Wellicht overbodig, wellicht voor sommige interessant.
Bij mij ging het puur om de looks en niet om de functie, dus niet aangesloten met "slangen werk". Wel eerst de uitsparing maken achter de oorspronkelijke mistlichten ivm de "uitloop" vd ducts.
Hoe RS Ducts monteren van Cult Werk op de 964:
1. -Gaatjes boren in de Ducts en monteren zoals de knipperlichten montage punten het al toelaten, Klaar
2. -Zonder zichtbare schroef monteren en zonder demontage vd bumper:
Ik heb er dus voor gekozen om ze niet "functioneel" te maken, dan moet er toch iets van racegaas achter. Racegaas, niet zo voor handen en niet echt mijn ding, meestal niet zwart etc. kwam ik wat anders tegen in de garage, oude speaker opbouw roosters! Lekker fijn en al zwart!
-Knipperlichten en mistlichten verwijderen, uitsparing uitboren/zagen (pas op voor de kabel vd mistlichten en slangen koplampsproeiers etc.)
-Ik wilde ze dus monteren zonder zichtbare schroef en zonder demontage vd bumper. En ook weer makkelijk kunnen demonteren evt. In de Ducts zit al draad en hiervoor aan de nr plaat kant een stukje draad met een moertje gemonteerd, andere zijde een boutje met ringetje.
-Tussen de montage sleufjes vh knipperlicht een uitsparing gemaakt, hierdoor de mogelijkheid om de kant met het "boutje" nog aan te kunnen draaien bij montage vd Duct. Zie de rode cirkel op de foto. Klemmetje voor de knipperlicht parker kun je dus ook verwijderen.
Je schuift hem er gemakkelijk in va de nr plaat zijde en kunt hem dus aandraaien met een sleuteltje door de gemaakte ruimte/uitsparing. (Sorry, geen foto gemaakt!)
De nr plaat kant, met het draadeindje, een gaatje boren op de juiste hoogte. De Duct is redelijk flexibel, deze schuif je eerst aan de knipperlicht kant in het sleufje, wat er al is!, en door hem iets "samen te buigen" kun je het draadeindje in het gemaakte gat aan de nr plaat kant drukken.
Die kant zit bij mij dus niet vast met een moertje, wilde verder niks demonteren, maar door aan de andere kant het boutje aan te halen en doordat hij toch "strak" er tussen zit kan hij geen kant op.
Hopelijk is e.e.a. een beetje duidelijk, altijd lastig om het "op een scherm" over te brengen!
De 1e ben je iets langer mee bezig als de 2e, uitzoeken e.d. Wanneer je de montage eenmaal bedacht hebt is het een fluitje van een eurocent.
Wellicht heeft iemand hier iets aan! Doe er je voordeel mee.
(Slechte kwaliteit I-feun foto's trouwens! en een "geleende foto!")
Gr. Paul
-
Laatst bijgewerkt door
Pw250 op 05 okt 2014 11:43, in totaal 2 keer bewerkt.