoekt het morgen even uit en dan lost ie het op.
In ieder geval bedankt voor de oplettendheid!!
06 okt 2014 8:57
Kunnen jullie iets zeggen over de kwaliteit nu Dansk SSI heeft overgenomen? (Er bestond wat twijfel over als zij dezelfde hoge standaarden gingen en konden aanhouden)
06 okt 2014 17:56
Url schreef:Kunnen jullie iets zeggen over de kwaliteit nu Dansk SSI heeft overgenomen? (Er bestond wat twijfel over als zij dezelfde hoge standaarden gingen en konden aanhouden)
ik heb begrepen dat de produktielijn is overgenomen (mal waarschijnlijk)
als dezelfde materialen worden gebruikt en er is een goede QA dan lijkt het mij geen probleem.
13 okt 2014 14:45
Ik heb dus ook sinds een paar jaar SSI warmtewisselaars en een einddemper van Dansk (2in/2uit) op mijn Carrera 3.0.
Wat ik onmiddellijk ondervond was dat die uitlaten in RVS verschrikkelijk veel hitte afgeven.
De achterbumper bijvoorbeeld heb ik langs de binnenkant volledig moeten laten bekleden met een thermische mat. Ik kon zelfs mijn hand niet meer op de achterbumper leggen van de hitte...
Sinds enkel jaren (nog voor montage SSI) ondervond ik dat de auto niet meer zijn volledige vermogen gaf. Ik had ook meer en meer startproblemen en de auto schokte bij constant toerental (ong. 2500t/m). Na allerlei testen bleek dat hij valse lucht trok langs de inlaten, luchtfilterkas.... ook de benzinepomp, warmloopregelaar ed.... werden vervangen. Niets werd aan het toeval overgelaten en alle werken werden verricht bij een Officiële Porsche Dealer.
Om een lang verhaal kort te maken : Het volle vermogen heb ik (nog) niet helemaal terug. Vermoed wordt dat waarschijnlijk de té hete SSI's en uitlaat de oorzaak zijn.
De wagen staat nog bij de OPD dus :
Wordt vervolgd...
26 nov 2014 17:34
Heb je nog een update van de OPD ontvangen?
26 nov 2014 22:44
Nee. De auto staat nog steeds in de garage. De injectors dienden ook vervangen te worden. Er werd eerst geprobeerd ze ultrasoon te reinigen, zonder resultaat.... Blijkt wel dat met de montage van een SSI de co waarden moet verhoogd worden naar ongeveer 2,5% (ipv 1,5% voor mijn Carrera 3.0). Hij draaide niet ok bij 1,5%....
24 jan 2015 21:50
zo leuk klusje de komende maand....
achterbumper verwijderd om een nieuwe aansluiting te maken voor het warme luchtkanaal met de SSI uitlaat...
genoeg ruimte achter de bumper
ben tijdens het verwijderen en demontage van de onderdelen nog meer kleine klusjes tegengekomen !
rubbertjes / schroefjes / draadjes / roestige delen / enz.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.