Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
15 nov 2014 19:24
Beste iedereen,
Tijdens trackdays merk ik dat de standaard 964 stoelen niet voldoen. Ik wil de stoelen vervangen door sportstoelen. Niet te racy, dus wel enig comfort omdat ik de auto voor 90% vd Km's op de openbare weg rijdt.. Is de poleposition de beste keuze voor die prijs?
Mijn voorkeur heeft half leer en alcantara, donkere kleuren want nu zwart interieur en de mogelijkheid de stoel te verschuiven. Ook de mogelijkheid (toekomst) voor 4 of 5 punt gordels en de normale gordel.
Wie heeft tips of adviezen voor de juiste stoel en welke shop is hier goed in?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Joost
15 nov 2014 19:46
Is zo'n retro-stoel (beetje a la Singer) geen optie?
15 nov 2014 19:52
Ik heb de recaro pole position in m'n E36. Voor circuit gebruik een hele fijne stoel. Maar geen vergelijk met de comfortabele standaard Porsche stoelen. Ik zou ze wel eerst "passen" voordat je ze erin laat zetten. Veel kuipjes zijn gewoon te klein/strak als je niet het formaat en de conditie hebt van een beroepscoureur. Deze recaro's zijn wat dat betreft wat vergevingsgezinder (ruimer).
Prijstechnisch zijn ze ook wel interessant geloof ik. Je kunt het financieel nog veel gekker maken maar de belangrijkste vraag is of je ook goed zit in die dure racekuipen. Biesheuvel heeft een aantal stoelen staan, om te passen. De recaro's heb ik uiteindeljk bij iemand anders in de auto kunnen proberen.
15 nov 2014 20:21
Bedank voor de tips. Ik ben bekend met de smalle vorm van race kuipjes. In mijn E30 racer zit een opmaat gemaakte, maar die is niet bepaald comfortabel en praktisch. Daarom leek mij de pole position dus wel een aardige optie.
Maar kan je het zitten in de PP ook klein dagje volhouden of is deze te hard?
15 nov 2014 21:00
Ik rij met deze recaro's heen en weer naar het circuit. Zandvoort (300km + halve dag circuit km's), Zolder (idem) en Assen (360km + halve dag circuit km's). Geen probleem. De polepositions hebben ook een wat minder hoge (diepe) Kuip en zijn ook iets breder. Denk dat het verder ook wel erg afhankelijk is van de rest van je setup en met name de veren/dempers. Voor tripjes naar Z Frankrijk / Spanje zit ik liever in BMW comfort stoelen.
15 nov 2014 21:36
Turbo stoelen een optie voor je??
15 nov 2014 21:50
Ik heb ook de standaard stoelen door de turbo stoelen vervangen (van Bas (fiscalist) hierboven overgenomen). Dat is al een flinke verbetering en omdat ik nooit op het circuit rijdt een heel goed compromis. De standaard stoelen geven inderdaad heel weinig zijdelingse steun.
15 nov 2014 21:51
+1
Heb r sinds kort ook een Pole position in zitten.
Stoel voegt echt iets toe aan het snelle bochtenwerk.
Op de standaardstoelen moet je jezelf in iedere bocht vast zetten.
Met de Pole position is dat niet meer nodig en kan je volledig focussen op t sturen.
Erg prettig vind ik de steun/afzet van de schouderstukken.
In combinatie met een Prototipo stuur voor mij de ideale zit- en stuurpositie.
Qua comfort is t maar wat je gewend bent of kan verdragen.
Wil je vooral cruisen dan moet je geen Recaro nemen.
Als je echt serieus gaat sturen op het circuit is het aan te raden om het zitgedeelte niet met leder te bekleden.
Leder het nl de eigenschap dat het glad wordt wanneer het vochtig is, je gaat dus glijden in je stoel.
Heb mijn Recaro via MP en samen met deProtiotipo laten plaatsen door m'n specialist.
Succes met t vinden van jouw kuipstoel.
15 nov 2014 22:51
De Pole Position kan je volgens mij in 2 maten kopen qua breedte. Ik ben ook aan het snuffelen. Porformance.nl zegt de kale schalen te kunnen leveren die exact gelijk zijn aan de RS stoelen ( die net weer anders schijnen te zijn dan de Pole Position) iets van € 370 per stuk. In de UK zit een bedrijf dat hoezen maakt voor de stoel voor rond de €450 in leer. Een kant en klare in leer en alcantara kost iets van €900 op Ebay.de
16 nov 2014 22:36
Bedankt voor alle adviezen. Nog een laatste twee vraag: Gebruiken jullie een vast of verschuifbaar onderstel?
