Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
25 nov 2014 10:00
Hallo,
Misschien hebben jullie een idee.
Ik had wat steenslag, swirls en kleine krasjes op de motorkap dus besloten om de motorkap te polijsten en te waxen.
Na de behandeling met de Rotary poetsmachine en de polijstpasta en de wax een heel mooi resultaat behaald.
Alleen vallen de hele kleine steenslagputjes nu wel erg op. Het gaat om de kleine steenslag waar de basiskleur laag dus nog in takt is. De behoorlijk wat kleine putjes in de laklaag lijken nu te glimmen en in de TL verlichting zie je ze dus allemaal oplichten. Begrijpen jullie wat ik bedoel en Is hier wat aan te doen?
Groet Rik
25 nov 2014 10:30
Rik.85 schreef:Ik had wat steenslag, swirls en kleine krasjes op de motorkap ...
Je hebt het hier over je Boxster, neem ik aan
25 nov 2014 10:44
Klopt! Een boxster S
25 nov 2014 10:55
Motorkap bij een Porsche Boxster ..
25 nov 2014 10:59
Haha oeps foutje, de hood dan? Kofferklep ?voorkant auto? Grote metalen plaat tussen de wielen en achter de voorbumper voorzien van autolak? Ha
25 nov 2014 11:32
Als antwoord op je vraag over steenslag-putjes :
Mijn grote vriend Google schreef:Lakstift
Steenslag verwijderen doe je gewoon lekker zelf. Met een lakstift is dit erg eenvoudig, zelfs als je twee linkerhanden hebt. Een lakstift is geschikt om oppervlakkige steenslagschade of kleinere krasjes, waar nog geen roest onder zit, netjes weg te werken. De lak houdt ongeveer 15 wasbeurten en is dus een handig oplapmiddel, maar geen permanente oplossing.
Lakspray
Heb je te maken met diepe steenslag en flinke schade tot in het plaatwerk, dan kies je voor een lakspray. Handig: de lakspray is tegenwoordig verkrijgbaar als handige 4-in-1-lak. Hierdoor is het niet nodig om eerst te schuren en een grondlaag aan te brengen. Prettig dat je steenslag zelf gemakkelijk kunt wegwerken, maar voorkomen is natuurlijk handiger, beter én goedkoper dan steenslag verwijderen. Hoe kun je steenslag voorkomen?
Extra tips:
Afstand houden
Ten eerste is het verstandig om niet te dicht op je voorganger te rijden. Houd afstand, dan kun je voorkomen dat de steentjes die de wagen voor je opwerpt, op jouw auto terechtkomen. Verder kun je, in verband met opspringende steentjes, het rijden achter een vrachtwagen beter vermijden en is het oppassen geblazen als je op een pas geasfalteerde weg rijdt.
Steenslag preventie
Hoeveel afstand je ook houdt, steenslag is nooit helemaal te vermijden. Een eenmalige investering kan voorkomen dat je voortdurend de schade aan je lak moet (laten) herstellen. Constant de schade van steenslag verwijderen kan een tijdrovende en/of dure klus zijn! Gelukkig zijn er een aantal handige hulpmiddelen die ervoor kunnen zorgen dat je lak beschermd is tegen steenslag. Natuurlijk bescherm je je wagen zo ook tegen insectenresten, teer en krasjes.
25 nov 2014 11:48
Hallo Rik,
Ik heb hetzelfde gedaan maar na het polijsten eerst nog een glaze gebruikt die dan die steenslag putjes opvult met een kleur. Iedereen die mijn steenslag ziet zegt gelijk helemaal overspuiten maar dat vind ik wat te overdreven. Met die glaze heb ik echt een grote verbetering gerealiseerd. Na verloop van tijd slijt het wel maar ik ben er erg tevreden over.
Ik heb een witte auto en heb white diamond gebruikt
http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB_WD16_100901of black hole voor een zwarte / donkere auto
http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB_BH_100900
Laatst bijgewerkt door
Driver4S op 25 nov 2014 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.
25 nov 2014 12:23
Driver4S schreef: Na verloop van tijd slijt het wel maar ik ben er erg tevreden over.
15 Wasbeurten
25 nov 2014 19:15
Olaf,
De puntjes zijn echt super klein, een speldenprikje op de lak, hier kan je dan ook niet fatsoenlijk op tippen en zal dan ook geen houvast hebben.
Zijn er nog meer opties?
25 nov 2014 21:50
Ik heb er bij mijn auto ook last van, maar het zijn er simpelweg teveel om allemaal handmatig aan te pakken.
Er bestaat dan o.a. de keuze uit bijvoorbeeld SSR, of gewoon overspuiten.
Bij SSR wordt de steenslag verborgen, terwijl bij overspuiten ze daadwerkelijk helemaal verwijderd worden.
Overspuiten van de kap (van mijn C5 station) kost slechts 200 euro, dus ik ga zelf voor overspuiten.
26 nov 2014 14:46
Ik denk ook dat overspuiten de enige echt goede manier is om het aan te pakken.
Van de andere kant: dit zijn gebruiksporen die op een auto mogen zitten.
Gewoon genieten van het rijden en laten zitten.....
26 nov 2014 21:38
Dank voor alle reacties.
Het is niet dat de lak weg is, het is de blanke lak die een tikje gehad heeft.
Ondertussen heb ik het bijna helemaal onzichtbaar gemaakt.
Had de gebruiksaanwijzing van de meguairs caluba + was niet helemaal goed gelezen.
Je moet het even laten drogen voordat je het oppoetst.
Nu 2 X in de was gezet en het ziet er al super strak uit.
Misschien nog 1 laagje voor de finishend touch
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.