Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
28 jan 2015 21:07
na het verwijderen van de achterbumper diverse roestige klusjes tegengekomen . . .
iemand ervaring / tips voor het behandelen hiervan ?
28 jan 2015 22:56
Bumpersteunen laten stralen en dan 2-laags poedercoaten.
Blijft t wel weer n tijdje goed.
29 jan 2015 0:02
Wat een kwaliteit he, na zoveel jaar en zo'n klein beetje roest.
Lekker nieuw halen of laten stralen
Suc6
29 jan 2015 12:48
Alle roestige spullen demonteren, stralen, opnieuw laten galvaniseren en dan poedercoaten
Mocht de coating dan beschadigd raken, dan zit er altijd nog een zinklaag onder die (deels) voorkomt dat het onder de coating gaat bloemkolen.
29 jan 2015 12:59
Grappig dat voor auto's die zelden nog een druppel regen zien, onderdelen moeten worden verzinkt, gepoedercoat en blank afgelakt...
29 jan 2015 15:42
Jep en het liefst dan in 5 lagen bodyschutz en 3 lagen vloeibare tectyl....
Er moet niks, TS vraagt slechts hoe hij zijn onderdelen weer netjes krijgt. Je zou er ook niks aan kunnen doen, die auto's zien blijkbaar toch geen druppel regen en dan duurt het nog echt wel een aantal jaar voordat bovenstaande een probleem wordt.
Je kunt ook met de staalborsten de losse roest eraf halen en met hammerite alles dik inkwasten.
29 jan 2015 16:25
En/of alles wat mogelijk is vervangen door alu of RVS delen...
29 jan 2015 17:10
Staalborstel op een haakse slijper en eerst zelf aan de gang gaan.
Denk dat je versteld zult staan hoeveel roest je kunt verwijderen.
En dan die beugels en zo inderdaad maar gewoon nieuw bestellen.
Kost de kop ook niet...
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsc ... -pc/P16258Direct ook deze vervangen.
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsc ... uis/P16257
29 jan 2015 22:51
losse onderdelen beter nieuw bestellen inderdaad, die kreukelbuisjes zijn mij te duur ga ik zelf mee aan de gang!
deze ook nog gevonden
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_produkten.htm
30 jan 2015 0:24
Als je in de weer wilt met dat soort middelen zou ik eerder voor rx5 en rx10 kiezen. Maar ik zou ook even informeren wat het kost om ze te laten poedercoaten. Even optellen wat je dan aan materiaal kwijt bent (komborstels en die coatingsmiddelen zijn ook niet gratis) en mogelijk is laten poederen dan maar een fractie duurder dan zelf aan de gang gaan.
30 jan 2015 23:25
molen934 schreef:Wat een kwaliteit he, na zoveel jaar en zo'n klein beetje roest.
Lekker nieuw halen of laten stralen
Suc6
+1
Laatst bijgewerkt door
Rijn op 07 feb 2015 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.
07 feb 2015 8:56
iemand ervaring met stoomreinigers?
ik wil de binnenkant van de wielkasten reinigen om goed de situatie te kunnen beoordelen.
hoeveel vermogen en druk heb je nodig ???
07 feb 2015 11:53
Waarom met een stoomreiniger ipv hogedrukreiniger?
07 feb 2015 11:58
het gaat mij om een goede en niet schadelijke manier van schoonmaken van de wielkasten.
Stoomreinigen lijkt mij wel aardig ik heb echter geen ervaring ermee.
07 feb 2015 14:33
ik heb een stoomreiniger en dat werkt voor geen meter. Als je echt goed met stoom wil reinigen moet je een industriƫle variant hebben die genoeg capaciteit levert. Een hogedrukreiniger levert geen gevaar op zolang je er goed mee omgaat.
07 feb 2015 15:38
Zo te zien staat je auto binnen. Waarschijnlijk zal dan al het vuil in je wielkasten droog zijn, was bij mij wel het geval. Het beste is dan om met een klein borsteltje het zand weg te halen, je ziet dan ook meteen waar het nog vochtig is. Haal ook enkele slangen weg zoals bovenin bij het linkervoorwiel. Je zal verbaast zijn over de hoeveelheid zand.
Als je met hogedruk de wielkasten reinigt dan spuit je zand en water deel alleen nog maar dieper in de kieren.
07 feb 2015 17:50
@#%@ freakin olietank zit in de weg voor de rechterzijde ...
heb het es bekeken maar daar moet best veel worden gedemonteerd als je die tank weghaalt
iemand ervaring mee?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.