16 nov 2014 23:19
Hier vast. Maar is een redelijk dedicated track car (20% straat 80% circuit) waarin ik eigenlijk alleen zelf rij. Montage was daardoor wat simpeler (voordeliger) en kon ook nog wat lager worden gemonteerd op die manier.
17 nov 2014 14:38
Ik heb nog 2x RS (pole position) karbon met zwart leer en onderstel.
Deze zijn nieuw, gaan weg ( wijziging project ).
Doe maar pb ( met tel nummer).
17 nov 2014 21:48
Joost D schreef:Bedankt voor alle adviezen. Nog een laatste twee vraag: Gebruiken jullie een vast of verschuifbaar onderstel?
Mijn Recaro op rails gezet, zaten er bij toen ik hem over nam.
Handig voor de finetuning van de zitpositie en makkelijk bij het uit- en instappen.
18 nov 2014 10:02
De kuipstoeltjes in mijn CS staan ook op rails. Voor het sportievere werk zijn kuipstoeltjes inderdaad heerlijk, voor langere ritten echter niet. 550 kilometer naar Le Mans rijden doet me immers uitstappen als een bejaarde, terwijl dat normaliter toch nog 40 jaar zou moeten uitblijven. Voor trips tot 200 kilometer (zoals naar de Nordschleife) en circuitwerk is het ideaal, maar als je wagen eerder dagdagelijks en op lange trajecten wordt ingezet zou ik voor reguliere sportieve zetels gaan (bijvoorbeeld turbostoelen met dikkere wangen).
18 nov 2014 11:58
Geef dit ook eens een kans: deser.it
Dan ga je meer de Singer kant op. Met de juiste combi heb je best of both worlds, en iets bijzonders.
18 nov 2014 12:47
Recaro SPG XL als je wat langer bent.. Gaten gordels zitten wat hoger en groter voor gebruik 6 punts , anders word je ruggenwervel wat korter als je een aanrijding hebt..
18 nov 2014 14:44
Godspeed schreef:...Voor het sportievere werk zijn kuipstoeltjes inderdaad heerlijk, voor langere ritten echter niet. 550 kilometer naar Le Mans rijden doet me immers uitstappen als een bejaarde...
Die ervaring heb ik dan weer niet.
Een goed uitgezocht kuipje (dus eentje die JOU goed past) is comfortabeler dan een gewone stoel.
800km zonder centje pijn.
Alleen in- en uitstappen is wat lastiger...
18 nov 2014 14:56
Kan inderdaad persoonsgebonden zijn. Zelf mis ik na enige tijd toch het dempend vermogen van een normale stoel (zeker in combinatie met de harde KW V3), en begin ik toch last gaan te hebben in de onderrug. In- en uitstappen gaat vlot eens je het gewoon bent, plaats een hand op de dorpel en de andere op zijkant van de stoel en hef me erin of eruit. Nadeel is dan wel dat je terwijl niets (sleutel, papieren van de wagen, gsm enzovoort) in je handen mag hebben.
21 nov 2014 9:24
Bedankt voor al jullie adviezen. Hier kan ik iets mee.
Keep you posted.
21 nov 2014 15:31
Jeroen914 schreef:Een goed uitgezocht kuipje (dus eentje die JOU goed past) is comfortabeler dan een gewone stoel.
800km zonder centje pijn.
+ 1
21 nov 2014 23:39
Als ik 90% op de openbare weg zou rijden ging ik voor een Recaro CS
Heb ik 200k KMS mee gereden in de 993
Nog redelijk in en uit te stappen
Perfecte steun in de rug, zijdelings en in de schouders en evt doorvoer voor 6 punt gordel voor een rondje circuit
Zit standaard in bijvoorbeeld een megane RS cup
Niet goedkoop, maar wel kwaliteit
22 nov 2014 16:22
zojuist RS look a like stoelen aangeschaft via forum lid. Blij mee!
Hopelijk deze week installeren in de auto. keep you guys posted.
22 nov 2014 17:32
Succes er mee Joost ze zijn nu in goede handen.
Nu kun je ook snel door de bochten.
22 nov 2014 19:23
Top joost!
23 nov 2014 16:09
Foto 's vd stoelen staan in mijn album. Binnenkort even samen de elfjes uitlaten Steef?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.